3 צפייה בגלריה
גבריאל מרטינלי חוגג עם פייר-אמריק אוביאנג
גבריאל מרטינלי חוגג עם פייר-אמריק אוביאנג
גבריאל מרטינלי חוגג עם פייר-אמריק אוביאנג
(רויטרס)
המחזור ה-13 בפרמייר ליג לא סיפק הפתעות גדולות במיוחד היום (שבת), כאשר במוקד, שבוע אחרי ה-4:0 המשפיל לליברפול, חזרה ארסנל למסלול הניצחונות עם ניצחון חמישי בששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות (ורביעי בחמשת משחקי הליגה האחרונים) – 0:2 על נועלת הטבלה ניוקאסל. בנוסף, סטיבן ג’רארד רשם ניצחון שני ברצף כמאמן אסטון וילה עם 1:2 על קריסטל פאלאס, בעוד וולבס ונוריץ’ סיימו ב-0:0.
התותחנים התקשו במחצית הראשונה באצטדיון האמירויות, הגיעו למספר הזדמנויות אך לא השכילו לכבוש, כולל החמצה מזעזעת של אובמיאנג בדקה ה-41. גם אחרי עשר דקות במחצית השנייה הייתה התוצאה עדיין 0:0, אלא שאז, בדקה ה-56, כבש בוקאיו סאקה מזווית קשה את הראשון, מבישול נהדר של נונו טבארס שהותיר אותו מול שוער היריבה.
סאקה נפצע דקות ספורות אחרי שכבש ובדקה ה-64 עלה למגרש במקומו גבריאל מרטינלי. בחלוף פחות מדקתיים, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הוא כבש שער פשוט נפלא בהקפצה מהאוויר מבישול של טקהירו טומיאסו וקבע את תוצאת המשחק.
3 צפייה בגלריה
בוקאיו סאקה חוגג
בוקאיו סאקה חוגג
בוקאיו סאקה חוגג
(רויטרס)
בזכות הניצחון העלתה ארסנל את מאזנה ל-23 נקודות, בדיוק כמו ווסטהאם שבמקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות, כשהתותחנים במקום החמישי רק בשל הפרש שערים נחות ונמצאים רק שלוש נקודות ממנצ’סטר סיטי השלישית. ניוקאסל נותרה ללא ניצחון גם לאחר 13 משחקים והרוכשים החדשים יכולים להתחיל לחשוש מירידת ליגה.

קריסטל פאלאס – אסטון וילה 2:1

אסטון וילה המשיכה במסע ההתאוששות שלה תחת סטיבן ג’רארד, שרשם ניצחון שני ברצף מאז הגיע לקבוצה. המשחק נפתח בצורה מעולה עבור סטיבי ג’י ושחקניו שעלו ליתרון כבר בדקה ה-15, כשמאט טארגט כבש אחרי שניצל בישול של אשלי יאנג. בדקה ה-86 ג’ון מקגין סגר את הסיפור כשהכפיל את היתרון, ועמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-95, הקבוצה של פטריק ויירה צימקה ל-2:1 משער של מארק גווייהי, אך זה היה מאוחר מדי מבחינתה. בכך האורחת השתוותה לפאלאס במספר הנקודות, כאשר היא ניצבת מקום אחת מתחתיה רק בגלל הפרש שערים נחות.
3 צפייה בגלריה
שחקני אסטון וילה חוגגים
שחקני אסטון וילה חוגגים
שחקני אסטון וילה חוגגים
(רויטרס)

נוריץ’ – וולבס 0:0

הקנריות השיגו נקודה יקרה במאבק הקשוח נגד הירידה, בעוד שהשועלים איבדו הזדמנות להשתוות לווסטהאם וארסנל במספר הנקודות במאבק על המקומות המובילים לאירופה בעונה הבאה.

ברייטון – לידס 0:0

אחרי פתיחת עונה טובה, ברייטון ממשיכה לשקוע. השחפים רשמו משחק שביעי ברציפות ללא ניצחון והם במקום השמיני בטבלה, כשמנגד, לידס רשמה משחק רביעי ברציפות ללא הפסד והיא מקום אחד לפני הקו האדום.