3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
(איציק בלניצקי)
אחרי השבוע הסוער שעברה והמחאות נגדה מצד כמה מהאוהדים, שהגיעו אף עד לפתח ביתה, מנכ”לית הפועל תל אביב, אודליה פרידמן, העבירה היום (שישי) מכתב לבעלי המנויים.
במוקד הדברים כתבה פרידמן לקהל: “המאבק במתפרעים יהיה ארוך, אך גם כעת אנחנו מטפלים בבעיה. הטיפול הוא פרטני ולא קולקטיבי”. כמו כן הדגישה: “אין ברירה אלא לקבל את העונש – ולהתקדם הלאה”.
3 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן במסיבת העיתונאים
אודליה פרידמן במסיבת העיתונאים
אודליה פרידמן במסיבת העיתונאים
(רדאד ג'בארה)

המכתב של אודליה פרידמן לבעלי המנויים

“לאחר שספגנו את עונש סגירת השערים 4-5 לשני משחקי בית, נלחמנו בהחלטה וניסינו לשנות אותה בכל האמצעים העומדים לרשותו של המועדון. ערערנו לבית הדין העליון של ההתאחדות והגשנו בקשה לעיכוב ביצוע (בשני המקרים נדחו טענות המועדון). גם ניסיון דרך ערכאות אזרחית לא צלח. מבחינה משפטית, המועדון מיצה את האפשרויות העומדות בפניו על מנת לנסות ולהקל בעונש שקיבלנו. המועדון מכבד את החוקה ואת הפסיקה, אך יחד עם זאת ברמה הערכים המועדון אינו מאמין בענישה קולקטיבית. לכן, לאחר שמוצו האפיקים המשפטיים, חיפשנו דרך להקל על האוהדים שנפגעו מהעונש על לא עוול בכפם. הובהר לנו כי כל הצעה שהעלנו בניסיון למנוע את העוול הטמון בענישה קולקטיבית, לא תתקבל תקנונית. גם המתווה הסופי שהוצע התקבל רק לאחר שכנועים רבים.
“למי שאינו יודע, עוד לפני פתיחת העונה אושר המתווה של סגירת שער ספציפי על ידי הקבוצות עצמן. מדובר בניסיון לייצר ענישת ביניים חלף גזירה של סנקציה מסוג משחק ללא קהל. על מנת למזער את הפגיעה במנויי שערים 4 ו-5 הצלחנו להשיג מההתאחדות אישור למכירת כרטיס משולב לשני משחקים במחיר מוזל. בנוסף, הורדנו משמעותית את התמחור של משחק הגביע מול בני יהודה, הענקנו זיכוי של 50 שקלים לרכישת מנוי לעונת 22/23 ושובר בסך 40 שקלים לרכישת מוצרים בחנות המועדון. בהינתן שהצעות חלופיות כמו זיכוי כספי של המנויים לא קיבלו הכשר, אנו מאמינים שהמתווה שהושג הוא הטוב ביותר שניתן יהיה להשיג במסגרת החוק”.
3 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
(רדאד ג'בארה)
עוד כתבה: “הפתרון שהושג משקף את הרצון שלנו להבטיח שהאוהדים הנפלאים, אשר הביעו אמון במערכת ואהבה בלתי מתפשרת לקבוצה באמצעות רכישת מנוי לעונת 21/22 - ייפגעו כמה שפחות. חשוב לציין כי המאבק במתפרעים יהיה ארוך. אך גם כעת כשאנו מטפלים בבעיה, הטיפול הוא פרטני ולא קולקטיבי. אנחנו יודעים שרוב רובו של הקהל מתנגד נחרצות לזריקת החפצים והתפרעויות אחרות, ושיש לנו את התמיכה שלכם. נעשה את כל המאמנים לשנות את התנהגותם של פורעי החוק ולשם כך נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו.
לצערנו הרב, אין ברירה אלא לקבל את העונש - ולהתקדם הלאה. נתמקד במניעת התפרעויות בעתיד ובהישגי הקבוצה האהובה שלנו בהווה. יש לקבוצה משחק חשוב ביום ראשון, עבור הפועל, עבור כולנו, חשוב שנגיע ונתמוך בשחקנים. בנימה אישית, בתקופתי בתפקיד נחשפתי לאלפי אוהדים שאוהבים את הקבוצה ותמוכים בה בכל ליבם - והשבוע הרגשתי זאת במיוחד. אשמח לראות ביום ראשון כל אוהד אדום ביציע”.