2 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה מודים לקהל
שחקני ברצלונה מודים לקהל
שחקני ברצלונה מודים לקהל
(רויטרס)
מעבר לגאווה קבוצתית, צמיחה אישית של שחקנים ותחושת ביטחון של התגברות על אתגר, ברצלונה תשחק על דבר לא פחות חשוב מול באיירן מינכן במחזור האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות: כסף. במשך שנים רבות, הקטלונים כללו בצפי הרווחי השנתי שלהם העפלה לרבע גמר ליגת האלופות, ואחרי שאת העונה שעברה סגרו עם הפסד של 481 מיליון אירו, הגעה לשמינית הגמר לכל הפחות הופכת להכרחית.
הנהלת בארסה הציבה מטרה לסיים את העונה ברווח של חמישה מיליון אירו. עם זאת, הדחה כבר בשלב הבתים, או אפילו בשמינית הגמר, תפגע ברווחים ותהפוך אותם להפסדים. העפלה לשמינית משמעותה רווח של 9.6 מיליון אירו, כאשר העפלה לרבע משמעותה 10.6 מיליון אירו נוספים, שחשובים מאוד לתקציב של ברצלונה. הדחה בשלב הבתים ואי עמידה ביעדים תגרום להפסדים של 20.2 מיליון אירו.
2 צפייה בגלריה
פרנקי דה יונג מאוכזב
פרנקי דה יונג מאוכזב
פרנקי דה יונג מאוכזב
(רויטרס)
בארסה תוכל לפצות על הדחה מוקדמת בשלב הבתים רק אם תצליח לזכות בליגה האירופית, מה שיניב לה רווחים של 14.4 מיליון אירו, אך עדיין ההשפעה על התקציב וצפי הרווח תהיה משמעותית: 5.8 מיליון אירו פחות מהמצופה. הקטלונים יסגרו את שלב הבתים ב-8 בדצמבר באליאנץ ארנה, וכל תוצאה פרט לניצחון אומרת שהם יהיו חייבים שבנפיקה ליסבון תמעד כדי לא לשחק באירופית.