7 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(רויטרס)
הפסקה האחרונה בהודעת הפיטורים של אולה גונאר סולשיאר ממנצ’סטר יונייטד הותירה רבים באנגליה המומים. בפסקה קצרה זו נכתב: “מייקל קאריק ייקח עכשיו את אימון המועדון למשחקים הקרובים, בזמן שהמועדון מעוניין למנות מאמן זמני עד סוף העונה”. בעוד החלק הראשון, מינויו של קאריק, מפתיע רק מעט, הסיפא של הפסקה היא כבר בגדר הפתעה מרעישה.
נכון, לא רבים חשבו שקאריק יהיה זה שיקבל את המושכות באופן זמני ומי שסומן היה דווקא דארן פלטשר, אבל כך או כך היה ברור שאם יהיה מינוי כזה מתוך המערכת, הוא יהיה זמני בלבד, כפי שכתוב בהודעה עצמה, כך שלא מדובר בהפתעה מרעישה. אבל העובדה שגם מחליפו של המחליף (כלומר של קאריק) יגיע באופן זמני וגם לו ימונה מחליף (בסיום העונה) – זה כבר פחות מתאים למועדון בכזה סדר גודל, בטח בעונה שבאולד טראפורד ממש לא התכוונו לוותר עליה, עונה בה כריסטיאנו רונאלדו “חזר הביתה”.
מהודעה זו ברור ששם גדול יגיע לספסל של מנצ’סטר יונייטד רק בקיץ, ולא בזמן הקרוב אין מאמן שנמצא בטופ העולמי שיסכים להגיע למועדון רק לחצי עונה ומאמנים ששמם סומן זה מכבר כמו זינדין זידאן, אריק טן האח וברנדן רוג’רס יצפו לקבל חוזה למספר שנים. בשלב זה כלל לא ברור מי יהיה המחליף של קאריק – זה שיסכים להגיע לאולד טראפורד רק לחצי עונה, כשברור לחלוטין שהוא יעזוב בקיץ.
אבל בהינתן שזה המצב, מעניין כבר לחשוב קדימה ולתהות מי יהיה זה שיגיע לאולד טראפורד בקיץ עם חוזה לכמה עונות וינסה לבנות את הקבוצה מחדש, ככזו שיכולה להתמודד עם הקבוצות החזקות ביותר באנגליה, בלי לחטוף חמישיות ורביעיות. שבעה שמות הועלו כמועמדים מובילים להגיע לקבוצה בקיץ, לפחות נכון לעכשיו. אלה השבעה, אך הרבה יכול להשתנות עד לקיץ.

לואיס אנריקה

שם חם מאוד בבורסת שמות המועמדים הוא שמו של מאמן נבחרת ספרד, שלפי דיווח ב”סקיי ספורטס”, רונאלדו מעוניין בהגעתו. לואיס אנריקה, שאף היה שחקן לא רע בכלל, זכה בתואר מאמן השנה בעולם ב-2015 והוביל את ברצלונה לשתי זכיות באליפות ספרד ולזכייה בליגת האלופות. ללואיס אנריקה יש אומץ והוא לא מפחד לקבל החלטות הרות גורל, ולסגל נבחרת ספרד ליורו האחרון הוא לא זימן אף שחקן של ריאל מדריד.
באותו טורניר הוא הציג נבחרת ספרדית מלהיבה שנעצרה רק בחצי הגמר מול איטליה בתום דו קרב פנדלים. אנריקה נותן את המושכות לשחקנים צעירים כחלק מהפילוסופיה שלו וכבר ציין שהוא נהנה בנבחרת הספרדית. יונייטד עשויה להוות בשבילו אתגר, ומה שבטוח לגבי אנריקה הוא שהוא אוהב אתגרים. אנריקה הגיב לשאלה בנוגע להגעה ליונייטד ואמר: “היום אחד באפריל?”.

זינדין זידאן

הצרפתי, הראשון בהיסטוריה שזכה בליגת האלופות גם כשחקן, גם כעוזר מאמן וגם כמאמן, הוא אחד השמות הבולטים שנקשרים עם המעבר לשדים האדומים. זידאן זכה שלוש פעמים בליגת האלופות כמאמנה של ריאל מדריד, בה שיחק כוכב מנצ’סטר יונייטד בהווה, כריסטיאנו רונאלדו. איחוד של השניים יכול להוביל את הקבוצה ממנצ’סטר לדברים גדולים, אך נכון לעכשיו ישנם דיווחים שאשתו של זידאן הטילה וטו על המעבר והוא כלל לא על הפרק.
7 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
זינדין זידאן
(רויטרס)

אריק טן האח

אחרי ארבעה משחקים בליגת האלופות העונה, לאייקאס יש מאזן שערים מפלצתי של 2:14 והיא כבר הבטיחה את העפלתה לשלב שמינית הגמר, דבר שיונייטד טרם הצליחה לעשות. טן האח מציג באופן עקבי כדורגל מהנה לעין, מלהיב והתקפי, מה שקשה לומר על רוב המאמנים הבכירים בכדורגל העולמי. כבר בעונתו הראשונה בקבוצת הפאר ההולנדית הוא הוביל אותה לחצי גמר ליגת האלופות והיה מרחק לוקאס מורה אחד מגמר סנסציוני, אך גם ללא הגמר, למאמן יש הישגים מרשימים בהולנד כשלזכותו שתי זכיות בליגה. החוזה שלו באייאקס ייגמר בתום העונה, הוא יעשה את המעבר לאנגליה?
7 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
אריק טן האח
(רויטרס)

ברנדן רוג’רס

סר אלכס פרגוסון אימן שנים בסקוטלנד לפני שהגיע למנצ’סטר יונייטד ושינה את פניה. רוג’רס אומנם מאמן כעת את לסטר, אך בעברו הלא רחוק הוא אימן גם כן בסקוטלנד ואף זכה פעמיים באליפות עם סלטיק. אולי זה יהיה המתכון להצלחה של השדים האדומים, מאמן בריטי עם קבלות מהליגות השכנות? הצפון אירי הוביל שנה שעברה את לסטר לזכייה בגביע האנגלי ובמגן הקהילה והיה מרחק נקודה ממקום בליגת האלופות. לסטר זה מועדון מצוין, אבל אם רוג’רס יקבל הצעה ראויה, הוא כנראה לא יהסס לחתום על חוזה במנצ’סטר.
7 צפייה בגלריה
ברנדן רוג'רס
ברנדן רוג'רס
ברנדן רוג'רס
(רויטרס)

לורן בלאן

המאמן הצרפתי נעלם מתחת לרדאר בשנים האחרונות, אבל ייתכן שהוא יבצע קאמבק גדול לקדמת הבמה. בלאן הוביל את בורדו ואת פאריס סן ז’רמן לזכיות בליגה הצרפתית ובין לבין גם היה מאמנה של נבחרת הטריקולור ביורו 2012, אז הודח על ידי ספרד ברבע הגמר. המאמן, שחגג בשבוע שעבר את יום הולדתו ה-56, מעולם לא אימן מחוץ לצרפת וייתכן שהוא יקפוץ על ההזדמנות, אם הוא יקבל אותה כמובן ממשפחת גלייזר.
7 צפייה בגלריה
לורן בלאן מכוון
לורן בלאן מכוון
לורן בלאן מכוון
(רויטרס)

מסימיליאנו אלגרי

לאיטלקי לא הייתה קריירה מרשימה בתור שחקן בסריה א’, אבל בתור מאמן יש לו לא מעט הישגים. אלגרי פילס את דרכו באימון מהליגות הנמוכות באיטליה ועד לקבוצות הגדולות ביותר, וזכה לפריצה כשהוביל את ססואולו בפעם הראשונה בתולדותיה לליגת המשנה באיטליה. הוא זכה עם מילאן באליפות האחרונה שלה בעונת 2010/11 ועם יובנטוס הוא זכה חמש פעמים באליפות, כשהאחרונה שבהן עם כריסטיאנו רונאלדו בעונת 2018/19. ייתכן שחיבור נוסף עם הכוכב הפורטוגלי יפתה את אלגרי לעשות את המעבר מארץ המגף לאי הבריטי.
7 צפייה בגלריה
מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי
(רויטרס)

מאוריסיו פוצ'טינו

המאמן הארגנטינאי של פאריס סן ז’רמן נמצא כעת במלכודת דבש בעיר האורות. על פניו מצבו מושלם, יש לו חוליית התקפה שכוללת את ליאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה, אך במצב הקיים כל תוצאה שלו מלבד זכייה בכל תואר אפשרי תחשב לכישלון עצום. לארגנטינאי אין תארים משמעותיים כמאמן, ועל אף שהוביל את טוטנהאם לגמר ליגת האלופות, גם איתה הוא נכשל בסוף. בעונה שעברה הוא הפסיד את תואר האליפות לליל בצרפת ולאור היכולת ששחקניו מציגים, הסבלנות בבירה הצרפתית מתחילה לפקוע. לפוצ’טינו יש כרטיס יציאה מהמלכודת וזה יהיה מעבר למועדון אחר, כשעל פי דיווחים אלכס פרגוסון רוצה אותו לקיץ וגם ככה בפאריס לא יצטערו אם יעזוב. נראה אותו על הקווים באולד טראפורד?
7 צפייה בגלריה
זהיר. פוצ'טינו
זהיר. פוצ'טינו
זהיר. פוצ'טינו
(רויטרס)