9 צפייה בגלריה
אשרם, דולגופיאט, מוקי, גורבנקו
אשרם, דולגופיאט, מוקי, גורבנקו
אשרם, דולגופיאט, מוקי, גורבנקו
(שחר גרוס, איציק בלניצקי, נעם מורנו)
חלפו לא פחות מחמש שנים של עבודה קשה מאז הסתיימו להם המשחקים האולימפיים בריו 2016, ואחרי המתנה ארוכה מהרגיל מגיעה לה גם אולימפיאדת טוקיו 2020. רגע לפני שתצא לדרך, ONE מציג את לוח הזמנים המלא של המשחקים הקרובים, מתי יתחרו הספורטאים הישראלים ומתי יתקיימו האירועים הגדולים שאסור לפספס.
בלו"ז של המשלחת הישראלית צפויים הרבה אקשן ודרמה מיד לאחר טקס הפתיחה והנציגים בכחול-לבן יתחרו בכל אחד מימי התחרויות לאור כמות הספורטאים הגדולה ביותר אי פעם שיצאה מגבולות מדינת ישראל. אלו הולכים להיות 17 ימים עמוסים בפעילות, שיחלו אפילו עוד לפני טקס הפתיחה, וגם יסתיימו עם הרבה מתח עד לשנייה האחרונה. יאללה, יוצאים לדרך.
9 צפייה בגלריה
לונה ספלטר
לונה ספלטר
לונה ספלטר
(רויטרס)
23 ביולי: שעות לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו, איתי שני יתחרה במוקדמות תחרות הקשתות. מיד לאחר מכן, תופיע המשלחת באצטדיון הלאומי בעיר.
24 ביולי: מתעמלי המכשירים אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט יתחרו במוקדמות בהתעמלות מכשירים. תחרויות הג'ודו ייצאו לדרכן והן יחלו מהמשקלים הקלים עד לגבוהים יותר, כך שביום הראשון תייצג את ישראל שירה ראשוני במשקל הנמוך ביותר לנשים. במקביל, אבישג סמברג תתחרה בטאקוונדו ותנסה להגיע הכי רחוק שאפשר. שלב הבתים בבדמינטון ייפתח ושם ישתתפו מישה זילברמן וקסניה פוליקרקובה שקיבלו הגרלות קשות. בבריכת השחייה, אנסטסיה גורבנקו תתחרה לראשונה, כמו גם רון פולונסקי ודניס לוקטב.
9 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(רויטרס)
25 ביולי: העניינים על מזרן הג'ודו מתחממים, כאשר ברוך שמאילוב וגילי כהן יעלו להתחרות. גולשת הגלים ענת ליליאור תעלה להופעת בכורה במשחקים האולימפיים. גולשי הרוח קטי ספיצ'קוב ויואב כהן יפתחו את השיוטים ב-RSX באתר התחרות באנושימה, שם תתחיל להתחרות גם שי קקון. מתעמלת המכשירים ליהיא רז תתחרה במוקדמות. סרגיי ריכטר ינסה להעפיל לגמר אולימפי בקליעה. השחיין יעקב טומרקין יתחרה במוקדמות ה-100 גב ולצידו יהיו שחיינים נוספים בבריכה כמו מיכאל לייטרובסקי. גם עומר שפירא תתחרה באופני כביש. ואם זה לא מספיק, אז בטורניר הכדורסל האולימפי, נבחרת צ'כיה של המאמן הישראלי ננו גינזבורג אמורה לפגוש את איראן בשלב הבתים.
9 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(איגוד השייט)
26 ביולי: הג'ודאית תמנע נלסון לוי והג'ודאי טוהר בוטבול יעלו ליום התחרויות שלהם. רן שגיב ושחר שגיב יתחילו את תחרות הטריאתלון עם הזריחה ביפן. אנדי מורז תצטרף לשחיינים בבריכה עם משחה ראשון ב-200 מטר חופשי, כאשר אנסטסיה גורבנקו תגיע לשיאה במוקדמות ה-200 מעורב אישי. שלומי חיימי יתחרה באופני הרים.
27 ביולי: זה יהיה יומו הגדול של שגיא מוקי, שיתחרה באולם הג'ודו בו זכה באליפות העולם לפני כשנתיים, שם תופיע גם הג'ודאית גילי שריר. בבריכה, מירון חירותי ייכנס למעגל התחרויות, נראה גם את נבחרת השליחים ב-200X4 חופשי, ואולי נראה גם את אנסטסיה גורבנקו בחצי הגמר ב-200 מעורב אישי שם היא תנסה להעפיל לגמר שיתקיים למחרת.
9 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(רויטרס)
28 ביולי: יום עמוס בבריכה, עם אנסטסיה גורבנקו, גל כהן גרומי ושחיינים נוספים. הג'ודאי לי קוכמן יעלה למזרן התחרויות. בשייט מפרשיות 470 נויה ברעם ושחר טיבי ייצאו לשיוט ראשון בים. עומר שפירא שוב תתחרה באופני כביש במירוץ נגד השעון.
29 ביולי: מתחילים משחקי נבחרת הבייסבול, שתנסה ללכת על כל הקופה ולסיים על הפודיום. בג'ודו מגיעים למשקלים הגבוהים יותר, עם ההופעות של פיטר פלצ'יק וענבר לניר. בשחייה, נראה גם את תומר פרנקל ואביב ברזלי קופצים לבריכה וגם את נבחרת השליחים המעורבת.
9 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(איגוד השחייה)
30 ביולי: באולם הג'ודו, אורי ששון ורז הרשקו יתחרו במשקלים הפתוחים, ביום בו המדליסט האולימפי ינסה לשחזר את ההישג מהמשחקים האולימפיים האחרונים. תחרויות האתלטיקה יחלו באותו היום, כאשר בצד הישראלי דיאנה וייסמן תרוץ 100 מטר, חנה קנייזבה מיננקו תשתתף במוקדמות הקפיצה המשולשת וסאלמוויט באיולין-טפרי תתחרה ב-5,000 מטר. השחיין מירון חירותי יתחרה ב-50 מטר חופשי.
9 צפייה בגלריה
אורי ששון
אורי ששון
אורי ששון
(רויטרס)
31 ביולי: גולשי הרוח קטי ספיצ'קוב ויואב כהן אולי יתחרו בשיוט המדליות במשחקים האולימפיים. השחיינים הישראלים ינסו להמשיך להגיע לשיאים חדשים בבריכת השחייה, כך שאולי אפילו נראה הופעה בגמר ה-100X4 בנבחרת השליחים המעורבת. וכמובן, תהיה גם את התחרות הקבוצתית בג'ודו.
1 באוגוסט: צפוי להיות יום של הכרעות. זה היום בו מתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט אולי יתחרה בגמר תרגיל הקרקע. בשחייה, ייתכן ונראה אפילו את מירון חירותי ואנדי מורז מפתיעים ושוחים בגמר ה-50 חופשי. באתלטיקה, אדווה כהן תרוץ במוקדמות ה-3,000 מכשולים ואולי גם חנה קנייזבה-מיננקו תתחרה בגמר הקפיצה המשולשת אליו היא הגיעה בשתי האולימפיאדות הקודמות וסיימה קרוב לפודיום.
9 צפייה בגלריה
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
(עמית שיסל)
2 באוגוסט: זה הזמן לנשום קצת וליהנות מתחרות השחייה האמנותית עם הדואט עדן בלכר ושלי בובריצקי.
3 באוגוסט: תחרויות רכיבת הסוסים ייפתחו ובהן יופיעו גם הנציגים הישראלים בקפיצות ראווה: אשלי בונד, דני וולדמן, אלברטו משען וטדי ולוק.
4 באוגוסט: שלבי ההכרעה בבייסבול יתקיימו וייתכן שנראה את נבחרת ישראל נאבקת על העפלה למשחקים על המדליות. בנוסך, יתקיים שיוט המדליות בשייט 470, תחרויות השחייה האמנותית יימשכו וכך גם תחרויות הסוסים.
5 באוגוסט: השחיין מתן רודיטי יתחרה במים פתוחים.
6 באוגוסט: לקראת סיום, חוזרים לאקשן. המתעמלות האמנותיות לינוי אשרם וניקול זליקמן יתחרו במוקדמות הקרב רב. ואולי נראה גם את נבחרת ישראל בבייסבול במשחקים על המדליות.
9 צפייה בגלריה
לינוי אשרם וניקול זליקמן
לינוי אשרם וניקול זליקמן
לינוי אשרם וניקול זליקמן
(איגוד ההתעמלות)
7 באוגוסט: איזה יום זה הולך להיות. גם גמר הקרב רב בהתעמלות האמנותית עם לינוי אשרם ובתקווה שגם ניקול זליקמן, גם ריצת המרתון לנשים עם לונה סלפטר ומאור טיורי שיתחרו בסאפורו, גם אולי נראה את נבחרת הסוסים בגמר הקפיצות, וגם נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית תתחרה במוקדמות עם יאנה קרמרנקו, יוליאנה טלגין, נטלי רייץ, קארין וקסמן ואופיר דיין.
8 באוגוסט: זהו יום התחרויות האחרון, אליו המשלחת הישראלית תגיע באדרנלין גבוה. נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית תופיע בגמר. ובנוסף, תתקיים גם ריצת המרתון לגברים עם מארו טפרי, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה.