בשיתוף הטוטו
שם: תמר שטיינברג
גיל: 16
מקום מגורים: נחשולים
ענף: גלישת רוח
איך הגעתי לספורט הזה: "מגיל נורא קטן התאמנתי בכל מיני תחומים של ספורט. הספורט אצלי זה משהו שהגיע מהבית. הייתי בשחייה, התעמלות, טניס ועוד", מספרת תמר, "הייתי בימייה בקיבוץ אז יום יום הולכים לים וככה מבינים למה מתחברים. בגיל עשר התחלתי להתאמן בגלישה והבנתי שזה תחום שיש לי בו פוטנציאל אז החלטתי להתמקד בו. משם התקדמתי למועדון בשדות ים שם נכנסתי לתחום התחרותי בגלישת רוח מקצועית".
תמר מספרת שהיא אמנם ילדה תחרותית, אבל הספורט מפתח אישיות טובה ובריאה יותר. "כל החיים אהבתי ספורט, יש לי מזל שאנחנו גרים באזור שיש בו מועדוני שייט כי אני נמשכת מאוד ים. היום אני מתאמנת בנבחרת ישראל לבוגרות, יש לנו אימונים גם בארץ וגם בחו"ל ואנחנו משתדלים לעשות אימונים בכל תנאי אפשרי – גם במים סוערים. הספורט גורם לך לדעת להתמודד עם הרבה דברים".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 תמר שטיינברג
טופ טאלנט 2 תמר שטיינברג
תמר שטיינברג
(צילום: אלעד גרשגורן)
הישגים בולטים: אלופת העולם לנוער עד גיל 19, אלופת ישראל לנוער בגלישת רוח לשנת 2022, וזכייה במקום השני באליפות אירופה לנוער. בנוסף, מקום ראשון באליפות העולם בשייט לנוער, אלופת ישראל לשנת 2021 ועוד.
כמה אני מתאמנת: "אני גולשת חמש פעמים בשבוע, שלושה אימוני כוח, אימוני אירובי. צריך להיות 24/7 על התחזית, לבדוק מה קורה, ללמוד את הים ולהבין אותו כי אני רוצה שהסיכויים יהיו לטובתי. אני נהנית מזה, להצליח להתמודד מול האתגר הזה שנקרא הים".
מה החלום: "המטרה הקרובה שלי היא אליפות אירופה ואחר כך אליפות עולם. אני רוצה להשתפר כמה שיותר, להתפתח, עלות רמה ולהצליח כדי להגיע לטופ בעולם".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 תמר שטיינברג
טופ טאלנט 2 תמר שטיינברג
"המטרה הקרובה שלי היא אליפות אירופה ואחר כך אליפות עולם"
(צילום: אלעד גרשגורן)
דבר המומחים: השייטת האולימפית ורד בוסקילה: "למרות שתמר מדברת על הכל בצורה מאוד 'קולית', היא מתחרה בענף מאוד אקסטרימי, גלשן הרוח איתו היא מתחרה מגיע למהירויות מטורפות. היא הולכת על זה עד הסוף, היא לא מפחדת מכלום, היא רצינית מאוד והיא לא סתם הגיעה להישגים שהיא הגיעה אליהם עד היום".
מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון: "כשהיא קמה בבוקר, היא יודעת שכדי להיות אלופת עולם היא צריכה לגלוש בכל מזג אוויר. להערכתי, תמר היא מהספורטאיות הטובות ביותר שראיתי".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו