3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(איציק בלניצקי)
אכזבה קשה מאוד במכבי תל אביב בעקבות הדרבי שנגמר אמש (ראשון) ב-1:1 והוציא את הקבוצה לפגרה עם 11 נקודות בלבד בטבלת ליגת העל, אך באופן מוזר לא פחות, במרחק של 8 בלבד מהפסגה, כך שעדיין ישנה תחושה שהדברים פתוחים. השאלה היא כמובן, האם באמת? זה היה עוד משחק שהיריבה של הצהובים, הפעם הפועל תל אביב, הייתה צריכה בסך הכל מצב אחד, התקפה אחת מסוכנת, כדי למצוא את הרשת.
מכבי ת”א ממשיכה לספוג שערים קלים והטעויות הן שוב של אותם השחקנים. רק לפני שלושה משחקים שרן ייני הורחק בחלוף 20 דקות והותיר את הקבוצה בעשרה שחקנים, אמש הוא ביצע הרחקה רעה שהובילה למתפרצת של שחקן אחד על האיטיות של לואיס הרננדס. אי אפשר אפילו לקרוא לזה התקפה. זו הייתה סתם נגיחה שהגיעה במקרה לאושר דוידה והפכה לגול, והנה שוב עוד דרבי שהצהובים מבלים את רובו בקרב חפירות עיקש כשהם מנסים לפלס את דרכם אל הרחבה של ארנסטס שטקוס.
זה היה הדרבי של השוער הליטאי, שסיפק מופע הצלות מרהיב ומנע ממכבי ת”א ניצחון ודאי. כמה חריגה התוצאה הזו בהתחשב במה שהיה על כר הדשא? שימו לב לנתוני המפתח של המשחק: לקבוצה של ברק יצחקי היו 20 איומים לשער, מתוכם 7 מצבי הבקעה בטוחים, אל מול 1 של האדומים. הכדור היה כמעט לאורך כל המשחק ברגליים של הצהובים שהשלימו 634 מסירות מ-714 ניסיונות, 89% הצלחה, בעוד הפועל ת”א במשחק כולו הצליחה להשלים 130 מסירות בלבד.
ועדיין, התוצאה בסיום הייתה עוד אכזבה. במכבי ת”א ינסו לתקן בשלושת השבועות הקרובים את הליקויים החוזרים שיש להם בחלק האחורי ואין ספק כי המעבר של יצחקי למערך של שלושה בלמים היה מתבקש. אולם, בלי תיקון של הנושא הזה, הצהובים מבינים כי לא יצליחו לחזור למאבק האליפות: “כרגע הבעיה הכי גדולה שלנו היא שמספיק גם חצי מצב כדי שנספוג. עד שלא נפתור את זה, לא נוכל לרוץ”, אמרו במועדון.
שינויים בסגל כדי לשפר את מצב ההגנה והקישור ללא ספק נמצאים על הפרק. במועדון מעריכים כי כל מאמן חדש שיגיע ירצה לבצע לפחות שניים – שלושה שינויים בינואר. במצב כזה, וכפי שאנו עדים באחרונה, ישנו סיכוי טוב שאדוארדו גררו יושאל כדי לפנות את משבצת הזר לטובת חיזוק בעמדה אחרת. גם האופציה של מאוויס צ’יבוטה צפויה להישקל שוב לקראת החלון הקרוב אחרי שבקיץ הצהובים לא היו נעולים לגביו והחליטו לרדת מהאפשרות.
בחזרה לדרבי. אצל הצהובים היה כעס על השופט רועי ריינשרייבר שלטענתם היה צריך להרחיק את בן ביטון בצהוב שני ולטענתם גם הקל עם יואב הופמייסטר ודן איינבינדר. בנוסף, טענו כי הייתה עבירת פנדל על סטיפה פריצה במחצית הראשונה מצידו של קולו: “הדרבי הזה היה שוד. הגיע לנו לנצח בלי שום צל של ספק. מבאס מאוד שמשחק כזה הוענק לשופט שנותן יד לבזבוזי זמן. ארבע דקות תוספת זמן בסיום כשהיה צריך להוסיף כפול מכך על הבזבוזים. הוא ריחם עליהם גם עם הצהובים שלא שלף וגם עם האדומים שלא הוציא”.
3 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס חוגג
ברנדלי קוואס חוגג
ברנדלי קוואס חוגג
(איציק בלניצקי)
עם סיום המשחק אייל גולסה ירד מסוחרר מאוד לחדרי ההלבשה והקיא כשהוא סובל מזעזוע מוח. אנשי מד”א נקראו בבהילות אל חדר ההלבשה הצהוב ופינו את השחקן לבית החולים. כפי שהדברים נראו במהלך הלילה, הוא לא אמור להיות על הטיסה של נבחרת ישראל בשעות הבוקר לקראת המשחק מול אוסטריה.
כעת במכבי ת”א יתמקדו במינוי מאמן קבוע בעוד ברק יצחקי יחזור אל תפקידו כמנהל המקצועי. במועדון החמיאו ליצחקי על תפקודו בשלושת המשחקים שלו וסברו כי ניהל בצורה טובה את הדרבי בהתחשב בנסיבות. ג’ק אנגלידיס מנהל את החיפוש והניסיון למנות מאמן זר קבוע, כאשר גם הישראלי הודה בעצמו לאחר המשחק כי פחות עסק בנושא בימים האחרונים שכן התרכז באימון הקבוצה, ואף הוסיף: “עדיין לא מצאו את המאמן המתאים למכבי ת”א”. ההנחה היא שאנגלידיס יביא מאמן שמגיע דרך המלצות מהמקומות בהם הוא יותר שולט.
החלוץ סטיפה פריצה שלא הצליח למצוא את הרשת וראה את שטקוס רושם הצלה משוגעת לנגיחה שלו במחצית הראשונה, סיכם: "גם אני חשבתי שזה נכנס אבל ברגע האחרון הוא עשה דבר מדהים, הציל את הכדור ולא כבשתי. גם במחצית השנייה הייתה נגיחה שלי, אני עדיין לא מאמין איך הכדור פגע בקורה והמשיך החוצה. זו פעם שנייה העונה שיש לי מצב דומה שהכדור פוגע בקורה, ממשיך על הקו ולא נכנס. אבל זה בסדר, זה חלק מכדורגל ואני חושב שלשוער היה לילה מדהים. זה הרגע שלו, לא חשוב להגיד לו משהו עכשיו אלא לפגוש אותה במשחק הבא ולהראות שזו היתה רק פעם אחת".
"אני עדיין מאמין שאנחנו יכולים להיות במקום הראשון. אולי עכשיו זה מוזר כי אנחנו צריכים לסגור פער של הרבה נקודות אבל זה אפשרי", אמר בנושא מאבק האליפות. "הכל בכדורגל אפשרי ואם נמשיך לשחק ככה, אני בטוח שנוכל להילחם על האליפות. יש מצבים כאלה, הם בעטו פעם אחת לשער וכבשו. זה כדורגל, בגלל זה אנשים באים לאצטדיון, המשחק מעניין וזו הסיבה למה כדורגל הוא כיף ומעניין. אם נמשיך לשחק כך אני בטוח שהתוצאות יגיעו. אנחנו בכושר טוב אבל אנחנו לא משיגים עדיין תוצאות. אני יודע מי זו מכבי, אני יודע שזה מועדון גדול, אנחנו צריכים להיות במקום הראשון ולכן באתי. יש לנו עוד הרבה משחקים בדרך, זה מרתון ולא ספרינט".
פריצה, שהיה חניכו של ולדימיר איביץ’ בווטפורד והגיע למכבי ת”א בהמלצות של המאמן הסרבי, התייחס לכך שהוא דחה את ההצעה לשוב ולאמן בקריית שלום: “דיברנו על זה בחדר הלבשה בין השחקנים ואני מבין שהוא לא יחזור למכבי בגלל סיבות משפחתיות. זה מצער, אבל זה הכדורגל. אנחנו צריכים להמשיך הלאה. החלפתי מאמנים באיטליה, באנגליה, הוא אחד הטובים שאיתם עבדתי. התאכזבתי קצת אבל זה המשחק ומישהו אחר יבוא, אני צריך לתת את הכל מעצמי ולהבקיע כמה שיותר כדי שמכבי תנצח וזה לא משנה מי מאמן”.
3 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
(רדאד ג'בארה)
על האווירה בבלומפילד הוסיף: "היה מדהים, לא יכולתי לשמוע את החברים שהיו 5 מטרים ממנו. שיחקתי ב-7 מדינות וזה לא ייאמן. אני חושב שהאצטדיון היום היה בטופ 3 של המקומות ששיחקתי בהם, אי אפשר היה לשמוע את החברים לקבוצה, זה היה מדהים ואני רוצה להגיד לאוהדים שאנחנו מעריכים את זה ואני מקווה שנחזיר להם משהו בחזרה".