1 צפייה בגלריה
ריינולד, טיילור וסורקין אחרי הסל ששלח את המשחק להארכה שנייה
ריינולד, טיילור וסורקין אחרי הסל ששלח את המשחק להארכה שנייה
ריינולד, טיילור וסורקין אחרי הסל ששלח את המשחק להארכה שנייה
(איציק בלניצקי)
"יצאנו עם הניצחון וזה מה שחשוב", אמרו במכבי תל אביב בתום 50 דקות של כדורסל מול הפועל אילת (95:101) במסגרת המחזור השישי של ליגת העל. בסביבת הקבוצה ראו כיצד המשחק מתפתח וקיבלו פלאשבקים מהמשחק מול הפועל חולון במחזור הליגה הקודם. חניכיו של יאניס ספרופולוס פתחו נהדר, אך על כל פעם שהצליחו לייצר יתרון, בסופו של דבר גם אפשרו ליריבתם לחזור. המשחק נגרר לשתי הארכות כאשר בהמשך השבוע אלופת המדינה תשחק במחזור משחקים כפול במסגרת היורוליג, כשביום רביעי הקרוב מונאקו תגיע ארצה ובשישי תצא הקבוצה למשחק חוץ ביוון מול אולימפיאקוס.
דווקא בשבוע משחקים כפול של היורוליג, הצהובים כחולים מצאו את עצמם במשחק שנגרר לשתי הארכות: "לא הרגנו את המשחק, זה היה ברקע שהם יכולים לחזור, כשפותחים חזק צריך להרוג את המשחק", אמרו בסביבת המועדון לאחר המשחק כשהם מביעים דאגה מהעומס אשר צפוי להם בהמשך השבוע. במועדון לא מקלים ראש בכלל במונאקו שמרגע הגעתו של מייק ג'יימס הפכה לקבוצה שנחשבת למועמדת חזקה לשמונה האחרונות במפעל הבכיר של אירופה. הצרפתים אגב מדורגים במקום השמיני עם מאזן של חמישה ניצחונות מול ארבעה הפסדים.
בשני משחקיה האחרונים מכבי תל אביב מציגה חלוקת זריקות מעניינת במיוחד כאשר היחס בין זריקות ל-2 לבין זריקות ל-3 עומד על 1:2 בקירוב, כאשר הן צסק"א מוסקבה והן הפועל אילת "בחרו את הרעל שלהן", כשהן מנסות להגביל את כמות השלשות שמכבי תל אביב לוקחת - כל אחת בדרכה שלה. מה שעבד לצסק"א לא עבד אמש להפועל אילת שכן בעוד שתי הקבוצות העדיפו לחטוף את מרבית הנזק שלהן מטווח שתי הנקודות, נגד היריבה הדרומית הצהובים כחולים קלעו ב-29 אחוזים מעבר לקשת (כמעט כפול מהמשחק מול צסק"א ביורוליג) וכשסקוטי ווילבקין וג'יימס נאנלי סיימו יחדיו את המשחק עם 5/11 מעבר לקשת. במסיבת העיתונאים מאמנם של הצהובים דיבר על כך שהקבוצה צריכה לקלוע באחוזים גבוהים יותר.
במועדון אהבו את האופי שהראה קמרון טיילור. הוא אמנם החמיץ הזדמנות לנצח את המשחק לאחר שנשרקו לו צעדים לפני ההארכה הראשונה, אבל כשקיבל הזדמנות נוספת שלח את המשחק להארכה שנייה עם "סל גדול". בנוסף בסביבת הקבוצה שמחו לראות שג'יילן ריינולדס הראה דומיננטיות, ומכך שסקוטי ווילבקין הראה שהוא מתחיל לחזור לעניינים עם 12 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים (לצד שישה איבודים). הצהובים כחולים כבר ראו את ההפסד מגיע והבהירו כי למעשה בכל שלב במשחק היה שחקן אחר שהתעלה והשאיר אותם, תחילה היו אלו השלשות של ג'יימס נאנלי, בהארכה הראשונה היה זה ריינולדס שהיה פשוט בלתי עציר, והיו רגעים טובים מאוד גם לאנטה ז'יז'יץ' כמו גם לרומן סורקין.
"פתחנו חזק נתנו להם לחזור ולא היינו צריכים לתת להם לחזור", סיכמו במועדון את המשחק רגע לפני שהם פוגשים את מונאקו. כפי שכבר צוין מדובר במחזור כפול ובאופן סמלי אלופת המדינה תכניס להיכל התהילה של המועדון – היכל המכבים - את גופיות מספר 10 ו-11 של עודד קטש ודורון שפר, שפשוט רקדו על הפרקט כל פעם שרק עלו עליו ושנחשבים לשניים מהגארדים הכי גדולים שהיו לכדורסל הישראלי.
רומן סורקין אמר לאחר המשחק: "הייתה נפילת מתח, אנחנו צריכים לדעת לשמור על יתרון, לשחק חזק. זה קרה וצריך ללמוד מזה, לבוא במשחק הבא ולשחק חזק, לא לגמור משחקים מהר. אי אפשר לזלזל בשום קבוצה, צריך לדעת לנצח משחקים כאלה. יהיה לנו אימון קל מחר, נעשה הרבה טקטיקה, צריכים להיות מקצוענים, לטפל בגוף שלנו ולהיות מוכנים לשבוע הכפול. צריכים להתמודד עם זה. נבוא מוכנים. אנחנו צריכים לשחק למה שנותנים לנו, אנחנו לא יכולים להכריח את המשחק. יש לנו קלעים מדהימים, לפעמים יש יותר כדורים פנימה, צריכים לשלב את זה. צריכים לנצח ולהקשיב למאמן”.
“חובת ההוכחה עלינו, אנחנו צריכים לבוא ולשחק. אני לא מספיק שנים בליגה כדי להחליט אם הליגה טובה יותר או לא. אני תמיד שמח לייצג את הנבחרת אבל אני לא יודע מה יהיה. לא אמרו לנו עדיין כלום. כולנו בתור קבוצה מרגישים כמו משפחה. גם הגבוהים וגם הגארדים, יש לנו כימיה טובה וזה נראה ככה, בין הגבוהים זה יותר דומיננטי, אבל מרגיש שכולם ככה. אולי טיפה יותר בולט אצל הגבוהים", הוסיף סורקין.
בתוך כך, נאנלי צייץ בטוויטר: “אין מקום למדבקות על הפרקט במשחקי כדורסל. עליתי להטבעה אתמול, החלקתי וסובבתי את הקרסול. כל עונה שמשאירים את זה על הפרקט מוכיחה כמה מעט אכפת לליגות האלה מביטחון השחקנים”.