2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(עמרי שטיין)
לאחר החלטת בית הדין להעניש את בית”ר ירושלים באיסור כניסת קהל לשלושת משחקי החוץ הבאים של הקבוצה, ההתאחדות לכדורגל התערבה בנושא אחרי שזעמו במועדון, וכך גם בקבוצות שאמורות לארח את המשחקים – והגישה ערעור להחלטה. בשלב הזה, התקבל צו עיכוב על העונש עד לדיון בערעור בשבוע הבא.
העונש של בית”ר הגיע בעקבות האירועים בבלומפילד מול הפועל תל אביב. כזכור, אבי לוזון, האיש החזק במכבי פתח תקווה שתארח את בית”ר בשבת, תקף את החלטת בית הדין כשאמר בין היתר: “החלטה טיפשית, אומללה ולא במקומה”. בעקבות העיכוב עד לדיון בשבוע הבא, בית”ר תוכל להכניס קהל במשחק נגד המלאבסים. אגב, בכל מקרה המשחק נגד פ”ת אמור היה להיות לעיניי אוהדים, שכן לפי התקנון צריך שישה ימי היערכות מרגע ההחלטה. הירושלמים פתחו את המכירה למשחק בשבת.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(עמרי שטיין)
מלבד מכבי פ”ת, משחקי החוץ הבאים של בית”ר יזמנו לה מפגש בדוחא מול בני סכנין ואף משחק בסמי עופר נגד מכבי חיפה. אם ההחלטה תישאר בעינה על שלושה משחקים – הרי שהעונש יושת גם על מפגש החוץ שיגיע לאחר מכן, בטרנר מול הפועל באר שבע. כעת, עד הדיון בערעור, יש צו עיכוב על העונש והקבוצות שמארחות יקוו לשינוי בהחלטה.

“אין בסמכותו של בית הדין להטיל את העונש”: הערעור של ההתאחדות

בערעור שהגישה ההתאחדות, נכתב בין היתר: “לטענתנו, אין בסמכותו של בית הדין להטיל את העונש שהטיל ומכאן הערעור. טעה בית הדין הנכבד ביישום הוראת תקנה 22ו1 לתקנון המשמעת. הסעיף הנזכר עוסק כל כולו בענישה אשר תוטל על הקבוצה הביתית במגרשה הביתי ולא עוסק כלל בענישה של קבוצה במשחקי החוץ שלה. עונש מסוג זה אינו חלק מתקנון המשמעת, ומשכך לא היה מוסמך בית הדין להשיתו”.
עוד נכתב: “המערערת תטען כי לאור העובדה שעונש מסוג זה אינו קבוע בתקנון, הרי שמדובר בעונש שניתן בהיעדר סמכות. ההחלטה בנוגע לריצוי העונש בפועל עלולה לפגוע במי אשר לא היה צד לדיון ולא התאפשר לו לטעון טענותיו. אשר על כן, יתבקש בית הדין העליון הנכבד לקבל את הערעור, להורות על ביטול העונש בפועל ולהחזיר את התיק לביה”ד המשמעתי אשר שמע את הראיות והנסיבות, וזאת על מנת שיגזור עונש בהתאם לתקנון”.