5 צפייה בגלריה
עמיר נוסבאום
עמיר נוסבאום
עמיר נוסבאום
(עמרי שטיין)
"אנחנו מכירים את עמיר, המאמן החדש, מצוין. הוא ספורטאי למופת, הוגן, אהבנו אותו. רק אחרי המשחק נגד בית”ר ת”א פניתי אליו בקשר לזה. אם הוא היה מפסיד (צוחק) הוא היה נשאר. כבר אז ידעתי שהוא המאמן הבא של קריית שמונה, עוד לפני המשחק. לא אמרתי מילה לפני המשחק”, כך אמר איזי שירצקי, בעלי הקבוצה הצפונית, במסיבת העיתונאים הראשונה של העונה על מינויו של עמיר נוסבאום למאמן.
הבעלים מאוד רצה את המאמן תקופה ממושכת ואף נתן לו את המושכות, אבל התוצאות היו הפוכות. באותם ימים של תחילת הדרך הכימיה הייתה בשיאה: "יש לנו ראש דומה. אם נצליח ואם ניכשל – זה יהיה אני”, אמר שרצקי, אבל בפועל חילוקי הדעות לא איחרו לבוא.
5 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(נעם מורנו)
כבר לאחר משחקי המבחן נוסבאום ביקש חיזוק, הבעלים לא אישר והמתיחות בין השניים החלה. המאמן חשב שהחוליה האחורית לא מספיק איכותית ובמבחן התוצאה צדק, קבוצתו ספגה 13 שערים בתשעה מחזורים. עד לסגירת חלון העברות, המאמן ניסה שוב ושוב לקבל חיזוק, אבל שרצקי חשב שהסגל מספיק חזק ועמוק וסרב לכך.
תחילת העונה לא הוסיפה שקט בצפון. חוסר היציבות, היעדר משחק שוטף והעובדה שגם הנקודות הגיעו במשחקים חלשים מאוד, הדאיגו את המערכת. הקבוצה ניצחה רק פעמיים, כאשר הניצחון הראשון הגיע מול נוף הגליל במשחק חד צדדי במהלכו האחרונה הייתה עדיפה באופן מוחלט על הצפוניים, שכבשו באופן מקרי, בדומה לשער השוויון בתוספת הזמן בטדי. ארבע מתוך שמונה הנקודות של הקרייה הגיעו "בחסות המזל", לדברי גורמים במועדון.
5 צפייה בגלריה
שחקני עירוני ק"ש
שחקני עירוני ק"ש
שחקני עירוני ק"ש
(ניסן עייש)
במהלך המשחק מול חדרה, הקבוצה לא נראתה טוב. במועדון לא אהבו את היכולת והקריאות מהיציעים החלו להישמע. הרחש סביב עתידו של נוסבאום החל. באותו הלילה לאחר ההפסד 1:0 לחדרה לפני כשלושה שבועות, שקלו בקרייה לסיים את ההתקשרות עם המאמן. שרצקי החליט לתת לו עוד הזדמנות, ואז הגיע המפגש מול סכנין שנתן תקווה שהקבוצה יוצאת לדרך חדשה, עם המשחק הכי טוב בעידן המאמן במועדון וניצחון חלק ומרשים. רק שבוע חלף, והקרייה איבדה יתרון והציגה יכולת נרפת מול מכבי תל אביב.
עם הצניחה אמש למקום האחרון בטבלת ליגת העל, מפלס הלחץ עלה. התצוגה החלשה מול הירוקים מחיפה הוסיפה שמן למדורה: "אם היינו נראים טוב יותר, עמיר לא היה הולך הביתה", אמרו הבוקר במועדון. "כבר בלילה היה ברור שאיזי הולך לכיוון הזה, הוא היה מאוד מתוסכל מהיכולת שהקבוצה מציגה מתחילת העונה, זה הכעיס אותו הרבה יותר מהתוצאות או המקום בטבלה. בשורה התחתונה לא היה גרף שיפור - ההפך הוא הנכון, וזה הוביל להחלטה הזו".
5 צפייה בגלריה
עמיר נוסבאום
עמיר נוסבאום
עמיר נוסבאום
(עמרי שטיין)
כעת, בק”ש מבינים שהמצב חמור. היכולת היא מהחלשות בליגה, המומנטום שלילי והמיקום האחרון בטבלה רק מעלה את מפלס הלחץ. מכאן נובעת העדפה של שרצקי ללכת על מאמן שמכיר את המועדון והמערכת, מנוסה בליגת העל וכבר הצליח במועדון. קובי רפואה הוא בהחלט ההעדפה של הבעלים.
5 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(רדאד ג'בארה)