5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(רויטרס)
קטי ספיצ’קוב ויואב כהן, שני גולשי הרוח הבכירים של ישראל שמתחרים באולימפיאדת טוקיו, יצאו הבוקר (רביעי) לים לשיוטים 7, 8 ו-9 בתחרויות שלהם. לצערם, לא רשמו יום מוצלח במיוחד וסיכויים לזכות במדליה נפגעו.
הדבר נכון בעיקר לגבי ספיצ’קוב, שהתחילה את היום במקום החמישי הכללי אבל סיימה את שני השיוטים הראשונים של היום במקומות 13 ואת השלישי של היום במקום התשיעי, בעוד כל שש השייטות שלפניה בדירוג סיימו את שלושת השיוטים כשהן בסדר שונה בששת המקומות הראשונים (פרט לבריטית שפסלה בשיוט התשיעי, אבל הניקוד הזה נמחק לה כי הוא הנמוך ביותר). כתוצאה מכך, הפער בין ספיצ’קוב למוליכות גדל ונראה שיהיה כמעט בלתי אפשרי עבורה לסיים בפודיום.
במקרה של יואב כהן, שדורג גם הוא חמישי בדירוג הכללי בתחילת היום, הוא התחיל בסדר עם מקום שישי בשיוט השביעי ומקום שביעי בשיוט השמיני (בו בגלל תקלת GPS תחילה נראה היה שסיים רק במקום ה-24), אבל סיים לא טוב עם מקום 16 בשיוט התשיעי. היום הזה הוריד אותו למקום השישי הכללי, אבל במקרה שלו הוא לפחות נמצא במרחק סביר מהשייטים במקומות 2 ו-3, ואם ירשום שיוטים טובים ביום השיוטים האחרון לפני שיוט המדליות ובשיוט המדליות, עדיין יש לו סיכוי להגיע לפודיום.
5 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
יואב כהן
(רויטרס)
כהן פתח טוב את השיוט השביעי, היה במקום החמישי אחרי מצוף שני מצופים, ובהמשך ירד עד למקום השביעי במצוף הרביעי, אבל סיים שישי. בשיוט ה-8, כאמור, ה-GPS לא תיעד את כל השיוט אך הוא התחיל פחות טוב במקום העשירי ולאט-לאט התקדם על למקום השביעי. בשיוט התשיעי כהן הגיע למצוף הראשון במקום ה-12, למצוף השני במקום ה-14, ול-4 המצופים האחרונים במקום ה-15. קיראן בדלו ההולנדי, מתיאה קמבוני האיטלקי ותומאס גויארד הצרפתי מובילים בשלישייה הראשונה ופתחו פער די גדול משאר הגולשים.
יואב כהן סיכם: “עברתי היום שיוט ראשון ושני טובים, אבל שיוט שלישי היה לי פספוס שלא בשליטתי. בשיוט האחרון נכנסתי בשיח כשהייתי בין חמשת המובילים, ממש בתחילת השיוט כאשר כל מטר חשוב, ניסיתי להשתלט על המצב ולהזיז אותו מהגלשן, אבל לצערי הפסדתי מלא נקודות אחרי שירדתי מהמקום החמישי למקום ה-15. יש הרבה שיחים כאלה במים ולצערי זה גם חלק מהמשחק, אבל הנקודות נופלות לי מהכיסים ולכן מחר אני צריך לתת הכל, להסתכן יותר ולתת את החיים שלי על הגלשן”.
5 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
יואב כהן
(רויטרס)
עוד הוסיף: “לצערי לאורך כל התחרות הזו פספסתי לא פעם נקודות שהיו לי בידיים, בגלל שילוב של תנאים וקבלת החלטות, משהו שקורה לכל אחד מהגולשים פה בעיקרון אבל לי זה כואב. בסך הכול אני מרוצה מהיכולות שלי, אני מרגיש שאני שווה בין שווים, אני מהיר כמו המובילים, ומקווה שמחר יהיו תנאים קצת אחרים. היום היו לנו רוחות וגלים, וזה לא היה פשוט, כך שאני מקווה שמחר יהיו תנאים קלים יותר וזה ייתן לי יתרון מסוים. ברוח קלה יותר, קל לי לבוא יותר לידי ביטוי”.
מאמנו של יואב כהן, גור שטיינברג, אמר: “אנחנו בתסריט הסביר, זאת אומרת שעושים תוצאות סבירות. לא הצלחנו להתקדם ויואב גם לא הלך אחורה, הוא במקום השישי עכשיו, ויש לנו את מחר בשביל לנסות להגיע לתסריט האופטימלי של המדליות. נצטרך מחר יום טוב ואז יואב יוכל להיכנס בין המובילים. הוא עדיין במאבק על המדליות ורק שצריך שמחר יהיה יום טוב”.
5 צפייה בגלריה
יואב כהן וגור שטיינברג
יואב כהן וגור שטיינברג
יואב כהן וגור שטיינברג
(חגי מיכאלי)

ספיצ’קוב שביעית לאחר תשעה שיוטים

כאמור, גם קטי ספיצ’קוב, סגנית אלופת העולם בגלשני RSX התחילה את היום במקום החמישי בתום שישה שיוטים וזינקה לשיוטים 7, 8 ו-9 שלה. אלא שהיא הציגה שיוטים לא טובים וסיימה את השניים הראשונים רק במקום ה-13, המיקום החלש ביותר שלה עד כה, ואת התשיעי במקום ה-9.
לצערה של ספיצ’קוב, שש גולשות הרוח הנוספות שנמצאו יחד איתה בשבע הראשונות סיימו בששת המקומות הראשונים, כך שחלקן פתחו עליה פער גדול יותר ואחת מהן, ההולנדית, אף עברה אותה, מה שהוריד את ספיצ’קוב למקום השביעי הכללי. בשיוט השביעי, הישראלית הגיעה שמינית למצוף הראשון, תשיעית לשני, 12 לשלישי ולרביעי ו-13 לחמישי ולשישי. בשיוט השמיני, הגיעה 12 למצוף הראשון, 11 לשני, ו-13 לארבעת המצופים הבאים. בשיוט התשיעי, הגיעה תשיעית בכל המצופים וכעת היא צריכה נס בשביל מדליה.
5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(רויטרס)
ספיצ’קוב, שתחגוג בשבוע הבא את יום הולדתה ה-22, נחשבת למרות גילה הצעיר לאחת הגולשות הטובות בעולם, כאשר זכתה פעמיים במקום השני באליפות העולם, ב-2019 ו-2021, והיא גם סגנית אלופת אירופה ב-2019. בנוסף, ספיצ’קוב היא גם פעמיים סגנית אלופת אירופה עד גיל 19, אלופת העולם עד גיל 19 ב-2016 ואלופת העולם עד גיל 17 ב-2015.
מחר יתקיים יום נוסף עם שלושת השיוטים האחרונים לפני שיוט המדליות. בהנחה ששני הגולשים יישארו בעשירייה הראשונה, הם יהיו לאחר מכן בשיוט המדליות שיעניק ניקוד כפול לעשרת המשתתפים בו.
יו”ר איגוד השייט, שי בובר, שנכח בזמן השיוטים אמר על התוצאות: “בשייט ובספורט יש גם ימים פחות טובים, צריך לאסוף כוחות לבוא ליום חדש ולתת הכל. לימדו אותנו שהכול אפשרי עד שזה לא נגמר. קטי ספיצ’קוב ביום פחות טוב ואני מקווה שמחר היא תבוא בפוקוס ותראה את היכולות שהיא יודעת להראות. נעשה הכול כדי לבוא מוכנים ליום הבא”.