2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(שחר גרוס)
הפועל תל אביב ספגה אמש (שני) את הפסדה הרביעי בחמישה משחקים ובמועדון פשוט שבורים אחרי הדרמה העצומה שהסתיימה ב-99:97 מול הפועל גליל עליון. זהו הפסד הבית השני של הקבוצה העונה, כאשר שניהם הגיעו באופן הכי כואב ומותח שרק אפשר. הביקורות לא איחרו להגיע, בטח לאחר שהחבורה של דני פרנקו כבר הובילה בשבע נקודות, כאשר על שעון המשחק נותרה פחות מדקה. לפני המשחק אגב, ערך המועדון האדום טקס מרגש לזכרו של אוהד הקבוצה, העיתונאי, רוני דניאל ז"ל, שהלך לעולמו בחודש יולי האחרון.
האדומים מתל אביב פתחו את העונה עם ציפיות לכזו שתהיה טובה יותר מזו שהייתה להם ב-2020/21. הסגל הורכב משמות מוכרים ומנוסים לצד הימורים ושחקן (דוואן הרננדז) שהגיע על חוזה זמני, כשבנוסף במועדון ראו בעובדה שהם משחקים פעם בשבוע כיתרון, בכל הנוגע לרוטציה, שאמורה להספיק לקרבות בליגה. רק שבינתיים ציפיות לחוד ומציאות לחוד. למעשה, להוציא את המשחק מול מכבי ראשון לציון,חניכיו של פרנקו לא בדיוק הבריקו עד כה, בלשון המעטה.
שני הפסדים כואבים במיוחד היו לאדומים, כפי שצוין מעלה, הראשון מול בני הרצליה וכמובן אתמול. בהפועל העבירו ביקורת על המאמן, שהגיע לקבוצה במהלך העונה שעברה במטרה להשאירה בליגת העל. האדומים לא חוו עיכובים מבחינת קדם העונה, אין ספק שג'יימס יאנג וג'קובן בראון היו צריכים זמן כדי להיכנס לקצב, אך בשלב הזה, מוקדם ככל שיהיה, הקבוצה אמורה להציג שיפור מסוים.
פתיחת העונה הלא טובה שמה גם את נושא ההשתתפות בגביע המדינה בספק, כשכזכור, השנה רק שמונה הראשונות בתום הסיבוב הראשון משתתפות במפעל. כמובן שגם השחקנים סופגים ביקורת. במועדון לא מרוצים מפתיחת העונה אך בשלב זה לא מתכוונים לבצע זעזוע בעמדת המאמן. למרות זאת, הפסד נוסף בשבת הקרובה מול הפועל חולון עשוי להביא להתערערות במעמדו של פרנקו.
2 צפייה בגלריה
עידן זלמנסון וג'קבון בראון
עידן זלמנסון וג'קבון בראון
עידן זלמנסון וג'קבון בראון
(שחר גרוס)
למרות ההפסד הכואב, לאדומים היו גם נקודות אורף בדמות לוטן אמסלם הצעיר ששוב סיפק דקות טובות, כמו גם ג'יי פי טוקוטו. מי שבהחלט שחרר סוג של צפירת הרגעה והיה לנקודת האור הבוהקת ביותר, הוא ג'ייקובן בראון, שלראשונה העונה הזכיר את הגארד שהיה בהפועל ירושלים. בראון העמיד שורה סטטיסטית מרשימה במיוחד של 31 נקודות (78% ל-2, 57% ל-3) ו-5 ריבאונדים, עם מדד יעילות של 35.