1 צפייה בגלריה
מה יעלה בגורל הנבחרת?
מה יעלה בגורל הנבחרת?
מה יעלה בגורל הנבחרת?
(שי כהן, התאחדות הסקווש)
בעקבות החרם המלזי - ההתאחדות הישראלית לסקווש פנתה ל-CAS באופן בהול בדרישה כי זה יחייב את מלזיה לאפשר לחברי נבחרת ישראל להיכנס למדינה ולהשתתף באליפות העולם שתתקיים בקואלה לומפור בעוד כשבוע וחצי, כך נודע ל-ONE.
כזכור, המלזים הודיעו כי לא יאפשרו לישראלים להיכנס לשטחם על מנת להשתתף בתחרות שתתקיים ב-7 בדצמבר, בדומה למה שנעשה עם הנבחרת הפראלימפית בשחייה, זאת עקב היעדר יחסים דיפלומטיים בין המדינות והחשש לביטחונם של הישראלים בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
בעקבות זאת, ההתאחדות הישראלית פנתה לבוררות במסגרת ההתאחדות העולמית לסקווש, שכבר מינתה בוררים לתיק אך ברגע האחרון החליטה כי הפנייה לא מצדיקה פתיחת הליך בוררות. לכן עו”ד דליה בושינסקי פנתה ל-CAS שידון בבקשה מחר (שני) בדיון מקדמי ובהליך מזורז משום שלא נותר עוד הרבה זמן להיערכות.
בעולם מסקרים בהרחבה את ההחלטה שלא להנפיק אשרות כניסה לאליפות העולם במלזיה. באחד מהדיווחים במדינה המארחת, ארגון הטרור חמאס שיבח את ההחלטה של המלזים וראה בה כ”תמיכה בעם הפלסטיני”.
במכתב שהגיע להתאחדות הישראלית, יו”ר התאחדות הסקווש העולמית זינה וולדרידג’ הבהירה את עמדת הארגון - ובאופן די תמוה טענה כי התחרות לא תבוטל בגלל החרם: “אנו מאמינים שעדיף לנסות לגרום לכך שכל המדינות ישתתפו באירוע, מאשר לבטל את האירוע ולגרום לכל הנבחרות לא להשתתף בו. אם נצליח לגרום לממשלת מלזיה לאפשר לנבחרת ישראל לקחת חלק באליפות העולם, זו תהיה אמירה חשובה על הוצאת הפוליטיקה מהספורט - אבל אם נבטל את האירוע, אנו מסתכנים בכך שהספורט יפסיד לפוליטיקה”.
בינתיים, ההתאחדות האיטלקית לסקווש העבירה מסר להתאחדות הישראלית כי היא תומכת בה. הנציג האיטלקי דוידה באביני הודיע: “האפליה נגד ישראל לא מתקבלת על הדעת. במהלך הישיבה הקרובה נבהיר כי עמדתנו היא לבטל את אליפות העולם הקרובה במלזיה”.