עבר מהר, נכון? הכדורגל הישראלי חזר כבר שלשום במפגש האירופיות, והערב (שבת, 20.30) ייערך בסמי עופר משחק אלוף האלופים בין מכבי חיפה להפועל באר־שבע. למרות שהמשחקים החשובים יותר של השתיים יגיעו כמה ימים מאוחר יותר, במוקדמות ליגת האלופות והליגה האזורית, מדובר בקרב על תואר ואולי יותר חשוב מכך, בהצצה ראשונה למה שמחכה לנו מהן העונה.

הקישור של בכר

אזור המגרש העמוס ביותר במכבי חיפה הוא הקישור, ולכן לשם לא הגיעו שחקנים חדשים, אבל לא בטוח שהעונה הקרובה תיראה כמו הקודמת בהקשר הזה. מחמוד ג'אבר תפס את מקומו של מוחמד אבו־פאני בהרכב הנבחרת והגיוני שגם בחיפה יקבל העונה יותר דקות, בטח כשיש סיכוי שאבו־פאני יימכר. נטע לביא לא חזר טוב מהפציעה בעונה האחרונה, אבל נראה טוב יותר בקדם העונה, ואולי יוריד לפעמים לספסל את עלי מוחמד, בטח במשחקי הליגה.
3 צפייה בגלריה
ברדה ובכר
ברדה ובכר
קרב על תואר. ברדה ובכר
(צילום: עוז מועלם)
זו הזדמנות ראשונה לראות את ההיררכיה במרכז המגרש של האלופה. לא שהמשחק הזה יקבע גורלות, ויש להניח שהראש של בכר כבר באולימפיאקוס, אבל יש על מה להסתכל.

התיקון של מיכה

דור מיכה היה אחת מאכזבות העונה הקודמת. בניגוד לעומר אצילי, החבר לאותה פרשה ששלחה אותם לקפריסין, מיכה נראה הרבה פחות חד ומרוכז מאז שחזר לישראל. בבאר־שבע ציפו לקבל את אחד הישראלים המובילים בליגה, אבל המציאות הייתה רחוקה מכך. הדבר יכול להשתנות, במשחקי האימון של באר־שבע מיכה חילק כמה מסירות שהזכירו את ימיו הגדולים במכבי ת"א. רמזי ספורי, שהשתלט על תפקיד הקשר היצירתי במקום מיכה, שוב נפגע בכתף, ולכן באר־שבע זקוקה יותר למיכה והוא זקוק לדחיפת ביטחון. המשחק הראשון לעונה הוא נקודת ההתחלה.
3 צפייה בגלריה
מיכה
מיכה
מיכה. העונה תהיה שונה?
(צילום: עוז מועלם)

ההפעלה של פיירו

שלושה זרים חדשים ומעניינים הגיעו למכבי חיפה, שני מגינים וחלוץ, ובראשם שחקן המטרה פרנצדי פיירו, הזר היקר ביותר בתולדות הירוקים. לא מדובר בעוד סתם שחקן חדש אלא בחלוץ מסוג שלא מגיע הרבה לישראל. פיירו גבוה (1.94 מ'), חזק, אוהב לשחק עם הגב לשער ולהסתובב על השומר שלו. מכבי חיפה צריכה להפעיל אותו בהתאם. האם השופטים ישרקו לכל מגע של מי שאמור להיות אחד השחקנים הפיזיים בליגה? איך ייראה שיתוף הפעולה שלו עם המגינים, בעיקר פייר קורנו שאוהב להגביה כדורים לרחבה? בקרוב תשובות ראשונות.

הכושר של חמד

11 שנה אחרי שעזב למאיורקה חוזר תומד חמד לישראל. כבר שנים שקבוצות ישראליות מחזרות אחרי חמד, אבל בניגוד לעבר, אז היה שחקן נבחרת ישראל, החלוץ מגיע הפעם אחרי תקופה באוסטרליה. מעולם לא ראינו אותו פה כשחקן מוביל בקבוצה מקומית.
חמד הוא עדיין חיית רחבה מצוינת, אבל מעבר לכושרו הדורש מעקב – עולה גם שאלת השימוש בו. ההצלחה של חמד בעבר, בעיקר באנגליה ובאוסטרליה, הגיעה כששיחק לצד חלוץ נוסף, קרוב אליו. כך התכונות הבולטות שלו באו טוב יותר לידי ביטוי. אליניב ברדה הראה כבר שהוא אוהב לשנות מערכים, ועכשיו נראה אם הוא מתאים את הקבוצה לחלוץ החדש שלו.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל ב"ש מתעמתים
שחקני מכבי חיפה והפועל ב"ש מתעמתים
אף אחד מארבעת משחקי הליגה בעונה שעברה בין חיפה לב"ש לא הסתיים עם 22 שחקנים על המגרש
(צילום: עוז מועלם)

הדם הרע בין הקבוצות

המשחק האחרון של חיפה ובאר־שבע היה אחת מול השנייה, בגמר הגביע שאותו הניף מיגל ויטור אחרי פנדלים. והנה, שוב הנפה עם אותן קבוצות, שאמנם לא נחשבות ליריבות גדולות, אבל המשחקים האחרונים פיתחו אצל השחקנים איבה מסוימת. אף אחד מארבעת משחקי הליגה בעונה שעברה לא הסתיים עם 22 שחקנים על המגרש, ובסך הכל נשלפו שישה אדומים.