3 צפייה בגלריה
טוני קרוס וליאו מסי
טוני קרוס וליאו מסי
טוני קרוס וליאו מסי
(רויטרס)
לראשונה מאז 2008 זכה שחקן שאינו מברצלונה או ריאל מדריד בכדור הזהב, התואר היוקרתי של מגזין ‘פראנס פוטבול’ הצרפתי.​​​​​ זה קרה באופן רשמי כאשר ליאו מסי זכה אתמול (שני) בפרס לשנת 2021 וגבר ב-33 קולות על רוברט לבנדובסקי. התגובות ברחבי העולם מיהרו להגיע ובספרד ראו את הבחירה כמובנת מאליה: “כצפוי”, כתבו ב’מארקה’. “מסי עשה את המצופה ממנו”.
בזמן שבברצלונה בירכו את המנצח וגם ב’ספורט’ הקטלוני הקדישו לפרעוש את השער יחד עם פדרי ואלכסיה (זוכת כדור הזהב לנשים), כוכב ריאל מדריד, טוני קרוס, יצא נגד הבחירה במסי: “כמובן שלא מגיע לו. אין ספק שליאו היה שחקן העשור הקודם לצד כריסטיאנו רונאלדו, אבל השנה היו צריכים להיות שחקנים אחרים מעליו”. הקשר הצביע לקארים בנזמה, לבנדובסקי וז’ורז’יניו.
גם איקר קסיאס ביקר את הזכייה של הארגנטינאי: “כל פעם יותר קשה לי להאמין בפרסים האלה. מבחינתי מסי בין חמשת השחקנים הטובים בהיסטוריה, אבל צריך לדעת לדרג את השחקנים שהיו הכי טובים אחרי עונה אחת. זה לא כזה קשה”.
בגרמניה כמובן ראו את הבחירה בפרעוש כשערורייתית במיוחד. “סקנדל. בחירה שערורייתית. לבנדובסקי רק שני”, זעקה הכותרת הראשית ב’בילד’. אגדת באיירן מינכן, לותר מתאוס, שזכה בעצמו בכדור הזהב ב-1990, אמר במהלך השידור: "ב-2021 היו שנים עשר חודשים ולא רק זה שבו מסי זכה להצלחה הגדולה ביותר שלו וזכה בקופה אמריקה. אני מעריץ של מסי, אבל הוא לא זורח על המגרש כרגע".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי עם פרס הכובש המצטיין
רוברט לבנדובסקי עם פרס הכובש המצטיין
רוברט לבנדובסקי עם פרס הכובש המצטיין
(רויטרס)
מתאוס היה משוכנע כי לבנדובסקי היה צריך לזכות ואמר: “רק מקום שלישי עם ברצלונה, לצד 30 שערי ליגה. כרגע שער ליגה אחד ושלושה בליגת האלופות עם פאריס. אבל עם ארגנטינה הוא הפך לאלוף דרום אמריקה. כנראה שזה מספיק עבורם”. ב’בילד’ הוסיפו את השגיו של רוברט לבנדובסקי ב-2021 וכתבו: “הוא קבע שיא שערים חדש בבונדסליגה (41 שערים) והפך שוב לאלוף. השנה הוא מלך השערים בליגת האלופות (תשעה שערים) ובבונדסליגה (14 שערים). אבל ברור שזה לא מספיק”.
“מזל טוב לליאו מסי ואלכסייה פוטייאס על הזכייה בכדור הזהב השנה”, בירך רוברט לבנדובסקי בטוויטר. “מזל טוב גם לכל השחקנים שהיו מועמדים לתואר. זכיתי בפרס הכובש המצטיין של השנה ואף שחקן לא יכול לזכות בתואר אישי בלי קבוצה חזקה ובלי אוהדים נאמנים מאחוריו. תודה לכולם על תמיכתכם”.
החלוץ הנהדר הרחיב בפוסט באינסטגרם: “אני רוצה להודות לכל עיתונאי שהצביע עבורי והאמין שמה שהשגתי ב-2021 היה חשוב. אני רוצה להודות למועדון שלי, באיירן מינכן, על הפלטפורמה שהם נותנים לי להצליח ולהגשים את החלומות שלי. אני רוצה להודות לחברים שלי לקבוצה מנבחרת פולין ומבאיירן. והדבר הכי חשוב, תודה ענקית למשפחה שלי”.
נשיא פאריס סן ז’רמן, נאסר אל חלאיפי, בירך את הכוכב שלו: “אני רוצה לברך בחום את ליאו מסי. זו גאווה גדולה למועדון שאחד השחקנים שלנו זכה בתואר היוקרתי והנחשק ביותר. ליאו מסמן את ההיסטוריה של הכדורגל”.
אל חלאיפי התייחס גם לזכייתו של ג’אנלואיג’י דונארומה בתואר שוער השנה ואמר: “אנו גאים לראות את ג'אנלואיג'י זוכה בתואר ‘כפפת יאשין’. הנפת הגביע הזה בגיל 22 היא הישג יוצא דופן עבורו ואנו בטוחים שהוא יתרום רבות להצלחת הפרויקט של פ.ס.ז’ בעונות הבאות”.
3 צפייה בגלריה
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
(טוויטר)
ב’קיקר’ נאלצו להודות בתבוסתו של לבנדובסקי וכתבו: “באיירן קידמה את זכייתו של הפולני אך לבסוף מסי התעלה על לבנדובסקי”. ביקורות רבות נמתחו גם על כך שקארים בנזמה לא נכלל בשלישייה הראשונה: "אחרי כל מה שהוא עשה, היה ראוי שיקבל את הכבוד. בחירה עגומה", נאמר. חלוץ ריאל מדריד, שנעדר מהטקס, הגיב בטוויטר וכתב: “תודה לכל מי שתומך בי, אני משחק כדורגל בשבילך. ההצגה חייבת להימשך”.