2 צפייה בגלריה
נמרוד מרקוס
נמרוד מרקוס
נמרוד מרקוס
(הגר עמיבר, התאחדות הטיפוס בישראל)
עשרות ממטפסי העילית של ישראל יתחרו השבוע באליפות ישראל בטיפוס, הראשונה בקמפיין פאריס 2024. האליפות תתקיים בקיר רוקיז חולון מחר (רביעי) ובחמישי ותהיה הראשונה מזה שנתיים שתהיה פתוחה לצפייה לקהל הרחב.
לאחר שתי אליפויות מותחות במיוחד, שהוכרעו בפוטו-פיניש בין יובל שמלא לנמרוד מרקוס, מגיעים חברי נבחרת ישראל בטיפוס לתואר האחרון של השנה. שמלא, שזכה במדליית הכסף בשתי האליפויות האחרונות, לא מתכוון לתת למצב לחזור על עצמו גם השנה. מרקוס, אלוף ישראל שנתיים ברציפות מתכוון להגן על תוארו, לאחר שהפגין יכולת טובה באליפות העולם האחרונה, בה סיים במקום החמישי. כמו כן, אלכס חזנוב ורם לוין יגיעו לאליפות לאחר הופעה טובה בליגת העל בטיפוס, שם סיימו במקום השני והשלישי בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
נועה שירן, איילה קרמר ונעמה יוחאי
נועה שירן, איילה קרמר ונעמה יוחאי
נועה שירן, איילה קרמר ונעמה יוחאי
(אוהד בוני, התאחדות הטיפוס בישראל)
בנשים תנסה נעה שירן להגן על תוארה בשנתיים האחרונות. אחת המתמודדות העיקריות מולה היא איילה כרם, שסיימה עם מדליית הכסף בשנה שעברה. בנוסף ולרי קרמר, ותיקת המתחרות, המחזיקה בתואר אליפות ליגת העל בטיפוס, במשותף עם מאיה דרימר.
אליפות ישראל מתקיימת בפורמט "הובלה", בו נחשפים המתחרים למסלול מעט לפני הטיפוס ויש להם ניסיון אחד בלבד להגיע כמה שיותר גבוה על הקיר, שגובהו 16 מטרים. כאמור, בשנים האחרונות הוכרעו האליפויות אחרי קרב צמוד מאוד, כאשר אחיזה בודדת מפרידה בין המקום הראשון לשני.