בשיתוף הטוטו
שם: רון בק
גיל: 16
מקום מגורים: חיפה
ענף: טריאתלון
איך הגעתי לספורט הזה: "מגיל צעיר אני מאובחן על הספקטרום האוטיסטי. לפני חמש וחצי שנים נכנסתי למועדון מכבי חיפה בזכות אמא שלי שהתחילה לפני 10 שנים בטריאתלון - ומאז התאהבתי בתחום הזה. התחלתי את דרכי בקבוצה רגילה של איגוד הטריאתלון ובשנה האחרונה הצטרפתי גם ל-special Olympics".
רון מודה שהדבר הכי קשה עבורו זה להתכונן מנטלית. "להגיד לעצמי שאני לא נלחץ, שאני עושה את הטוב ביותר ולקבל את עצמי בעצם, את היכולות שלי. מאוד התפתחתי, קודם כל בהיבט המנטלי, בהבנה של מהן המטרות שלי, המון ביטחון עצמי. אני לא מוותר בשיא הקושי וכשיש משברים. למדתי לדעת לקום מזה, להמשיך, לא להתייאש. זו העצמה מאוד גדולה הספורט, זה גם נותן לי העצמה חברתית. יש לי יותר על מה לדבר, לשתף מהעיסוק האישי שלי".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 רון בק טריאתלון
טופ טאלנט 2 רון בק טריאתלון
רון בק
(צילום: יאיר שגיא)
הישגים בולטים: אלוף אירופה ב- Special Olympics בטריאתלון ספרינט.
כמה אני מתאמן: "אני מתאמן תשע-עשר פעמים בשבוע. שילוב של ריצה ושחייה, גם אופניים. אני אוהב את השילוב המיוחד הזה בין שלושה תחומים שונים. אצלי הכי חזק זה הריצה" משתף רון ומוסיף: "המשפט שמוביל אותי בטריאתלון הוא: "כשהגלים מתחזקים אז החזקים מתגלים".
רון משתף שאחרי האימון המשולב הוא מרגיש בהיי ובנוסף, הוא גילה שזה עוזר לו להתרכז יותר בלימודים "ונותן לי ממש מוטיבציה להצליח בעוד תחומים", כדבריו. "קשה לי לקבל את זה שאני שוחה פחות טוב מאחרים, ואני רוצה להשתפר בזה מאוד. וזו אחת הסיבות שאני משקיע הרבה בשחייה באימונים שלי".
מה החלום: "התחרתי בסלובקיה, זכיתי באליפות אירופה ואני מתכנן לייצג את הארץ בכבוד בעוד המון תחרויות. אני מתכנן לתת בראש. היעד הבא שלי הוא אולימפיאדת ברלין, זו אולימפיאדה של Special Olympics ארגון שמכיל בתוכו כמעט את כל ענפי הספורט הקיימים והוא נועד לאנשים שחווים אתגרים שונים".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 רון בק טריאתלון
טופ טאלנט 2 רון בק טריאתלון
(צילום: יאיר שגיא)
דבר המומחים: "עשרות קילומטרים של שחייה, עשרות קילומטרים של ריצה, עשרות קילומטרים של רכיבה על אופניים, זה קשה מאוד", מדגיש מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון ומוסיף: "לדעתי, לרון יש סיכויים להגיע, בענף הספציפי הזה, להישגים לא קטנים".
"הספורט הוא כלי מדהים להעצמה, להשתלבות חברתית, לקבל את עצמך, לדעת מהן החוזקות שלך, מהן החולשות שלך ולא לפחד מההתמודדות" אומרת השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "ואצל רון אנחנו רואים את זה בצורה יוצאת דופן".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו