1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בקייט פויל.
נבחרת ישראל בקייט פויל.
נבחרת ישראל בקייט פויל.
(צילום: איגוד השייט בישראל)
נבחרת ישראל בגלישת קייט פויל התחילה את אליפות העולם ומתחרה מול עשרות מגולשי הקייט הטובים העולם. הקייט פויל דומה לגלשן מצנח רחיפה רגיל, אולם בפויל מותקנת כנף תת מימית לגלשן, דבר המרים אותו מעל פני המים ומאפשר הגעה למהירויות גבוהות מאוד.
יומה הראשון של האליפות נפתח עם רוחות חלשות ורק הנשים זינקו לשלושה שיוטים, שלאחריהם התמקמה מיה אשכנזי במקום ה-17 וגל צוקרמן במקום ה 24 מתוך כחמישים גולשות. יומה השני של התחרות היה בסימן שיפור תנאים, כאשר צוקרמן מסיימת ארבעה שיוטים בעשירייה הראשונה ומתקדמת למקום 19. בגברים התמקם אלוף ישראל, דור זרקא, במקום ה-30, מתוך כמאה גולשים.
מאמן הנבחרת הוא שחף אמיר ובאליפות מייצגים את ישראל הגולשים דור זרקה, דביר אזולאי וזוהר חרובי והגולשות מיה אשכנזי וגל צוקרמן. מכיוון שנכנס לסבב האולימפי רק עתה הקייט פויל הוא אחד מענפי השייט הפחות מוכרים, אך כבר כעת יש לישראל מספר הישגים מרשימים בו. לפני חודש, באליפות אירופה, העפילו גם אשכנזי וגם צוקרמן לחצי גמר הנשים ובגברים סיים דור זרקה במקום החמישי באליפות אירופה 2020. בנוער זכתה גל בוקר במדליית הזהב באליפות העולם השנה וגל צוקרמן במקום החמישי.