5 צפייה בגלריה
האבוקות בדרבי בבלומפילד
האבוקות בדרבי בבלומפילד
האבוקות בדרבי בבלומפילד
(רדאד ג'בארה)
שוב הן הגיעו לבית הדין. הערב (רביעי) התקיימו הדיונים המשמעתיים של הפועל תל אביב ומכבי תל אביב, שהועמדו לדין בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, בעקבות אירועי הדרבי שנערך לפני עשרה ימים באצטדיון בלומפילד. הדיינים אפשרו לצדדים להגיש חומרים רלוונטיים עד לתחילת השבוע הבא, ורק לאחר מכן תתקבל ההחלטה בעניינן.
מכבי תל אביב הגיעה לבית הדין לאחר שאוהדיה השליכו לדשא אבוקות ורימוני עשן בזמן שהשחקנים עלו למגרש, ואף זרקו כוס שתייה למגרש בסמוך לשחקני היריבה לאחר שהבקיעו שער. הפועל תל אביב עמדה לדין בעקבות השלכת האבוקות של אוהדיה בשריקת הפתיחה, מה שגרם להפסקת המשחק לשבע דקות.
הדיונים של שתי הקבוצות נדחו מהשבוע שעבר, לבקשת המועדונים, ולכן רק היום בית הדין המשמעתי דן באירועים. בגלל שמדובר בנסיבות מחמירות, הרכב של שלושה דיינים ניהל את הדיון, בראשותם של ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין. את מכבי תל אביב ייצגה עו”ד יעל מרגלית. מהפועל תל אביב הגיעו עו”ד יובל שדמי, המנכ”לית אודליה פרידמן והדובר ארז נעמן.
5 צפייה בגלריה
הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין
הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין
הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין
(שחר גרוס)

מהלך הדיון

התובע, ניר רשף, ציין בפתיחת הדיון: “כמות האש שהייתה ביציע ובמגרש מהאבוקות הופכת את שני המקרים לחמורים. הייתה ממש הבערת אש בשני היציעים בעקבות האבוקות וזו הייתה סכנת נפשות”.
עו”ד יעל מרגלית טענה: “היו אירועים בעלי מספר רב של אבוקות שלא הגיעו לבית הדין בנסיבות מחמירות”, אבל הדיין שמעוני ציין כי מדובר בתיקון תקנון שנכנס החל מהעונה הנוכחית ולכן זהו עניין תקדימי, ועו”ד מרגלית ענתה: “כן אבל העבירה עצמה לא השתנתה, אז לא ברור מתי זה חמור יותר, האם זה מספר האבוקות שנזרקו או עצירת המשחק? מה גם שהמשחק לא הופסק בגלל האבוקות שזרקו האוהדים שלנו, לכן לא ברור לי מדוע הנסיבות מחמירות”.
5 צפייה בגלריה
ניר רשף
ניר רשף
ניר רשף
(שחר גרוס)
עו”ד מרגלית המשיכה: “בכתב האישום נטען שנזרקה כוס מיציע 11 אחרי הבקעת השער של הפועל תל אביב, לעבר שחקניה, אבל זה לא מסתדר לנו משום שהשער הובקע מול היציע של הפועל תל אביב, כלומר בצד השני של המגרש. מעבר לכך, לקראת הדרבי נערכנו בכוחות ובאמצעים מתוגברים, כולל מערך של כ-30 מצלמות, גם מול יציעי הפועל תל אביב. בשורה התחתונה, המצלמות הניבו תוצאות בנוגע לאיתור חלק מהאוהדים הפורעים, כאשר שניים מהם זוהו והורחקו. קשה עד בלתי אפשרי לעצור אוהדים שמבריחים אבוקות לאצטדיון, ועובדה שהם מצליחים לעשות זאת, אבל אנחנו פעם שנייה בבית הדין בגלל אבוקות”.
הדיינים ביקשו ממכבי תל אביב סיכום מסודר על הליכים אזרחיים שנעשו כנגד אוהדים שנתפסו בשלוש השנים האחרונות ואיך נסגרו התיקים הללו. “אנחנו רוצים לקבל את המידע כדי לראות את המאמצים שנעשו מצידכם”, אמר הדיין שמעוני. עו”ד מרגלית הוסיפה: “אנחנו עושים פעולות גם כדי למנוע השלכת חפצים, כולל הסברה, וזה עשה את העבודה במשחקים שלפני הדרבי, שם הייתה ירידה חדה בהשלכת החפצים במגרשים”.
5 צפייה בגלריה
יעל מרגלית
יעל מרגלית
יעל מרגלית
(שחר גרוס)

מנכ”לית הפועל: “99.9% מהאוהדים בשער 5 שומרי חוק”

עו”ד שדמי התייחס לעבירות שמיוחסות להפועל תל אביב וטען גם הוא: “לא ברור לי מדוע אנחנו עומדים לדין בנסיבות מחמירות. אם הייתה הבהרה לעניין הזה בתקנון, היה יותר קל להתייחס לכך. לגופו של עניין, מכבי תל אביב אירחה את הדרבי וכל עניין השיטור והאבטחה היה באחריותה. אנחנו שוללים מנויים והמועדון משנה גישה ביחס כלפי האוהדים המתפרעים, הוגשו תלונות במשטרה ונשלחים מכתבי הרחקה לאוהדים. מיד אחרי המשחק פנינו למכבי תל אביב ולמנהל האירוע עם בקשה לקבל חומר על האוהדים ועדיין לא קיבלנו”, אך עו”ד מרגלית עצרה את דבריו וענתה: “אתמול קיבלתם, מהמידע הקיים ברשותי”.
המנכ”לית אודליה פרידמן הוסיפה: “היו לנו שיחות עם ראשי הארגונים ומנהלי האירוע. אנחנו עושים פעולות, כולל הרחקות, תביעות אזרחיות ותלונות. צריך לתפוס את האנשים האלה בפינצטה וזה נעשה. מדובר בבודדים והם נשלפים. בעקבות זאת, אפילו אני מותקפת באופן אישי אבל אנחנו לא מפחדים. אנחנו צריכים עזרה גם מהמשטרה בסופו של דבר, הוזמנו בתחילת דצמבר לדיון במשטרה כדי לנסות ולראות כיצד ניתן להשתמש בפירוטכניקה בצורה יזומה, ומנסים לראות איך אפשר לפתור את הבעיות הקיימות”.
5 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
(שחר גרוס)
פרידמן ביקשה להדגיש במקביל: “מקרב יושבי השערים 4-5, על 5,000 האוהדים שנמצאים בהם, יש 99.9% שומרי חוק. פשוט יש 20 איש שגורמים לנזקים. כולם כועסים על סגירת השער”. עו”ד שדמי הציע לבית הדין: “במקום להטיל 20 אלף שקל קנס על הקבוצות, אני מציע שתחייבו את הקבוצות בסכומי הכסף הללו לטובת שיפור האמצעים במגרש כמו התקנת מצלמות”. הדיין שמעוני אמר לו: “נתת הצעה מבריקה, תשקיעו באמצעי התיעוד, תעשו פעולות ותקבלו קנסות מופחתים, כפי שקורה בתיקים אחרים של קבוצות אחרות”.