2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(רויטרס)
פרשת הפדופיליה שמסעירה את הטניס הישראלי מסרבת להירגע. אחרי שבשבת נחשפה פרשה לפיה טניסאית צעירה העידה כי חוותה הטרדות מיניות מצד מאמנה לפני מספר שנים, הערב (שני) אבי פרץ, יו”ר איגוד הטניס הישראלי שעל אחריותו לטפל בסוגיה המדאיגה ולמצוא את המאמן הטריד, עלה בתכנית הספורט של ישראל ב-102FM, אך שם בעיקר סיפק תירוצים בריאיון לאופירה אסייג ואייל ברקוביץ’.
“יש פה קצת חוסר ידע אצלכם”, אמר אבי פרץ, “זו סיטואציה נוראית. אני גם הורה לשתי טניסאיות בעבר, אני מסכים על מה שאייל אמר בקשר לקשר בין טניסאית ומאמן, זו פגיעה מאוד קשה. עד שלא נגיע לכזו סיטואציה לא נדע איך להגיב. היום אני יודע יותר טוב איך לפעול. לפני חודש נשלחו לחלק מעובדי האיגוד צילומי מסך של הסרטון, מיד עודכנה מנכ”לית האיגוד והחלה לפעול. אמרו לנו שמבחינה משפטית העובד הוא לא של האיגוד ולכן האיגוד לא צד פה. בכל זאת המנכ”לית פנתה ל’אתנה’ ולוועד האולימפי. מדובר בתת אלוף רציני וכחלק מהתחקיר ב-3 לנובמבר שזה לפני כשבועיים המנכ”לית שוחחה עם האמא והיא לא רצת לדבר על זה ולתת פרטים על המאמן. היא הסבירה שבתה לא נפגעה פיזית ומדובר על משהו לפני הרבה שנים והיא לא מבינה מה קרה עכשיו”.
פרץ המשיך: “היא אמרה שהיא מקבלת אינספור שיחות בנושא. סיגל חדד המנכ”לית עדכנה את יו”ר הוועדה ואמרה שהיא מציעה שנפעל למקרים בעתיד וציינה שפעלנו ביעילות ודיסקרטיות. בדקתי איפה היא התאמנה, מסתבר שזה היה מקומות עצמאיים. התקשרתי למקומות וביקשתי שיפעלו, בכל מקרה פעלנו להפיץ ולנסות למנוע מקרי עתיד. דיברנו עם המשטרה ואמרו לנו שאם האמא או הילדה לא יתלוננו אין מה לעשות”.
“אני לא יודע מי זה, שמעתי חמישה שמות. קשה לי כאבא לשתי בנות להפריד בין הראש ללב אבל אני חייב אמרו לי שאם אין מתלוננת אין תיק ואנחנו קוראים כל בוקר שאם אין תלונות אין תיק לא רק בספורט. מה שאתם עושים זה חשוב שזה יגרום לכולן להתלונן”.
מה הבעיה לבדוק מי זה? ”אנחנו לא חוקרי משטרה. נזרקים שמות לאוויר, אבל אני צריך תלונה של האמא. קיבלתי עשרות טלפונים עם כמה שמות – שישה, שבעה, כל פעם משהו אחר”.
אז מה תעשה? ”הדבר היחידי שנשאר מעל הפרק, אנחנו באמת כבולים, נראה לכם שאני לא רוצה שהוא יישב בבית הסוהר? הבטן שלי גמורה, אנחנו גמורים מזה”.
2 צפייה בגלריה
כדור טניס
כדור טניס
כדור טניס
(רויטרס)
אפשר למצוא מי זה. ”המשטרה יכולה למצוא מי זה. יש לי צילומי מסך של סרטון שהילדה העלתה שהוא נמחק לאחר שעה”.
למה האמא לא התלוננה? ”דיברתי עם מנהלי המועדונים וכולם אמרו לי חד משמעתית ‘זה לא היה אצלנו’. זה היה נשמע לי מוזר שאתם חושבים שאנחנו יושבים על זרי דפנה”.
מוזר לי שקורה דבר כזה ואתה לא יודע מי המאמן. ”אני מאמין שבסוף נדע”.
עכשיו אני מקבלת הודעה שלא צריך תלונה של האמא כשמדובר בקטינה ושנית, אתה חייב לגשת למשטרה לנקות את השם שלכם. ”אנחנו לא מטאטאים, זה על הפרק ללכת למשטרה. התייעצתי עם שוטר, בלש. יכול להיות שבאמת נעשה את זה אנחנו מתלבטים. היא שחקנית מעולה, היא ילדה מדהימה, אני לא אומר איפה היא גרה, אנחנו לא רוצים לתת פרטים. חס וחלילה, אין פה טאטוא”.
אתה צריך לגשת עכשיו למשטרה. זה נראה שאתם שומרים על המאמן. ”אני לא רוצה להתייחס למשפטים כאלה”.