סגניתה של לינוי אשרם הפכה למתעמלת האמנותית המעוטרת ביותר באליפות העולם. דינה אברינה, הזכורה בישראל בעיקר בשל הטענות הקשות שהשמיעה המשלחת הרוסית אחרי הזכייה של אשרם במדליית הזהב בתחרות הקרב רב בטוקיו 2020, זכתה היום (חמישי) בשתי מדליות נוספות, זהב וכסף, בתחרות הנערכת בקיטה קיושו שביפן והגדילה את מספר המדליות שלה ל-20.
סגנית האלופה האולימפית פתחה את הגמרים עם המקום הראשון באלות כשקיבלה ציון של 27.1 נקודות. מיד אחריה התחרתה אחותה ארינה. בגמר על התרגיל עם הסרט היא סיימה רק שנייה עם 23.9 נקודות, אחרי הבלארוסית אלינה הורנסקו (23.95 נקודות). כמו בטוקיו, ניתן היה לראות היטב את העצבים של הרוסייה שאף בכתה שוב בעת שהסתפקה בכסף.
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
סיימה ראשונה בתרגיל עם האלות. דינה אברינה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
דינה אברינה רגילה לעמוד בראש הפודיום
(צילום: EPA)
בכך הגדילה אברינה את מאזנה בתחרות הנוכחית לשלוש מדליות זהב, לאחר שהשיגה ביום הפתיחה גם את המקום הראשון במכשירי החישוק והכדור.
מאזנה הכולל של המתעמלת הרוסיה בת ה-23 עומד כעת על 20 מדליות באליפויות העולם, מתוכן 16 מזהב, 3 מכסף ואחת מארד. היא עקפה את בת ארצה יבגניה קנייבה שבמהלך הקריירה המפוארת שלה השיגה 18 מדליות באליפות העולם (17 מזהב).
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
דינה אברינה השיגה רק כסף בתרגיל עם הסרט
(צילום: AFP)
המטרה הבאה של אברינה תהיה כבר בשבת, עת היא תנסה לזכות בזהב גם בתחרות הקרב רב ולהפוך למתעמלת הראשונה בהיסטוריה שזוכה ארבע פעמים בתחרות. אם תעשה זאת היא תצליח לעקוף את הרוסיות יאנה קודריאבצבה וקנייבה שהשיגו שלוש פעמים את הזהב, כמו גם הבולגריות מריה גיגובה ומריה פטרובה.
חשוב לציין שבאליפות העולם ביפן לא משתתפת האלופה האולימפית לינוי אשרם ואף מתחרה מישראל.