2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אורן בן חקון)
החקירה המשטרתית בפרשת “המשחק הגדול” לא מתמקדת רק בישראל. במקביל לבדיקת התנהלותו של בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג בארץ, רשויות החוק בודקות גם את ההתנהלות שלו בארה"ב ואף בשווייץ.
חוקרי להב 433 נעזרים בעמיתיהם ב-FBI כדי לקבל כמה שיותר מידע על דרך ההתנהלות של חוגג בארה"ב. בזמנו הוגשה תביעה נגד בעלי בית”ר בארה”ב מצד משקיעים מקומיים, שהסתיימה בסופו של דבר בפשרה במהלך חודש יולי 2021. חוגג הואשם בזמנו ע"י האמריקאים, שהגישו נגדו תביעה בהונאת משקיעים בתחום הקריפטו, בשימוש לכאורה בכספים כדי לרכוש את בית"ר ירושלים.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אורן בן חקון)
לא לחינם חוקרי המשטרה הגיעו ביום חמישי למתחם בבית וגן וישבו יחד עם חשב הקבוצה חיים נבון. בין השאר במשטרה ביקשו לראות האם היו העברות כספים דרך בית"ר ירושלים לגורמים שונים שאיננם בישראל. לכן המשטרה גם לקחה מסמכים שונים, כדי לבדוק את מסלול העברות הכספים, והאם יש לכך קשר לבית"ר ירושלים, לכאורה.
בהארכת המעצר של חוגג ביום חמישי, השופט ארז מלמד אמר בין השאר על החשדות נגד בעלי בית"ר: "החשודים נהגו לגייס כספים ממשקיעים פוטנציאליים באופן שיטתי וסדור, תוך הצגת מיצגי שווא מתוחכמים הנוגעים למיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים".