2 צפייה בגלריה
עוד תואר. מוגורוסה
עוד תואר. מוגורוסה
עוד תואר. מוגורוסה
(רויטרס)
עד היום ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו הייתה הטניסאית הספרדיה היחידה בטורניר גמר הסבב, אבל היא הפסידה לשטפי גרף ב-1993. הלילה (בין רביעי לחמישי) המדורגת שישית, גרביניה מוגורוסה, עשתה היסטוריה כשהפכה לספרדיה הראשונה שזוכה בתואר היוקרתי והיא עשתה את זה עם 3:6 ו-5:7 על אנט קונטבייט האסטונית (שמינית בעולם).
עבור מוגורוסה זה התואר העשירי בקריירה והניצחון בגוואדלחארה, מקסיקו, סידר לה את התואר השלישי השנה. למעשה, המדורגת ראשונה לשעבר עשתה את זה עם ניצחון שני בחודש האחרון על קונטבייט כשהקודם עצר לאסטונית רצף של 12 ניצחונות רצופים.
מוגורוסה שזכתה בעברה גם בטורניר מונטריי ב-2018 וב-2019, עלתה למאזן 2:14 על אדמת מקסיקו והזכייה בתואר היוקרתי צפויה לקדם אותה לעבר המקום השלישי בסוף השנה - הדירוג הגבוה ביותר שלה מאז סיימה את 2017 במקום השני.
מוגורוסה שחזרה מפיגור שבירה במערכה השנייה בדרך לניצחון, התרגשה במיוחד בסיום. "אני שמחה מאוד וחשה הקלה כי בתחילת הטורניר התקשתי", היא סיפרה, "זה משמעותי עבורי לזכות בטורניר כזה גדול. זה מושלם. אני פשוט שמחה שהוכחתי לעצמי שוב שאני יכולה להיות הטובה ביותר, זו התמורה לעונה ארוכה. עבדתי קשה וזה השתלם. התואר? זו ההרגשה הטובה ביותר - רק לגעת בגביע ולקחת אותו הבייתה".
טורניר המאסטרס של סוף השנה בטניס נמשך היום (רביעי) בטורינו שבאיטליה כאשר המדורג מספר 1 בעולם, נובאק ג’וקוביץ’, גבר בשתי מערכות על המדורג מספר 5, אנדריי רובלב, 3:6 ו-2:6, השיג את ניצחונו השני בטורניר אחרי שגבר על קספר רוד ועלה לחצי הגמר.
רובלב הצליח לנצח את המשחקון הראשון, אך הסרבי לא התבלבל והשיג שני משחקונים רצופים. רובלב הצליח לחזור והשווה ל-3:3 אך ג’וקוביץ’ לא נלחץ, שבר את הרוסי וניצח את המערכה הראשונה 3:6.
גם את המערכה השנייה פתח רובלב שוב עם ניצחון במשחקון, אך מכאן ואילך היה רק שחקן אחד על המגרש, ולמרות משחק לא מהמדהימים ביותר שלו, ניצח 2:6 את המערכה השנייה ורשם כאמור את ניצחונו השני בסבב המאסטרס והעפלה לחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
קספר רוד
(רויטרס)
במשחק נוסף שהתקיים, קספר רוד ניצח בשלוש מערכות את קמרון נורי. המערכה הראשונה הייתה בשליטתו של הבריטי ששבר את יריבו פעמיים ושמר על כל הגשותיו בדרך ל-1:6 מרשים. המערכה השנייה הייתה אופרה אחרת לגמרי והנורבגי שבר פעם אחת את יריבו וקבע שוויון במערכות אחרי 3:6 במשחקונים.
המערכה השלישית הייתה דומה לשנייה ורוד גבר בה 4:6 על יריבו הבריטי בדרך לניצחונו הראשון בטורניר המאסטרס היוקרתי. נורי ינסה להתאושש לפני מפגשו מול המדורג הראשון, נובאק ג’וקוביץ’, במשחקו הבא.