1 צפייה בגלריה
ג'ון טרי מחליק
ג'ון טרי מחליק
ג'ון טרי מחליק
(רויטרס)
אחד מגמרי ליגת האלופות הזכורים ביותר, במיוחד לקהל הישראלי, הוא הגמר ב-2008, בו הפסידה צ'לסי למנצ'סטר יונייטד בפנדלים. השדים האדומים צלחו את שלב הבתים עם חמישה ניצחונות ותיקו אחד, כשכריסטיאנו רונאלדו במדיהם. הבלוז דווקא פתחו את שלב הבתים עם תיקו מפתיע נגד רוזנבורג, תוצאה שהביא לפיטוריו של ז'וז'ה מוריניו, ולהחלפתו באחד והיחיד – אברהם גרנט.
בניצוחו של גרנט, לאחר ניצחון על ליברפול בחצי הגמר, העפילה צ'לסי לראשונה לגמר גביע האלופות. עשר שנים לאחר הגמר המפורסם, ב-2018, יצא סרט דוקומנטרי על המשחק, שמטרתו הייתה קידום קרן אדווין ואן דר סאר. הקרן על שמו של שוער מנצ'סטר יונייטד דאז פועלת במטרה לעזור לאנשים עם פגיעות מוחיות, שיקומם ושיפור רמת חייהם.
דוקו חדש: גמר האלופות עם גרנט ורונאלדו
המחצית הראשונה של הגמר הסתיימה בשוויון, כאשר רונאלדו כבש לזכות יונייטד, ולמפארד לזכותה של צ'לסי. בתום 90 הדקות המשחק טרם הוכרע, והועבר להארכה. גם בהארכה נשמר השוויון, ולא נותר אלא לתת לפנדלים להכריע את תוצאת המשחק.
על אף החמצה של CR7, אחרי שש הבעיטות הראשונות נשמר השוויון, אך בבעיטה השביעית, לאחר שהכדור של ראיין גיגס היה ברשת, היה זה הקפטן ג'ון טרי, בבעיטת ההחלקה שתיזכר לעד, שלא הצליח להכניע את ואן דר סאר, ובכך הכריע את המשחק, ואת זהות זוכת ליגת האלופות.
ייתכן שכמו שההחמצה של טרי הכריעה את שאלת הצ’מפיונס, היא גם הכריעה את עתידו של גרנט במועדון. ימים ספורים לאחר ההפסד גרנט פוטר מאימון הקבוצה, אך לימים נודע כי הוא סירב להצעה להישאר בתפקיד המנהל המקצועי של הקבוצה. הסרט עצמו ישודר בערוץ ONE DOCO הערב (שישי) בשעות 19:30 ו-23:40.