3 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
(רדאד ג'בארה)
פרסום ראשון: משרד התרבות והספורט, בראשות השר חילי טרופר, מתכנן השקעה גדולה בכדורגל הישראלי במסגרת תוכנית המתקנים החדשה שתצא לדרכה בקרוב. על פי הטיוטה המתקדמת של התוכנית, צפויים להיבנות שני אצטדיונים חדשים במגזר הערבי, ייעשה שדרוג לתאורה במגרשים רבים, יוקמו מרכזי מצוינות חדשים וגם קומפלקסים שיכילו מספר מגרשי כדורגל.
אחרי תקופה של קיפאון בכל הקשור למתקנים בכדורגל הישראלי, משרד הספורט בראשות השר טרופר בנה תכנית מתקנים חדשה ורחבה לעשור קדימה כאשר פיתוח מגרשי הכדורגל יהיה חלק מרכזי בה. התוכנית צפויה להגיע לאישור סופי בחודשים הקרובים.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)
בטיוטה המתקדמת, הנוגעת לכדורגל הישראלי, צפויים מספר צעדים. ראשית, צפויה הקמה של שני מרכזי מצוינות (שמכילים שני מגרשים צמודים) בתמיכה של 15 מיליון ש”ח, וזאת בהמשך לתמיכה הצפויה בשני מרכזים דומים עם אישור תקציב המדינה מתקציב 2021 בשבועות הקרובים.
בנוסף, מתוכנן סיוע בהקמה או שדרוג של שני אצטדיוני כדורגל בחברה הערבית, בסכום של כ-80 מיליון ש”ח, מתוך תוכנית רחבה לטובת החברה הערבית. בכוונת משרד התרבות והספורט להקים גם שמונה "קומפלקסים" של שלושה-ארבעה מגרשי אימונים, ברחבי הארץ, בתמיכה של 240 מיליון ש”ח.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(רדאד ג'בארה)
כמו כן, על מנת להאיר מאות מגרשי כדורגל לא מוארים, צפוי שדרוג של מגרשי כדורגל בסכום מצטבר של 100 מיליון ש”ח, כאשר 80 מיליון ש”ח יגיעו מתקציב המדינה ל-2021 והיתר מתקציבי תוכנית המתקנים. כך למעשה תהיה תאורה תקינה במגרשים רבים וניתן יהיה להגדיל את שעות הפעילות שלהם.
תוכנית המתקנים החדשה נבנתה לאחר תהליך עמוק ומשמעותי שכלל ישיבות עם כלל איגודי הספורט, הקשבה לצורכיהם ובניית תעדוף פנימי. עם כניסתו למשרד, השר טרופר הנחה את הגורמים השונים לפעול מהר ככל האפשר לבניית התוכנית, שעומדת כעת לפני אישור סופי.