5 צפייה בגלריה
גולדהאר. כבר לא מצחיק
גולדהאר. כבר לא מצחיק
גולדהאר. כבר לא מצחיק
(נעם מורנו)
הנאום של אנדי הרצוג אחרי אותו משחק הנבחרת נגד סלובניה לפני שנתיים, בו אמר בזעם גדול: “It's not funny anymore”, הוא אחד הרגעים הזכורים ביותר מהעידן האוסטרי בנבחרת ישראל. רגע של תסכול טהור שמגיע אחרי עוד פארסה בחסות הכדורגל שלנו. היום (שבת), חלפו כבר 26 ימים בדיוק מאז פיטוריו של פטריק ואן לוון ממכבי תל אביב, ואפשר היה להגיד זאת לפני שבוע ואף לפני שבועיים – אך אין ספק שהמצב בקריית שלום כבר ממש לא מצחיק. זו פארסה אמיתית.
במכבי תל אביב פשוט שרפו פגרה של שבועיים שממנה נהנה הכדורגל העולמי. כולם היו בטוחים כי אחרי שלא הצליחו למנות מאמן בשבוע הראשון שאחרי פיטוריו של ההולנדי, הם יעשו זאת בפגרה. במועדון אמרו בהתחלה כי המטרה היא מאמן קבוע על הקווים כבר בדרבי, אלא שהמשחקים מול עירוני קריית שמונה, הלסינקי והמפגש העירוני מול הפועל ת”א נוהלו כולם על ידי המאמן הזמני, ברק יצחקי.
5 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי
(רדאד ג'בארה)
עכשיו, אם מכבי ת”א רוצה שברק יצחקי יהיה המאמן הקבוע, היא הייתה יכולה לא להכריז שוב ושוב שהוא הזמני, מה שרק מעצים את גודל האירוע. הוא ממחיש כמה המועדון הזה תקוע. מיץ’ גולדהאר מקבל הגנה אין סופית כבר עשור, האוהדים של מכבי ת”א וגם עובדי המועדון יגידו שבצדק. אפילו בתוך חדר ההלבשה אחד השחקנים אמר לי אחרי פיטוריו של ואן לוון: “תעזבו את מיץ’, מה אתם רוצים ממנו? הבן אדם משקיע בכל חודש מיליון דולר על משכורות”.
שזה בסדר לחשוב כך, הוא אכן משקיע סכומים אדירים, אבל הפעם כשזה נוגע להתנהלות אחרי פיטוריו של ואן לוון, אי אפשר כבר לכסות אחריו. כולם יודעים שמאז ימיו של ג’ורדי קרויף, את המאמן בוחרים גולדהאר וג’ק אנגלידיס. אפילו יצחקי, המאמן הזמני והמנהל הספורטיבי בשאר ימות השנה, אמר בעצמו אחרי הדרבי שלא היה לו יותר מדי זמן לעסוק בכך באותם הימים, וכי יש אנשים אחרים שעוסקים במלאכה.
5 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס
מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס
מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס
(רדאד ג'בארה)
לא שמישהו היה צריך את המשפט הזה של יצחקי כדי לדעת שהחלטות כאלה נופלות בקנדה. גם בתקופת קרויף הן נפלו שם. ג’ורדי קיבל יותר קרדיט וחופש פעולה כי הוכיח את עצמו עם אוסקר גארסיה בעונה הראשונה, הוכיח את עצמו עוד יותר כשידע להגיב לעזיבה שלו עם הצירוף של פאולו סוזה, וגם התגובה החדה עם פאקו אייסטרן. כתוצאה מההצלחות האלה גולדהאר נתן לו את היכולת לעבוד בחופשיות, אך ברגע שנכשל בפעם הראשונה עם שוטא ארבלדזה, גם הוא ראה איך חופש הפעולה שלו לפתע מצטמצם לגמרי. את ליטו וידיגל כבר לא הוא מונה, והמלצה של אדם אחר נספרה לפניו.
יצחקי עדיין לא נהנה מהחופש של קרויף, אחרת היו מבקשים ממנו לעשות הכל ולמנות מאמן. זה כמובן לא המצב במכבי ת”א. מי שמכיר את גולדהאר טוען כי עיסוקיו בחודשים האחרונים היו סביב עסקיו אחרי מותו של מנכ”ל סמארטסנטרס. הקנדי לקח על עצמו את התפקיד. זו אחת הטענות לעיכובים. אם היא אכן טענה נכונה (נשמח לתגובה של גולדהאר בנושא), אז זה רק מגדיל את גודל הפארסה. אם הכל צריך לקום וליפול על הרגע שבו גולדהאר מתפנה לטפל במכבי ת”א, אז מדוע הוא מעסיק אנשים בישראל בתפקידי מפתח ולא נותן להם להחליט לבד?
5 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(אורן בן חקון)
עברו כבר 26 ימים מאז פיטוריו של ואן לוון. השבוע הראשון נשרף על הניסיון להחזיר את ולדימיר איביץ’, אח”כ היו מועמדים נוספים שהצהובים לא הצליחו לסגור איתם. אלפרד סחרודר סירב לפנייה, ביוון טוענים העיתונאים המקורבים למנולו חימנס וגם למרינוס אוזונידיס היווני כי גם איתם בדקו והם שללו הגעה. ישנה האופציה של קרלוס גארסיה והצוות של חואן טוריחו וחואן פאבלו, אבל היא באה בחשבון רק אם יצחקי יסכים להישאר על הקווים עד לסיום העונה. שוב, עניין שהישראלי לא מעוניין בו, ובצדק. כל מנהל ספורטיבי שעשה את המהלך הזה בשנים האחרונות התקרב עוד כיסא אחד בדרך לדלת היציאה. זו לא עמדה שמנהל ספורטיבי צריך לקחת.
בעוד חמישה ימים מכבי ת”א תעלה למשחק חשוב מאוד עבורה. המועדון בטירוף מוחלט על המשחק מול לאסק. וגם אם ימונה מאמן היום, מחר או מחרתיים, בסופו של דבר את כל ההכנה לאוסטרים עשה יצחקי. אם גם עד אז לא יהיה מאמן, זה אומר שאת סדרת משחקי הליגה הקריטית שתתחיל מול הפועל חיפה המפתיעה, יעשה יצחקי. לכולם ברורה מה היא משמעות מעידה נוספת בליגה, עם מאמן חדש שלא מכיר את הליגה הישראלית הטווח לנפילה הוא גדול עוד יותר.
5 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי
(רדאד ג'בארה)
למעשה, כאשר לא הצליח למנות מאמן שלכל הפחות היה מגיע ביום ראשון האחרון לקריית שלום עם החזרה מהחופשה, מיץ’ גולדהאר לא תרם יותר מדי למאמן הבא שסיכוייו להיכשל לכאורה רק הולכים וגדלים ככל שעובר הזמן שהוא לא פה. ממכבי תל אביב של גולדהאר מצופה לסטנדרט אחר לגמרי. הוא הרי הרגיל אותנו לכזה. 26 ימים בלי מאמן, גם אם ימונה בעוד שעתיים וחצי, הם פארסה אמיתית.