6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(רויטרס)
דצמבר 2019, קצת לפני שעוד ידענו מה זה קורונה. אינטר צועדת ביתרון 0:1 בארטמיו פרנקי בדרך לניצחון על פיורנטינה, ו-וינצ’נזו מונטלה, מאמן הוויולה היה אובד עצות אחרי פציעה של הכוכב שלו, פדריקו קייזה, בדקה ה-59. הוא מסתכל ימינה ושמאלה אל עבר הספסל ושולף משם ילד סרבי בן 19, דושאן ולאחוביץ’ שמו. ספק אם גם המאמן עצמו דמיין ש-32 דקות לאחר מכן, אותו נער גבה קומה יציל עבורו נקודה דרמטית מול הקבוצה השנייה בטיבה בארץ המגף.
ולאחוביץ’ היה די אנונימי באותם ימים, אבל אפשר לומר שאותו רגע היה מכונן בקריירה שלו. השער שכבש נתן איתות למה שעולם הכדורגל עתיד לראות מהכישרון הסרבי, שעל כל 190 סנטימטריו, לקח כדור אבוד מקו מחצית המגרש, דהר לעבר הרחבה, לקח לאחד על אחד את מילאן שקריניאר, מהבלמים הטובים, הפיזיים והמהירים ביותר בסרייה א’, כל הדרך לטיל אדיר ברגל שמאל לפינה הרחוקה וחגיגה עם האצבעות על האוזניים, כאילו שהבקיע כבר עשרות שערים כאלה לאורך הקריירה. והוא רק בן 19.
6 צפייה בגלריה
שחקני פיורנטינה ודושאן ולאחוביץ' בטירוף
שחקני פיורנטינה ודושאן ולאחוביץ' בטירוף
שחקני פיורנטינה ודושאן ולאחוביץ' בטירוף
(רויטרס)
שנתיים לאחר מכן, אפשר לומר שוולאחוביץ’ ענה על כל הציפיות ואף מעבר לכך. 46 שערים ב-103 הופעות במדי פיורנטינה גרמו לכל הענקיות של אירופה ללטוש את עיניהן לעברו. כריסטיאן ויירי, גבריאל באטיסטוטה, עוד שער ועוד שער, וההשוואות רק הולכות וצוברות תאוצה. אבל האמת שהסיבה לביקוש הרב של החלוץ ברחבי היבשת נובעת בעיקר מהייחודיות שלו. הרי כמה חלוצים אתם כבר מכירים שמתנשאים לגובה 190 סנטימטרים שהם גם מהירים עם הכדור, גם בעלי יציאה אדירה מהמקום, משחק ראש אימתני ורגל שמאל משובחת? כנראה שמעט מאוד, אם בכלל.
ולאחוביץ’ הספיק לסיים את עונת הבכורה המלאה שלו בבוגרים של פיורנטינה עם שישה שערים ושני בישולים, אבל קפיצת המדרגה הגיעה אשתקד. פדריקו קייזה, שאייש בעיקר את עמדת החלוץ המרכזי בפיורנטינה עזב ליובנטוס. הוויולה פתחה את העונה בצורה רעה תחת המאמן בפה יאקיני, כשבמקומו מונה לתפקיד צ’זארה פארנדלי הוותיק, שהאמין ב’אס’ הסרבי שלו מהרגע הראשון. ולאחוביץ’, שכבש שער ליגה אחד ב-12 המחזורים הראשונים, הפך לאיש המטרה בחוד של הוויולה והתפוצץ עם 20 שערים ב-26 המחזורים הנותרים. עם 15 נוספים שכבש ב-17 הופעות העונה, הוא מקדים את כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי, קיליאן אמבפה וארלינג הולאנד ברשימת הכובשים בליגות הגדולות בשנה קלנדרית, כשהוא רואה את גבו של איך לא, רוברט לבנדובסקי, וגם פטריק שיק עם שער אחד לפניו.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(רויטרס)
העונה שעברה כאמור הפכה את ולאחוביץ’ לאחת הסחורות החמות ביבשת. אתלטיקו מדריד וטוטנהאם כבר הוזכרו כמי שנמצאות נגיעה מהחתמת השחקן עליו דרשה פיורנטינה 70 מיליון אירו, אך לבסוף הספרדים החתימו את מתאוס קוניה הברזילאי והארי קיין נשאר לבסוף אצל האנגלים. ועדיין, אם ולאחוביץ’ היה באמת רוצה, הוא כנראה היה מוצא את עצמו משתדרג מקצועית כבר בקיץ האחרון. הוא כנראה עדיין שומר אמונים והערכה לקבוצה שהחתימה אותו עוד כשהיה בן 18, זו שזיהתה את הפוטנציאל האדיר שטמון בו למרות שער בודד שכבש ב-21 הופעות במדי פרטיזן בלגרד.
“החלטתי להישאר בגלל הקבוצה שנבנתה כאן” אמר ולאחוביץ’ בחודש ספטמבר, “נראה בסיום העונה אם זו הייתה החלטה טובה, אני חושב שכן כי הקשתי ללב שלי”, הוסיף החלוץ, והוא צדק. בפיורנטינה נבנתה קבוצה פנטסטית, כשהוא עומד במרכזה כמוציא לפועל העיקרי, בדיוק כפי שראינו ב-3:4 האדיר על מילאן שהזכיר נשכחות לקהל בארטמיו פרנקי, שחווה בעיקר אכזבות בעשור האחרון.
עבור ולאחוביץ’, הניצחון על הרוסונרי ממש לא היה “עוד משחק”. ולא, זה לא בגלל הצמד הנפלא שכבש והבישול שהוסיף מול הקבוצה שטרם הפסידה עד אותו ערב, אלא בגלל שהוא ניצח את “האליל” שלו – זלאטן איברהימוביץ’. מאז שהוא ילד, ולאחוביץ’ רואה בענק השבדי כ”מודל”. בסיום הערב הגדול, בו גם ראה מקרוב גם איך צמד של זלאטן לא מספיק לקאמבק של הרוסונרי, ולאחוביץ’ לא פספס את ההזדמנות לשוחח עם הגיבור שלו. “הוא אמר לי להמשיך לעשות את מה שאני עושה ולא להרים ידיים לעולם. אני לא דיברתי יותר מדי, בכל זאת, קשה לדבר כשאתה רואה את גיבור הילדות שלך. כל המשחק הזה הרגיש כמו חלום מבחינתי”, סיפר ולאחוביץ’ שגם החליף חולצות עם זלאטן, שאף כתב עליה הקדשה בסרבית לכוכב פיורנטינה.
6 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
(רויטרס)
ולאחוביץ’ יהיה בקיץ בן 22. ב-2004, זלאטן עשה את המעבר מאייאקס ליובנטוס, הוא היה אז בן 23 והבין שההתקדמות לעבר היעד הבא היא בלתי נמנעת. גם ולאחוביץ’, שחוזהו מסתיים בקיץ 2023, מבין זאת. גם פיורנטינה כבר השלימה עם העובדה שלא תוכל לעמוד בדרכו של החלוץ ולמרות שהיא מצידה תנסה למכור אותו לקבוצה מחוץ לסרייה א’, עושה רושם שהוא עצמו נעול לעשות כמו שעשה הגיבור שלו, ולחתום ביובנטוס. זו לא דומה ליובה הגדולה אליה הגיע זלאטן, אך כל הדיווחים באיטליה בחודש האחרון מצביעים על כך שזה ממש לא פרט שמשנה לסרבי. ארסנל, שכבר חוותה את אותו סיפור עם מנואל לוקאטלי שעבר בסופו של דבר ליובנטוס בקיץ, שוב נתקלה בסירוב של שחקן להגיע אליה, למרות שהיא מוכנה לשלם לפיורנטינה את הסכום אותו היא מבקשת, לעומת 50 מיליון אירו בלבד שתציע הגברת הזקנה כדי להנחית אצלה את הכוכב.
אם ארסנל הייתה היחידה שמתמודדת עם יובה על הסקורר הסרבי, הרי שב”יובה סטור” בטורינו כבר היו יכולים להתחיל להדפיס את שמו של ולאחוביץ’ עם הספרה ‘9’ על חולצות המועדון, אך זה לא המצב. מנצ’סטר סיטי, שחייבת חלוץ באופן בהול לא תוותר על האופציה להחתים את ולאחוביץ’, כשגם טוטנהאם וליברפול נמצאות בתמונה, כמו גם פאריס סן ז’רמן שכבר מכינה תכנית גיבוי לקיליאן אמבפה שככל הנראה ינחת בריאל מדריד כבר בקיץ.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
דושאן ולאחוביץ'
(רויטרס)
בעוד שנה בדיוק, ולאחוביץ’ צפוי להיות החלוץ הפותח של נבחרת סרביה במונדיאל בקטאר. השחקן’, שעקף בהיררכיה חלוצים כמו לוקה יוביץ’ ואלכסנדר מיטרוביץ’, פתח באותו משחק בלתי נשכח בליסבון, בסיומו מיטרוביץ’ שעלה מהספסל העניק לנבחרת של דרגאן סטויקוביץ’ 1:2 דרמטי ששלח את הסרבים לרשות הבית ואת פורטוגול ורונאלדו לפלייאוף. “באתי אליו אחרי המשחק, הוא כמובן היה מאוד עצבני”, סיפר ולאחוביץ’ על המפגש עם הפנומן הפורטוגלי בסיום. “הוא אמר לי שזה הכל בגלל הגול שלו שלא אושר למרות שעבר את הקו במשחק בינינו בסיבוב הראשון, איחלתי לו בהצלחה, אבל הוא אמר שהם יעלו דרך הפלייאוף כי יש להם את אחד השחקנים הטובים בעולם”.
המספרים של ולאחוביץ’ הפכו אותו להיות פרוספקט אצל כל אריות היבשת, אבל לא מדובר רק על השערים שהוא כובש והבישולים שהוא מספק. מדובר בחלוץ שמהווה סכנה תמידית על השער, כזה שלבלמים מאוד קשה להתמודד איתו מאחר והוא מהיר מאוד ביחס למימדיו, מה שמאפשר לו לשחק גם עם הפנים וגם עם הגב לשער, כפי שבישל את השער הנפלא לריקרדו סאפונארה. ולאחוביץ’ רושם בממוצע 3.2 בעיטות לשער במשחק, מה שמציב אותו במקום השביעי בקטגוריה הזאת בסרייה א’, כשהמדורג ראשון, צ’ירו אימובילה, כבר נמצא מאחוריו בטבלת מלכי השערים, והיה צריך לפחות עוד הזדמנות במשחק (4.1) כדי להגיע לכמות שעריו.
6 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ' במדי נבחרת סרביה
דושאן ולאחוביץ' במדי נבחרת סרביה
דושאן ולאחוביץ' במדי נבחרת סרביה
(רויטרס)
ולאחוביץ’ לא ישחק בפיורנטינה בעונה הבאה, כשהשאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מי תזכה בשירותיו של הסקורר הסרבי האימתני. לא מזמן בעלי פיורנטינה, רוקו קומיסו נשאל בעניין ואמר שהוא מצידו יעשה הכל כדי להשאיר את הכוכב בפירנצה כנגד כל הסיכויים: “הגשנו לו הצעה מאוד משמעותית, הצענו לו להיות המשתכר הגבוה ביותר בתולדות פיורנטינה. אפילו שיפרנו את ההצעה, אבל למרות מאמצינו, כל ההצעות האלה לא התקבלו”.
כאמור, ע”פ כל הדיווחים וחרף הפרסומים על התעניינות של כל קבוצת צמרת אפשרית בפרמייר ליג, ולאחוביץ’ עצמו הביע עניין לעבור אך ורק ליובנטוס. אם וכאשר זה יקרה, הוא יעשה בדיוק את אותו השידרוג המקצועי שעשה בזמנו זלאטן פחות או יותר באותו שלב של הקריירה, אך הוא מגיע ליובנטוס שונה בתכלית, כזו שצמאה לכוכב שייקח אותה קדימה כל הדרך להחזרת הסקודטו ליובנטוס סטאדיום. איתו ועם קייזה מקדימה, האופטימיים שבאוהדי הגברת הזקנה כבר יכולים לראות את זה קורה, והליגה כולה כבר בכוננות ספיגה.