4 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
(שחר גרוס)
הפועל תל אביב עשתה את שלה הערב (שבת) כאשר ניצחה בתום משחק צמוד ומותח 62:67 את הפועל חולון. בכך האדומים רשמו את הניצחון השני שלהם העונה בליגת ווינר סל בשישה מחזורים.
ג’ייקובן בראון, שבלט עם 15 נקודות, אמר בסיום: “ניצחון חשוב מאוד, היינו זקוקים לזה. אני מרגיש שאני המנהיג, זה מתחיל בי. במחצית הראשונה המאמן אמר לי להיות חכם, אני צריך לתת קרדיט לחבריי לקבוצה. לכל מקום שאני מגיע אני אהוב הקהל, אני אוהב אותם ואתן עבורם הכול”.
מאמן הפועל ת”א, דני פרנקו, שיתף: “אתה עושה את החשבון אם זה מספיק זמן להרפתקאות. דברים רצו בראש, היה צריך להרגיע ולסדר הכנסת כדור טובה למגרש. דיברנו לפני המשחק והסברתי שקשה לעשות הגנה, בסוף זה היה משחק לא יפה לצפייה אבל של מלחמה, לב ורצון של קבוצה. אני בטוח ומאמין שזה ייתן לנו המון ביטחון, זה לא מסתיר את החולשות שלנו, אבל זה ניצחון שנותן לנו הרבה גאווה והרבה ביטחון להמשך”.
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(איציק בלניצקי)
“יש גבול לכמה זמן יש לי לחשוב תוך כדי המשחק, בסופו של דבר אני מאוד שמח מהדרך ששיחקנו, מהלחימה שהייתה וגם מהקהל. גם כשלא ניצחנו משחקים זה היה כואב, יש להיות עסוק בתסכול ויש לעשות משהו בקשר לזה. אני חושב שעשינו משהו בקשר לזה ועכשיו ממשיכים הלאה. לא נכנסו טוב למשחק הזה, בר טימור נתן משחק טוב מאוד”.
מאמן האדומים הוסיף: "במשחק הקודם באנו עם הרבה מאוד רצון אבל מאוד לחוצים. שחקנים מנוסים, איטיים, מהוססים מאוד בלחץ ורוצים לנצח, חושבים יותר מדי. זה מוביל לקיפאון, נותן המון כוח לקבוצה השנייה. אחר כך הגיע החצי השני והיום בחדר ההלבשה העוזר מאמן שלי הכין דקה וחצי תקציר על הכדורסל שלנו בצד ההגנתי נגד גליל והראינו את זה בחדר ההלבשה. זה מסר מסוים. אנחנו לא קבוצת ההגנה הכי גדולה בליגה, והתחלנו את העונה הזאת לא כמו שאנחנו רוצים. יש לנו שחקנים שאנחנו מאוד אוהבים, אבל חלק גדול מהם התחיל את העונה במצב גופני כזה או אחר, אבל כן רוצים, חיוביים ועובדים יוצא מן הכלל”.
“אם הדברים לא מסתדרים באופן כל כך טוב, וזה קורה בקבוצות שמתחת לאור הזרקורים, קבוצות עם קהילה גדולה וקהל גדול. צריך להגיב עם שיקול דעת ואורך רוח. אני שמח שאחרי הפסד כל כך כואב ביום שני הצלחנו במקום להתבכיין על זה, ולהיכנס למרות שחורות, ללכד את השורות, לדחוף את השחקנים להגיע היום ולהילחם על המגרש, בלי לחשוב יותר מדי, בלי להסס, עם נחישות ולבוא לשחק כדורסל. משחק יפה לא יכל להיות היום, יכלה להיות מלחמה, הייתה מלחמה”.
4 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(איציק בלניצקי)
“אני גאה בשחקנים ומרגיש אותם ביום יום. הרבה מאיתנו מלוכדים וביחד, זו הסיטואציה בקבוצות האלה. צריך לדעת להתמודד עם זה. לנצל את הימים האלה ולדעת לצאת מחוזקים. כולם כמערכת עשו עבודה יוצאת מן הכלל בשבוע הזה, ואני שמח ששחקנים ידעו להגיב עם מלחמה, בעיקר בשביל הקהל שלנו, זה מגיע גם להם שיראו קבוצה לוחמת ומנצחת נגד קבוצה איכותית כמו חולון. עכשיו לרדת לקרקע ולהתכונן למשחקים הבאים”.
“לפני לא מעט שנים אימנתי בהפועל חולון, גדלתי שם כשחקן כדורסל, הייתי ביציע מאחורי הספסל ומה שאמרתי למאמן לא הרבה היו אומרים. אני מכיר את זה ומבין הכול, להגיד שהמקצוע הזה הוא כיף, זה לא. יש לנו חיידק מסוים. עברתי מספיק דברים, כיף זה לא, אני מאמן כדורסל טוב מאוד, כמעט בכל קבוצה שאימנתי הגענו להישגים יפים. אנחנו מתעסקים בבני אדם, העבודה שלי זה לנסות לתחזק את כולם ולהבין שהם בני אדם, יש עליהם לא פחות לחץ ולפעמים פעולות פשוטות לא מסתדרות להם. אני רגיל לדיבורים האלה ויודע מה אני יכול לתת לקבוצה הזאת".
גם מאמן הפועל חולון, מאוריציו בוסקאליה, שיתף בסיום: "אני לא קורא את הסטטיסטיקה כמנהג, אבל היום צריך להסתכל על דבר אחד משם. לפני שאדבר על האמוציות והמשחק הרע שלנו כי הם שמו לחץ טוב מאוד על המגרש. המחצית הראשונה הייתה טובה, כשאתה מתרכז בהגנה, זה נורמלי להחטיא. רצינו תוצאה נמוכה, אבל 67 נקודות מ-27 אסיסטים, כל סל בא מאסיסט, 28 מול 55 ריבאונדים לטובתם. 5 מ-32 ל-3, במחצית הראשונה החטאנו זריקות פנויות. אמרתי לשחקנים לא להילחץ, להמשיך לדחוף. שברנו את הנעת הכדור שלנו עם זריקות מהירות, שברתי את הרוטציה שלנו, ויכולתי לעשות עבודה טובה יותר. בכנות”.
4 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
מאוריציו בוסקאליה
(חגי מיכאלי)
“אנחנו צריכים ללמוד שההחטאות הן לא הבעיה העיקרית שלנו, ואנחנו מחטיאים הרבה. אנחנו יכולים להתחיל את הרבע הרביעי עם תחושה שזה משחק צמוד, ובסוף זה 2-3 מהלכים התקפיים ו-2-3 מהלכים הגנתיים. האנרגיה והלחץ הם שגרמו לנו להחטיא זריקות והעבודה שלהם על הריבאונד. אנחנו יכולים לעשות עבודה יותר טובה, גם אני בניהול הרוטציה. אני מקווה שהמשחק הזה הוא צעד נוסף בתהליך הצמיחה שלנו".