3 צפייה בגלריה
ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו
ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו
ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו
(איגוד הג'ודו)
ענבר לניר רשמה היום (ראשון) הישג יפה כשזכתה במדליית הכסף בגראנד סלאם באקו בג’ודו (משקל עד 78 ק”ג) לאחר שניצחה בשני קרבות בדרך לגמר והפסידה בקרב על הזהב ליריבה מגרמניה. גם רז הרשקו תעמוד על הפודיום לאחר שזכתה במדליית הארד במשקל הפתוח.
רק שמונה ג’ודאיות השתתפו בקטגוריית המשקל של לניר כך שהתחרויות החלו משלב רבע הגמר. בשלב זה לניר הכניעה בווזארי את טטיאנה ליליאנה הרוסייה, שנפצעה במרפק עם חשש לשבר והועברה לטיפול רפואי בבית החולים המקומי. לאחר מכן לניר ניצחה בחצי הגמר את קרלה פרודאן הקרואטית בתום קרב ארוך. בגמר פגשה הג’ודאית הישראלית את המדורגת הבכירה בתחרות, לואיז מלזאן מגרמניה, שגברה עליה באיפון תוך 35 שניות מתחילת הקרב והותירה לה את מדליית הכסף.
3 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
הרשקו, אחת משבע ג’ודאיות שהתחרו במשקל הפתוח לנשים, הוגרלה ישירות לחצי הגמר. היא הפסידה בחצי לרנה לוכט הגרמנייה אבל ירדה לקרב על הארד בו התמודדה מול מרסדס סיגטוארי מהונגריה והשלימה את המשימה כדי לקטוף את המקום על הפודיום בבירת אזרבייג’ן.

לניר: “יוצאת מרוצה ועם כלים להמשך”, הרשקו: “זה ייתן לי המון להמשך”

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, סיכם את התחרות: “מאז המשחקים האולימפיים בטוקיו התחרינו בשתי תחרויות גראנד סלאם, בפאריס ובבאקו, ואני שמח מאוד שהנבחרת משלימה זכייה במדליה שישית בשתי התחרויות הללו. שירה ראשוני, בתחרות ראשונה לאחר טוקיו, חוזרת לפודיום, וענבר לניר ורז הרשקו זוכות במדליה שנייה ומשפרות את הדירוג העולמי לקראת 2022, בה יתחיל הקריטריון האולימפי”.
עוד הוסיף המאמן: “המטרה בתחרויות הללו היא לבדוק את הדברים הטובים ואת אלו שיש לשפר. אני מאוד מרוצה מהמחויבות והרצון של הספורטאיות להתקדם ולהתמודד עם הדרישות הגבוהות”.
3 צפייה בגלריה
שני הרשקו
שני הרשקו
שני הרשקו
(איציק בלניצקי)
ענבר לניר אמרה על התחרות: “מצד אחד הצלחתי לנצח יריבה חזקה מאוד ולהגיע לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה שלי, מצד שני אני מאוכזבת שלא הצלחתי להביא את מלוא היכולת שלי לקרב הגמר. בסופו של דבר אני יוצאת מרוצה ועם שתי מדליות מגראנד סלאם פאריס ובאקו, ועם הרבה כלים להמשך הדרך”.
רז הרשקו הוסיפה: “אני שמחה שידעתי לחזור ולזכות במדליית ארד למרות שסיימתי את חצי הגמר באכזבה גדולה, שני הסביר לי כמה זה חשוב לדעת לנצח קרבות כאלו דווקא בסיטואציה כזו ואני בטוחה שלמרות האכזבה זה משהו שיתן לי המון בהמשך”.