3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(רויטרס)
צ’אבי הולך לחוות את אחד הרגעים המרגשים והגדולים שהוא חווה בקריירה האדירה שלו. קשר העבר האגדי של ברצלונה שמונה לאחרונה למאמן יעלה היום (שבת, 22:00, חי בערוץ ONE) להופעת בכורה על הקווים, ועוד באחד מהמשחקים החשובים ביותר עבור המועדון: הדרבי מול אספניול, איתה יש לו חשבון פתוח.
עוד לפני שצ’אבי התייצב מול המצלמות – בספרד ממשיכים לדווח על המשכורת הנמוכה שדני אלבס יקבל מברצלונה. לפי הפרסומים האחרונים, המגן הברזילאי יקבל כ-13 אלף אירו בחודש – השכר הנמוך ביותר שלה ליגה מאפשרת.
בחזרה למאמן ברצלונה, שערך מסיבת עיתונאים בה הרחיב בנוגע להכנה שלו למפגש הטעון: “אנחנו צריכים לשלוט ברגש. יהיה המון מתח ועצבים כי מדובר בדרבי. כבר אמרתי לשחקנים להיות רגועים ושאני סומך עליהם. אני מסופק מהיכולת של השחקנים באימונים ורואים סימנים חיוביים. אנחנו נצטרך את הקהל איתנו”.
צ’אבי התייחס להרכב המתוכנן: “עדיין לא החלטתי על ההרכב ואני מעניק חשיבות רבה ליכולת באימונים. יש לי תחושה טובה בנוגע לשחקנים הצעירים. יהיו לנו חוסרים וייתכן כי תהיה הפתעה ב-11. אחליט אחרי האימון המסכם”.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(האתר הרשמי של ברצלונה)
המאמן החדש סיפק הצהרה בנוגע למטרות שלו: “השבוע ערכנו המון שיחות אישיות וקבוצתיות עם השחקנים. אני מקווה שכבר מול אספניול נראה דברים שונים על כר הדשא. איכות הסגל הפתיעה אותי, כולם עם אנרגיות חיוביות. אנחנו כרגע לא במקום של לדבר על תארים, אלא צריכים לנצח משחקים ולהימנע מהדחה בשלב הבתים של ליגת האלופות”.

ההיסטוריה העשירה של צ'אבי נגד אספניול

עוד מימיו כשחקן בלה מאסיה, צ’אבי סימן את אספניול כיריבה הגדולה ביותר שלו. למרות שהוא לא הגיע לכמות משחקים המתקרבת ל-42 ההופעות שרשם מול עוד יריבה גדולה, ריאל מדריד, צ’אבי הפך את אספניל ליריבה האהובה עליו ביותר. הספרדי רשם שישה שערים ב-36 המשחקים שלו נגד מי שתגיע לקאמפ נואו, כאשר לשם השוואה, לליאו מסי היו 35 הופעות נגד היריבה.
3 צפייה בגלריה
ראול טאמודו וצ'אבי
ראול טאמודו וצ'אבי
ראול טאמודו וצ'אבי
(רויטרס)
כשהיה בן 18, צ’אבי פגש עם בארסה את אספניול לדרבי בסופר קאפ הספרדי. קרלס פויול והמאמן בהווה נפצעו במשחק של ספרד מול איסלנד מספר ימים קודם לכן, אך התאוששו בזמן והיו כשירים להתמודדות. אספניול ערערה על כך כיוון שטענה כי השניים לא שיחקו בכוונה עם הנבחרת וזייפו פציעות כדי לשחק בדרבי. כמובן שהערעור לא התקבל, בארסה ניצחה 0:3 וזכתה בתואר, כשאת השער הראשון כבש צ’אבי, שלימים זכה עם הקבוצה ב-23 תארים.
לא פחות שנוי במחלוקת היה הדרבי בדצמבר 2009. מאמן ברצלונה הוכשל ברחבה, זלאטן איברהימוביץ’ ניגש לבעוט את כדור העונשים והכריע את המשחק. שחקני אספניול טענו שלא הייתה עבירה עליו והשחקן עצמו טען ש”זה היה ברור”. שחקני אספניול התלוננו, אך זה לא עזר להם, רק פתח עוד פרק חדש של יריבות גדולה שתגיע לשיאה בדרבי הגדול: האם גם כמאמן צ’אבי יצליח לעשות ליריבה העירונית את מה שכל כך אהב כשחקן ולנצח אותה בהופעת הבכורה שלו על הקווים?