5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(איציק בלניצקי)
המאזן של אלבה ברלין ביורוליג, שלושה ניצחונות מול שמונה הפסדים כבר מסגיר את העניין שהקבוצה ככל הנראה לא תהיה בין שמונה הראשונות בתום העונה הסגירה, וסביר מאוד להניח שגם לא בין 12 הראשונות. כמיטב הקלישאות הלקוחות מעולם הספורט ישנן כמה שמתיישבות היטב גם עם הקבוצה הגרמנית, שתפגוש ב-21:30 את מכבי תל אביב, בטח כשמדברים על קבוצות מסוכנות.
במחזור היורוליג הקודם "האלבטרוס" מצאו את עצמם שוב פעם באור הזרקורים עת שהובילו כבר ב-18 הפרש על אוניקס קאזאן, רק שהאחרונה מצאה את הדרך בסופו של דבר בדרך לניצחון על חשבון אלופת גרמניה המכהנת דרך הקו האחורי בראשותם של לורנזו בראון ומריו הזוניה שחיברו יחדיו 43 נקודות, 12 ריבאונדים, 14 אסיסטים ו-4 חטיפות.
שלושה ניצחונות כאמור באמתחתה של הקבוצה של ישראל גונזאלס, מה שמבהיר אולי יותר מכל את הקלישאה הראשונה בנוגע לקבוצות צנועות מהסוג של אלבה - היא מסוכנת. מאוד. כל ניצחון של קבוצה שלא מועמדת להיכנס לשמונה הראשונות יכול להתברר כהרסני עבור הקבוצה שהפסידה. פנרבחצ'ה והכוכב האדום בלגרד שנחשבת לאחת מקבוצות ההגנה הטובות של היורוליג העונה הפסידו לקבוצה מברלין. פנר נכון לכתיבת שורות אלו נמצאת בצרות צרורות מבחינת המאזן ביורוליג בהתחשב בסגל ובתקציב של מועדון הפאר הטורקי.
5 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו שומר על סיקמה
אנג'לו קלויארו שומר על סיקמה
אנג'לו קלויארו שומר על סיקמה
(איציק בלניצקי)
פנרבחצ'ה (3:8 כמו אלבה) הייתה בסיטואציה דומה יחסית גם בשנה שעברה רק שרצף ניצחונות מרשים במיוחד הביא אותה לשמונה הראשונות. ההפסד של הטורקים העונה לאלופת גרמניה במבט לאחור יכול להיות כזה שבסופו של דבר ישאיר אותם מחוץ לפלייאוף, בדיוק כשם שיכול לקרות עם הכוכב האדום בלגרד במידה ותמצא את עצמה נלחמת על מקום בשמינייה הראשונה.
קלישאה מספר 2: המאזן משקר, הקבוצה טובה יותר ממה שהמאזן שלה מרמז. ימים יגידו עד כמה הקלישאה הזו רלוונטית ונכונה עבור אלבה, אך כרגע היא בהחלט יכולה ליהנות מהספק עד שיוכח אחרת. הקו הקדמי של האלבטרוס לא היה בדיוק כשיר העונה, למעשה מתוך 11 משחקיה של הקבוצה העונה רק שחקן אחד בקו הקדמי של גונזאלס עמד לרשותו, היה זה לוק סיקמה, שמשחק בעמדת הפאוור פורוורד (כן, הבן של ג'ק סיקמה).
השינוי במשחקים האחרונים ומה שיכול גם להתחיל ולרמז על חוזקה האמיתי של הקבוצה הוא שבזה אחר זה, הקבוצה מתחילה לקבל את שחקני הקו הקדמי בחזרה עם דגש על עמדת הסנטר מיוהנס ת'יימן ועד כריסט קומאג'ה. התחושה בכל הנוגע לכדורסל היא שבשנים האחרונות עמדת הסנטר עם דגש על שחקנים בגובה של 2.13 וצפונה חוזרת לאופנה ובגדול, וכי העידן של סנטרים נמוכי קומה ניידים ואתלטיים כבר לא בדיוק נמצא בקדמת הבא. השיח הופך למעניין פי כמה וכמה יותר כאשר מדברים על הסנטרים שנמצאים באזור חיוג 2.20 וצפונה.
5 צפייה בגלריה
וולטר טבארס וטריי תומפקינס
וולטר טבארס וטריי תומפקינס
וולטר טבארס וטריי תומפקינס
(איציק בלניצקי)
הקבוצה שמחזיקה בסנטר הכי יעיל באזור החיוג המדובר היא ריאל מדריד עם וולטר טאבארס. לאולימפיאקוס יש את מוסטפה פאל ואת ה-2.18 שלו, לווילרבאן את יוסופה פאל וה-2.21 שלו, ולאלבה? לה יש את כריסט קומאג'ה עם 2.23. בעוד שמדריד ככל הנראה הייתה זו שהחלה את הטרנד, אלבה קיבלה חזרה את הסנטר שלה רק במחזור השמיני, שני המשחקים הראשונים שלו היו פושרים למדי אך במחזור היורוליג האחרון, במשחק השלישי שלו העונה, כריסט בילה על הפרקט 17:32 דקות, במהלכן קלע 12 נקודות והוריד 12 ריבאונדים בדרך למדד יעילות של 21 בהפסד החוץ לאוניקס שנחשבת למועמדת מאוד חזקה לפלייאוף היורוליג.
קלישאה מספר 3: כשעוזר מאמן מקודם לעמדת המאמן הראשי, הציטוט של הוא למד/למדתי מקודמי/קודמו יצוף בחלל האוויר במוקדם או במאוחר, בין שייאמר על ידי העוזר מאמן שקודם או על ידי מישהו אחר במועדון. האחראי לציטוט המדובר הוא לוק סיקמה בראיון שהעניק לאתר “באסקט ניוז” הליטאי לפני מספר ימים, "זה מאוד קרוב ודומה. ישראל בילה זמן רב כעוזרו של אאיטו. העונה הייתה פרץ של אנרגיה. מבלי לקחת דבר מאאיטו (גרסיה רנסס, מ.ב), אבל כשיש משהו שונה בכל יום באימון זה תמיד מרגש עבור השחקנים, כולם תומכים בישראל כמאמן ראשי ויש ביטחון מלא בו כמאמן".
כשבנו של אגדת ה-NBA נשאל בנוגע להשפעתו של אאיטו על התפתחותו כשחקן ענה סיקמה: "הוא היה ענק. השנים הכי טובות שלי בקריירה היו תחת אאיטו. מהיום הראשון, שיטת המשחק אותה הוא אוהב לשחק, ומי שאני כשחקן התחברו היטב. הוא נתן לי את החופש לעשות דברים על הפרקט שבדרך כלל, לשחקן בעמדה שלי לא היו מאפשרים לעשות. הוא אפשר לי לטעות, וזו עדות לעד כמה הוא מאמן טוב. הוא מעודד אותך לשחק וכל עוד הוא רואה שאתה משתפר, השמיים הם הגבול. הוא לימד אותי המון דברים על הפרקט ומחוצה לו".
5 צפייה בגלריה
אאיטו גארסיה רנסס
אאיטו גארסיה רנסס
אאיטו גארסיה רנסס
(איציק בלניצקי)
העונה עד כה מבחינת מספרים (ולא מבחינת אחוזי קליעה) סיקמה מעמיד את המספרים הכי טובים שלו בקריירה מבחינת מדד (17.8), נקודות (10.9) וריבאונדים למשחק (7.5), בכל הנוגע לאסיסטים הוא מוסר את אותה הכמות כשם שמסר בעונה שעברה (3.8 לעומת 4.5 בעונת הבכורה שלו ביורוליג) אך המספרים מרשימים במיוחד כאשר הם מגיעים משחקן בעמדת הפאוור פורוורד.
הסיבה לכך שאאיטו גארסיה רנסס אוזכר היא תמיר בלאט (3.9 נקודות, 1.5 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים ו-1.5 איבודים) ואת יובל זוסמן (6 נקודות, 2.9 ריבאונדים 1.2 אסיסטים ו-1.1 איבודים). היו מי שהיו בטוחים שלרנסס יהיה המון מה לתרום, רק שהמאמן הוותיק שחטף קורונה בעונה שעברה והחמיץ מספר לא מבוטל של משחקים בסופו של דבר לא חידש את חוזהו אצל אלופת גרמניה, והשניים נותרו תחת הדרכתו של מי שבין היתר למד מרנסס.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
(האתר הרשמי של אלבה ברלין)
כשמסתכלים על המספרים של שני הישראלים של אלבה, ברור שהם יכולים וצריכים להיות טובים יותר, יחד עם זאת מבט מעמיק יותר לצד העובדה שתמיר בלאט נמצא בעונת הבכורה שלו בליגה השנייה בטיבה בעולם, כשזוסמן נמצא בעונת התאוששות (כזכור נפצע פעמיים בשריר הירך האחורי ופעם אחת ברצועה בברך לאחר שחברו לקבוצה נפל עליו) וכשהשניים משחקים לראשונה מחוץ לישראל, בהחלט יכול להסביר את הדברים כשהעונה סך הכל נמצאת בחודש נובמבר.