2 צפייה בגלריה
צ'אבי מונף. חוזר לקאמפ נואו
צ'אבי מונף. חוזר לקאמפ נואו
צ'אבי מונף. חוזר לקאמפ נואו
(רויטרס)
סופי ונעול. אחרי ההודעה של אל סאד, גם ברצלונה יישרה קו, אם למישהו עוד היה ספק, והודיעה: צ’אבי חתם רשמית כמאמן הקבוצה. שש שנים אחרי שעזב אותם כשחקן שזכה באין ספור תארים, “המהנדס” חוזר לקטלונים על מנת להוציא אותם מהבוץ ולהנהיג על הקווים, כפי שעשה במרכז המגרש כשחקן.
המאמן חתם רשמית עד 2024 ויוצג בקבוצה ביום שני במסיבת עיתונאים מיוחדת ב-14:00 אחרי הסאגה הממושכת מול אל סאד, שהכריזה כי הקטלונים ישלמו את סעיף שחרורו למרות שהם לא אמורים לשלם כסף עבורו. צ’אבי עזב מעט מתוסכל את קטאר מהסיבה הזאת, אך הפרק הזה כבר מאחוריו והוא יוביל את מועדון נעוריו בשנים הקרובות. ביום שני הוא יוצג באופן רשמי.
רגע לפני שהמריא מדוחא לברצלונה, צ’אבי אמר: “מעולם לא נפרדתי מברצלונה, זה היה רק ‘להתראות אחר כך’. הקאמפ נואו תמיד היה הבית שלי, אלו האנשים שלי והמועדון שאני הכי אוהב. עכשיו אני חוזר הביתה, להתראות בקרוב וקדימה בארסה!”
ל’מונדו דפורטיבו’ אמר המאמן: “זה האתגר הגדול בקריירה שלי. קודם כל אדבר עם השחקנים כדי להסביר את הרעיון שלי. בארסה חייבת תמיד לנצח, אי אפשר לעשות כאן תיקו ולהפסיד. זה המועדון הטוב בעולם, נעשה את המקסימום ונעבוד קשה”.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(צילום מסך מיוטיוב)
צ’אבי כתב באינסטגרם שלו: “אני בא הביתה, למקום שבו גדלתי ולמועדון חיי. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש, מחכה לשמוע את האוהדים בקאמפ נואו. אני יודע שאני מגיע בתקופה קשה, אבל אתמודד עם האתגר הזה, אעבוד ואלחם יחד אתכם כדי שנגיע למקום שאליו אנחנו ראויים. תודה לבארסה שסמכה עליי ולאוהדים שהאמינו שאני צריך לקבל את התפקיד החשוב הזה. הסיפור ממשיך”.
בתקופתו בקטאר, צ’אבי זכה בין היתר באליפות ובגביע הקטארי לעונת 2020/21 על הקווים של אל סאד, במדיה פרש ב-2019. כשחקן בברצלונה, צ’אבי היה עד לא מזמן מלך ההופעות של הקטלונים בכל הזמנים עם 767, אך מסי שבר לו את השיא.
מעבר לזכיות ביורו ובמונדיאל עם ספרד, הקשר האגדי רשם ארבע זכיות בליגת האלופות במדי בארסה, כשהאחרונה הגיעה ב-2015, במשחקו האחרון. צ’אבי כבש 85 שערים עבור הקטלונים ובישל עוד 184 בכל המסגרות. משחקו הראשון על הקווים יהיה הדרבי מול אספניול.