1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
סרביה וקרואטיה, שפעם היו חלק מיוגוסלביה הגדולה, הן שתי מדינות בעלות היסטוריה ארוכה שידעו זו לצד זו לא מעט עליות וגם הרבה מורדות. הערב (שישי) זה הגיע לצד הספורטיבי כשהשתיים נפגשו לקרב לוהט בחצי גמר גביע דייויס, בסיומו הייתה זו הנבחרת הקרואטית ששלחה את נובאק ג’וקוביץ’ הביתה אחרי ניצחון במפגש הזוגות המכריע ו-1:2.
אחרי ניצחון לכל צד במשחקי היחידים, הקרב המסקרן הלך למפגש הזוגות, שם קרואטיה עם ניקולה מקטיץ’ ומאטה פאביץ’ היו פייבוריטים מול כל זוג שיגיע. הצמד הקרואטי מדורגים ראשון בעולם וסרביה שעלתה עם נולה ופיליפ קראיינוביץ’ חלמה על סנסציה. בסט הראשון זה עוד היה צמוד וההגשות שמרו את הכחולים מסרביה בעניינים, אבל הקרואטים עם כל הניסיון והאיכות ידעו לקחת את המערכה הראשונה ולשייט בסט השני, זה נגמר עם 5:7 ו-1:6. כעת קרואטיה, שתנוח עד הגמר הגדול בראשון, מחכה למנצחת בין רוסיה לגרמניה, במפגש שייערך מחר.
כאמור, עוד קודם, המדורג ראשון בעולם, שאחרי הניצחון של בורנה גוז’ו (279 בעולם) על דושאן לאיוביץ’ עם 6:4, 3:6 ו-2:6, ידע שהכל מונח על כתפיו. הפסד וסרביה הולכת הביתה בשלב חצי הגמר, אך המדורג ראשון נתן כזו הצגה, שמרין צ’יליץ’ המנוסה לא יישכח הרבה זמן. הקרואטי הציג טניס טוב במדריד עם הרבה עוצמות ובפרט באולם הסגור, אך נולה הגיע שוב ושוב לכל כדור והוציא את הרוח מהמפרשים של יריבו בדרך ל-4:6 ו-2:6 מרשים, שכאמור לא הספיק הפעם.