2 צפייה בגלריה
הוויכוח הסוער. ג'יימי קראגר ורוי קין
הוויכוח הסוער. ג'יימי קראגר ורוי קין
הוויכוח הסוער. ג'יימי קראגר ורוי קין
(צילום מסך)
מי נתן את ההוראה? את השאלה הזו שואלים אוהדי מנצ'סטר יונייטד גם הבוקר (שני). עדיין ללא ראלף ראנגניק ועם מייקל קאריק כמאמן הזמני על הקווים, כריסטיאנו רונאלדו סופסל אתמול ב-1:1 מול צ'לסי, מה שתופס את מירב הפוקוס בתקשורת האנגלית גם יום למחרת - וגם הוביל לוויכוח סוער ברשת 'סקיי ספורטס'.
המעורבים: מצד אחד קפטן העבר של יונייטד, רוי קין, ומנגד אקס ליברפול, ג'יימי קראגר, שלא ממש הסכימו באשר להחלטה לספסל את רונאלדו בן ה-36, מה שהצחיק במיוחד את מגן השדים האדומים לשעבר, גארי נוויל.
"מה המאמן החדש צריך לעשות עם רונאלדו? לפתוח איתו", אמר קין, "הוא חייב. רונאלדו הוא לא אחד שעולה מהספסל, לא בשביל זה הוא חזר ליונייטד". כשהפורטוגלי שנכנס כמחליף בדקה ה-64, נראה עוזב את המגרש מיד עם שריקת הסיום, קין הוסיף: "אין שום בעיה עם שחקן שמאוכזב בסיטואציה הזו. הוא שחקן מהטופ העולמי והסטטיסטיקה שלו מאז שחזר למועדון היא בסדר.
"הוא לא יסגור בהגנה, לפעמים אתה פשוט צריך להתאים את עצמך לסופרסטארים. שיחקתי עם שחקנים כאלה שלא תמיד עושים מה שאתה מצפה מהם (בהגנה), אבל אתה סולח להם בגלל שהם מכריעים משחקים צמודים. רונאלדו צריך להיות בהרכב".
קראגר אמר: "ראנגניק לא יגיע ויכניס את עצמו לבעיה על ידי כך שישים את רונאלדו על הספסל, אבל זה לא נכון שהוא צריך לפתוח בכל משחק. אני יכול להבין למה קאריק לא פתח איתו מול צ'לסי. היה סיפור גם עם זה שרונאלדו הוחלף בשלב הבתים ויונייטד הפסידה ליאנג בויז, אבל הוא בן 36. הוא לא השחקן שהוא היה. ברור שהוא מספק את הסחורה, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות כזה סיפור אם הוא לא פותח בכל משחק".
קין השיב: "לא בכל משחק, אבל מדובר במשחק גדול עבור יונייטד. אפשר היה לוותר עליו בהרכב בכמה משחקים בשלב הבתים אם אתה יודע שאתה מעפיל לשמינית הגמר, אבל לא במשחקים כאלה (כמו מול צ'לסי). הוא זכה בהכל וחזר ליונייטד כדי להרים את המועדון. ברור שהוא רוצה לשחק בכאלה משחקים".
כשקראגר טען שכל השחקנים רוצים לשחק, הדיון עלה לטונים גבוהים. "לא מדובר על שחקנים מהטופ העולמי", אמר קין, "לא כאלה ששיחקו 800 משחקים בקריירה. זה לא שהוא חזר למועדון, לא הבקיע ואמר אומר 'הוא כבר לא עומד בקצב'. שהוא יפעיל לחץ על היריב? הוא לא עשה את זה 4, 5, 6 שנים. כשהוא חזר אמרתי שהוא לא הולך לפתור את הבעיות של יונייטד, אבל אתה לא מחזיר אותו כדי שיישב על הספסל. ברור שהוא לא יפתח בכל משחק, אבל זה מול צ'לסי בחוץ ועם התקפות מתפרצות, אתה רוצה שהכדורים יגיעו אליו".
2 צפייה בגלריה
מייקל קאריק מתדרך את כריסטיאנו רונאלדו
מייקל קאריק מתדרך את כריסטיאנו רונאלדו
מייקל קאריק מתדרך את כריסטיאנו רונאלדו
(רויטרס)
קראגר המשיך: "למה יונייטד החתימה את רונאלדו בקיץ? מתוך פחד שהוא הולך לחתום בסיטי. לא הייתה להם תוכנית להחתים את רונאלדו". קין השיב בהומור: "אז הם החתימו אותו רק כדי שלא יילך לסיטי בשביל שיישב על הספסל?". "לא אמרתי את זה", ענה קראגר לעמיתו, "מה שאני אומר זה שהמאמן לא יכול לשים את רונאלדו על הספסל? איפה נמצאת יונייטד בליגה? האם היא קרובה יותר למאבק האליפות? בשביל זה החזירו אותו".
"הוא לא הוחזר כדי לזכות באליפות", טען קין, "הוא חזר כדי לזכות בתואר. בשלב זה יונייטד היא קבוצת גביע. רונאלדו לא היה מצליח לסגור את הפער (מהיריבות)".
אגב, נוויל טען עוד לפני המשחק שראנגניק קבע את ההרכב, אבל קאריק הכחיש: "לא, זה לא נכון. הגענו לפה עם תוכנית. ידענו איך צ'לסי תשחק ועשינו כמה שינויים כדי לרענן את הקבוצה".