2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(שחר גרוס)
"ספין רשימת ההמתנה" של וילי רוטנשטיינר ממסיבת העיתונאים לקראת איי פארו הערב (ראשון) הוא דוגמה קלאסית לאיך מסיטים את האש כשהיא מכוונת אליך. מאמן הנבחרת ציין כי הכעיס אותו כאשר שמע ששחקנים שנמצאים ברשימת המתנה, למעשה שוהים בחו"ל. הוא רק שכח להגיד קודם לכן, שלצד הפציעות של מוחמד אבו פאני וערן זהבי, גם כך מראש הוא תכנן לבצע שני שינויים בסגל שלו לקראת איי פארו, ולא ממש ברור מדוע לא דאג לשריין את עצמו מראש.
כזכור, ב-ONE פורסם כי מאמן הנבחרת הבוגרת סגר עם מאמן הנבחרת הצעירה, אלון חזן, כי מיד לאחר המשחק מול אוסטריה, דורון ליידנר ועומרי גאנדלמן, ישוחררו כדי שהנבחרת עד גיל 21 תוכל ליהנות מהשירותים שלהם במשחק החשוב שמחכה לה. כבר באותה ידיעה, שפורסמה בדיוק לפני שבוע ויממה לפני ההמראה לאוסטריה, נכתב כי ליידנר גם ככה בספק בשל פציעה שהוא סוחב.
משמע, ליידנר זומן כאשר יודעים שהוא לא כשיר, אך מעבר ליצירת "רשימת המתנה", מה בדיוק הצעד הבא שעשה מאמן נבחרת ישראל? מדוע למעשה לא זימן מראש את אופיר דוידזאדה, ובכך מנע את הכל? והאם 90 דקות על הספסל מצד מגן מכבי ת"א היו פותרות את כל הבעיות במשחק מול האוסטרים? אם הוא כל כך חשוב לנבחרת, היה פשוט אפשר להזמין אותו מראש ולא לקחת סיכון עם שחקן פצוע.
יתרה מכך, בהינתן שמאמן הנבחרת סגר מראש על שחרור של שני שחקנים וחרף הפציעות במרכז המגרש ודקות טובות של גאנדלמן, עמד בהסכם, ושיחרר אותו לנבחרת הצעירה, מדוע לא דאג לשריין את השחקנים שהוא רוצה מול איי פארו? שיחת טלפון אחת הייתה מסדרת את הנושא ומבטיחה לו את השחקנים שהוא צריך.
לנבחרת ישראל הייתה רשימת המתנה של 14 שחקנים. לא ממש ברור למה. לא ממש ברורה גם הציפייה של המאמן מהקבוצות. האם על הקבוצות לחייב 14 שחקנים שונים לעצור את חייהם למשך שבוע ימים ובניגוד לשאר השחקנים שמנצלים את פגרות הנבחרת למנוחה, להמשיך להתאמן עם עצמם למקרה שיקראו להם? זו דרישה הזויה ולא ברורה. מעבר לכך, אין שום הנחיה אמיתית אשר אוסרת עליהם לצאת לחופשה.
2 צפייה בגלריה
אופיר דוידזאדה במדי הנבחרת
אופיר דוידזאדה במדי הנבחרת
אופיר דוידזאדה במדי הנבחרת
(רדאד ג'בארה)
אבל רוטנשטיינר השיג את שרצה. הדיון הוסט לכיוון אחר. ההפסד לאוסטריה קרה בגלל שאופיר דוידזאדה היה באתונה, ואם לא נופיע כמו שצריך מול איי פארו, זה כי שחקנים אחרים נמצאים בחופשות בחו"ל. כמה חבל שגם בתוך הסגל הקיים יושבים שחקנים מבוזבזים שבקושי מקבלים דקות, בדיוק על העמדות החסרות. ליאל עבדה, שון וייסמן, סביר להניח שמול נבחרת איי פארו הם יוכלו לעשות את העבודה גם בלי שאלון תורג'מן יחמם עבורם את הכיסא ביציע.
אם ההתאחדות לכדורגל תומכת במסר שהוציא הערב רוטנשטיינר, היא יכולה להעביר תקנון מסודר לקבוצות ולאשר אותו, כדי לקבוע כי השחקנים שברשימת המתנה יהיו מחויבים מעתה להישאר בישראל. במקרה כזה, על ההתאחדות להעמיד לרשותם את בית הנבחרות בשפיים עם צוות אימון, שיעבוד בצמוד איתם, למקרה שיצטרכו איתם. זו לא בעיה של הקבוצות, הן לא צריכות להשאיר עוזרי מאמן ומאמני כושר בארץ לטובת הנושא הזה, כי מאמן הנבחרת הרכיב רשימת המתנה.