אוהד אמיץ במיוחד של מכבי ת"א שלח מייל לעומרי אלטמן ובו רצה לבקש סליחה מסלים טועמה. אותו אוהד, כמו אוהדים רבים אחרים, רואה את טועמה רץ ממשפחה למשפחה, נותן יחס לכל ילד שנפגע באסון הנורא שנפל עלינו ודואג שגם שחקני הפועל ת"א יתגייסו למאמץ המלחמתי.
לטורים נוספים של גיא לייבה
יש הרבה אוהדים שבכלל לא נולדו כשטועמה כיכב בשורות האדומים, ספק אם הם יודעים שהוא בכלל כדורגלן. השם "טועמה" הפך לסמל של כל השחקנים הערבים, והביטוי "טועמה מחבל" הוא אחד מסמלי הגזענות של הכדורגל הישראלי, חלק מהפולקלור. אין ילד שלא מכיר את הביטוי הזה. עכשיו האוהדים מגלים שטועמה הוא בעצם אדם מדהים, ולא נעים לקרוא לו "מחבל". הדימוי שהיה להם בראש התנפץ.
1 צפייה בגלריה
סלים טועמה
סלים טועמה
אחרי המלחמה שום דבר לא יהיה אותו הדבר. טועמה
(צילום: עוז מועלם)
לא היה מקום לקרוא לסלים טועמה "מחבל" גם לפני שנודע על עזרתו במלחמה, כמו שאין מקום לקרוא לכל שחקן ערבי אחר בכינוי הזה. זה היה צריך להיות ברור לכולם. עם זאת, ליציעים יש חוקים משלהם. לפעמים אנשים נסחפים ולא ממש מבינים על מה הם שרים. ברשת אפשר למצוא מאות תגובות של אוהדים שמתחרטים עכשיו על כך שקראו "טועמה מחבל". אמנם חבל שזה קורה רק עכשיו, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם.
המבחן האמיתי יהיה במגרש, הרי שנים שטועמה מבקש שיפסיקו עם זה ואף אחד לא באמת עשה משהו כדי שהקריאות הגזעניות ייפסקו. אחרי המלחמה שום דבר לא יהיה אותו הדבר, גם לא הכדורגל. צריך לקוות שמה שאנחנו רואים עכשיו זה לא רגש רגעי, אלא חלק משינוי אמיתי.
ברשת ישנן מאות תגובות של אוהדים שמתחרטים על כך שקראו "טועמה מחבל" בגלל פעילותו למען פצועים ומפונים. חבל שזה קורה רק עכשיו, אבל מוטב מאוחר
הגזענות כ"כ מושרשת בכדורגל הישראלי, עד שקשה מאוד להאמין שפתאום לא נשמע את אחת הקריאות הכי מפורסמות וידועות לשמצה. העוול שנעשה לטועמה הוא עצום, ולאורך שנים על גבי שנים זה לא באמת הזיז לאף אחד למרות שהוא ביקש מעל כל במה שזה ייפסק. יהיה קשה לתקן עוול כל כך גדול בזמן כ"כ קצר. אחרי שהכל ייגמר, ראשי הכדורגל הישראלי יצטרכו לראות איך הם מבקשים מטועמה סליחה ולחשוב על תוכנית אמיתית למיגור הגזענות. אחרת לא עשינו כלום, וגם עוד עשר שנים נשמע ש"טועמה מחבל".