2 צפייה בגלריה
מה יעלה בגורל הנבחרת?
מה יעלה בגורל הנבחרת?
מה יעלה בגורל הנבחרת?
(שי כהן, התאחדות הסקווש)
נבחרת ישראל בסקווש לא תוכל להשתתף באליפות העולם במלזיה לאחר שהמדינה המארחת סירבה לאפשר לישראלים להיכנס לשטחה. בעקבות זאת, התאחדות הסקווש הישראלית דרשה מההתאחדות העולמית לחייב את מלזיה לאשר את כניסתה ולאפשר לכל המדינות להשתתף בטורניר שיתקיים בעוד כשבועיים בקואלה לומפור, אך הבקשה נדחתה. במשרד החוץ ובמשרד התרבות והספורט מנסים להפעיל לחץ.
אליפות העולם שנערכת אחת לשנתיים והועברה מניו זילנד למלזיה בגלל הקורונה, אמורה לצאת לדרכה ב-7 בדצמבר עם 24 נבחרות, כולל ישראל, אך כאמור - התאחדות הסקווש של מלזיה הודיעה כי המשלחת בכחול לבן לא תוכל לקחת חלק באירוע. הסיבה: היעדר יחסים דיפלומטיים בין המדינות ועקב כך היא לא תוכל לערוב לביטחונם של השחקנים הישראלים אם הם ייכנסו לשטחה בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
יו”ר התאחדות הסקווש הישראלית, אביב בושינסקי, פנה ליו”ר התאחדות הסקווש העולמית, זינה וולדרידג’, ודרש ממנה לחייב את המלזים לארח את ישראל, או שהתחרות תועתק למדינה אחרת, אך זו הודיעה לו כי יו”ר ההתאחדות המלזית, ג’רארד מונטיריו, דחה את הבקשה ולכן המארחת תקיים את התחרות ללא הנבחרת הישראלית. בעקבות זאת, הוגשה פנייה למוסד הבוררות של התאחדות הסקווש העולמית בניסיון לשנות את ההחלטה ובישראל לא פוסלים גם אפשרות ללכת ל-CAS.
בושינסקי הציג להתאחדות העולמית שורה של מקרי עבר בהם הישראלים הורשו להיכנס ל”מדינות עוינות” לטובת השתתפות באירועי ספורט. כך, לדוגמה, הבהיר להם כי לישראלים מותר להיכנס למונדיאל 2022 בקטאר למרות שאין יחסים דיפלומטיים בין המדינות, הוא ציין כי לאחרונה ישראל אפשרה למלזים להגיע לאליפות העולם בגיימינג שישראל אירחה באילת, ואף הבהיר כי התאחדות הסקווש בראשה הוא עומד מוכנה לקחת על עצמה את אירוח אליפות העולם בישראל ולדאוג לכך שהנבחרות ממלזיה ומאיראן יוכלו להגיע ארצה ללא שום בעיה.
2 צפייה בגלריה
מנסה לשנות את גורל ההחלטה. בושינסקי
מנסה לשנות את גורל ההחלטה. בושינסקי
מנסה לשנות את גורל ההחלטה. בושינסקי
(חגי מיכאלי)
בושינסקי אמר ל-ONE: “ההתאחדות העולמית חייבת למצוא פיתרון. לא הגיוני להחרים נבחרת ספציפית מהאירוע הגדול ביותר של הענף. אנחנו משלמים דמי חבר כמו כולם ונרשמנו לתחרות כמו כולם. מצד אחד, התאחדות הסקווש העולמית מקדשת שוויון, הכלה ולחימה בגזענות - ומצד שני נותנת יד להדרה ואפליה של ישראל כשהיא מנסה להתחמק באומרה ש’זה לא אנחנו, זה המלזים’. אני מצפה מהאחראים, ההתאחדות העולמית, לפתור את העניין ולא לגרור רגליים. נגמרו הימים שמדינות מפלות את ישראל בספורט והעולם מתעלם. עובדה שקטאר, שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, חויבה על ידי פיפ”א לאפשר כניסת ישראלים כתנאי לאירוח הגביע העולמי”.
גם משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט מפעילים לחץ ומנסים לשנות את ההחלטה, כאשר השר חילי טרופר אף שלח מכתב ליו”ר ההתאחדות העולמית, אך זו השיבה לו כי הם עדיין עושים מאמץ לשכנע את המלזים לתת לנבחרת להיכנס, כך שעד כה בשורה התחתונה לא נרשמה הצלחה בניסיונות לפעול נגד ההחלטה. בעבר, אגב, מלזיה סירבה לאפשר לשחיינים הפראלימפיים הישראלים להשתתף באליפות העולם והתחרות בוטלה בגלל הלחץ הישראלי.