2 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
(איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל תארח הערב (חמישי, 19:00) את נבחרת פולין במסגרת טורניר מוקדמות המונדובאסקט, אל מול היכל קבוצת שלמה מלא עד אפס מקום. הנבחרת תחל את הקמפיין כאמור מול הפולנים וביום ראשון תפגוש את נבחרת אסטוניה במשחק שיסגור את חלון הנבחרות הראשון בקמפיין.
נבחרת פולין הגיעה ארצה וערכה אימון אתמול בשעות הערב כשהיא מציגה סגל צעיר, כמו גם חסר לאור פציעותיהם של מיכל סוקולובסקי ומיכל מיחאלק. מלבד השניים גם מתיאז פוניטקה ייעדר מהמשחק הראשון שכן הוא יהיה עם קבוצתו, זניט סנט פטרסבורג, במסגרת מחזור היורוליג. הפולנים תחת שרביטו של איגור מיליצ׳יץ׳ החליטו ללכת לכיוון של הצערה, מה שהביא גם לאי זימונו של דמיאן קוליג.
מבחינתם של הפולנים הם מכוונים דווקא יותר לעתיד ולראייה זימונו של אלכסנדר בלצרובסקי, הסנטר בן ה-21 (2.19). יחד עם זאת בטח לאור פציעותיהם של סוקולובסקי ומיחלאק בפולין תוהים מדוע איי ג׳יי סלוטר לא זומן, יחד עם זאת מיליצ׳יץ׳ הבהיר כי ייתכן והסקורר המוכשר יגיע לחלונות הבאים. כבר עכשיו דבר אחד בטוח, גם אם הציפיות המידיות אינן גבוהות, בפולין רוצים להימנע מסיטואציה שבה יצטרכו להשתתף בטורניר קדם המוקדמות ליורובאסקט 2025.
רפי מנקו אמר לקראת ההתמודדות: ״לפני כל פתיחת קמפיין יש התרגשות מן הסתם, בטח כשאנחנו חוזרים לשחק פה בבית אחרי שנה של קורונה ובועות וכל מה שהיינו צריכים לעבור, אז כולנו מחכים למשחק מחר פה נגד פולין עם אולם מלא. מתרגשים״.
על כך שהנבחרת לא העפילה זמן רב לאליפות העולם אמר מנקו: ״ברור שזה משהו שאנחנו חולמים ורוצים לעשות, אנחנו יודעים שהדרך לשם מאוד ארוכה וקשה, אבל לחשוב על אליפות העולם עכשיו זה לא הדבר הנכון לעשות. הדבר הנכון לעשות הוא להתרכז במשחק מחר וכשננצח אותו אז לחשוב על המשחק הבא, אבל שלב שלב ובשאיפה שבסוף נוכל באמת להרגיש את החולם הזה מתקרב ומתגשם״.
2 צפייה בגלריה
רפי מנקו, ירשים גם במדים הלאומיים?
רפי מנקו, ירשים גם במדים הלאומיים?
רפי מנקו, ירשים גם במדים הלאומיים?
(איציק בלניצקי)
איך אתם מרגישים את גיא גודס מבחינת סגנון גישה ואנרגיות ? ״אנרגיות מצוינות, באמת. גיא נכנס לנבחרת שרצה תקופה כבר עם עודד (קטש) ובאמת הוא רוצה ושמר על הדברים העיקריים והכניס דברים שלו. אני חושב שהתפקיד שלנו כנבחרת שרצה הרבה זמן זה באמת לבוא ולשחק כמו שאנחנו יודעים ולעשות את העבודה בשביל שהוא יוכל לפתוח ברגל ימין את הקדנציה שלו ואנחנו את הקמפיין״.
עד כמה זה מרגש לשחק מול היכל מלא שידע תצוגות של הנבחרת הלאומית? ״לגמרי, אני לא חושב שאנחנו נכנסים למונחים של הצגות, זה לבוא לפה ולשחק מול אולם מלא של הקהל שלנו שכל כך התגעגענו אליו ולנסות לנצח גם אם זה יהיה מכוער, זה עדיין יהיה ניצחון וזה מה שאנחנו צריכים לעשות״.