3 צפייה בגלריה
שופט כדורגל, ארכיון
שופט כדורגל, ארכיון
שופט כדורגל, ארכיון
(רדאד ג'בארה)
ביקורת פנימית שנערכה לגבי קופת ועד שופטי הכדורגל לתקופה שבין 1.11.2019 – 15.8.2021 ע"י ההסתדרות הלאומית העלתה כי ועד השופטים הוציא סך של כ-20,250 שקל בגין החזר שעות עבודה לחברי הוועד. מסתבר כי ועד השופטים החליט לשלם 50 שקל החזר בגין שעת עבודה של חברי הוועד. יש לציין כי שאר השופטים לא ידעו על החלטת התשלום. את הסכום הגבוה ביותר קיבל יו"ר הוועד לשעבר, אורן בורנשטיין: 15 אלף שקל.
מספר השופטים החברים ששילמו דמי ועד לקופת הוועד, בניכוי שנתי בסך 200 שקל משכר כל עובד שהשתכר מעל 200 שקל, עמד על כ-900. בהתאם להוראות ההסכם הקיבוצי, הנהלת ההתאחדות לכדורגל משתתפת בסכום שנתי כולל בסך של 60 אלף שקל. לפי הביקורת, המבקרים מציינים כי "לא קיבלנו פרוטוקולים מלאים ומסודרים של ישיבות הוועד".
הכנסות הסתכמו לסך של 487,341 שקל. ההוצאות עמדו על: 346,923 שקל. פעילויות רווחה הסתכמו ב-62,796 שקל, מתנות לחגים: 262,275 שקל, עמלות בנק: 1,601 שקל, שעות ועד 20,250 שקל.
3 צפייה בגלריה
משה בוחבוט. יו"ר הוועד החדש, הפעילות מעתה בהתנדבות
משה בוחבוט. יו"ר הוועד החדש, הפעילות מעתה בהתנדבות
משה בוחבוט. יו"ר הוועד החדש, הפעילות מעתה בהתנדבות
(איתי ישראל)
מהביקורת עולה כי עבור הוצאות בסך 7,683 שקל לא הומצאו חשבוניות, אך לדברי עורכי הביקורת ניתנו הסברים מניחים את הדעת. לפי הביקורת, מלבד בורנשטיין, חבר הוועד אבירם יקים קיבל החזר של 3,050 שקל עבור העבודה, חבר הוועד ארנס דוקא קיבל סך החזר של 1,150 שקל, חבר הוועד קובי דמרי קיבל החזר בסך של 800 שקל, וחבר הוועד דניאל פליאן קיבל החזר בסך של 250 שקל.
מפרוטוקול ישיבת ועד השופטים מ-3.11.21 עולה כי אי הסדר בניהול החשבון גרם לכך שתהליך הביקורת היה ארוך, לקח זמן רב לאסוף את כל החשבוניות/קבלות ולהעניק הסבר מניח דעת בעבור כל הכנסה /הוצאה. בפגישה ההסתדרות הסבירה שחלק מחברי הוועד הקודם משתפים פעולה וחלק אינם משתפים פעולה ולכן היה קושי באיסוף הנתונים. עוד נאמר שלאחר הביקורת נמצאו הסברים מניחי דעת לרוב הפעילות בחשבון והכסף נלקח לטובת רווחת השופטים, אך יחד עם זאת יש מעט חוסרים שעדיין לא הושלם המידע לגביהם.
יו"ר ועד השופטים הנוכחי, משה בוחבוט, אמר בתגובה לדברים: "קיבלנו דוח ביקורת מההסתדרות הלאומית. בדוח מצוין כי חברי הוועד הקודם החליטו ואישרו קבלת שכר לשעה על סך 50 שקל הדבר אושר ע"י ההסתדרות הלאומית. לגבי החשבוניות שהיה חוסר בדוח הביקורת נמסרו הסברים אשר נבדקו על ידי משרד רו"ח ונמצאו כי ההוצאות שעליהם לא נמצאו החשבוניות היו בעבור אירוע שנערך באזור הדרום. הדבר אומת על ידי מנהל האזור, חודדו הנהלים, וכעת גזבר הוועד החדש עידן אלמלם קיבל הדרכה כיצד יש לפעול על מנת למנוע הישנות המקרים".
3 צפייה בגלריה
אורן בורנשטיין
אורן בורנשטיין
אורן בורנשטיין
(רדאד ג'בארה)
בוחבוט מוסיף כי "הוועד החדש החליט כי כל פעילות חברי הוועד הינה בהתנדבות מלאה וכמו כן בישיבה שנערכה לפני שבועיים עם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ומנכ"ל איגוד השפטים הוצג תקציב שנתי ותזרים מזומנים בפעילות הוועד לרווחת השופטים בעונת 2021/22".
אורן בורנשטיין מסר בתגובה: ״אמרו לך בוועד החדש שחסכתי להם 17 אלף שקל בהליך משפטי שטיפלתי עבור הוועד? נתתי מאות שעות לטובת שופטי הכדורגל, מה שלקחתי זה מחצית מהשעות שהקדשתי לטובת השופטים. מה שעשיתי לטובת השופטים אף אחד לא ייתן ויעשה. ועד השופטים אישר את התשלום בישיבתו הראשונה. בהחלט אני מקבל את זה שהיינו צריכים לידע על כך את שאר השופטים״.
קובי דמרי מסר בתגובה: ״קובי דמרי, חבר הוועד לשעבר, היה היחיד שלא קיבל תשלום עבור שעות ועד ואף לא קיבל החזר הוצאות. יתרה מכך, דמרי התנגד בתוקף למתן החזר הוצאות ותשלום שעות ועד, עבורו ועבור כל חבר ועד אחר. ראוי לציין כי לאחר ישיבת הוועד בה הוחלט כי חברי הוועד יקבלו תשלום עבור פעילותם, מר דמרי החליט מסיבה זו ועוד סיבות אחרות לפרוש מהוועד״.