3 צפייה בגלריה
כריסטיאן ווד חוגג ניצחון שישי ברציפות
כריסטיאן ווד חוגג ניצחון שישי ברציפות
כריסטיאן ווד חוגג ניצחון שישי ברציפות
(רויטרס)
אם בשלהי נובמבר היו אומרים לכם כי בעוד כשבועיים יוסטון רוקטס תהיה אחד הלהיטים הגדולים של ה-NBA ספק רב אם הייתם לוקחים את הדובר ברצינות, בכל זאת, מדובר בקבוצה שסופרת 15 הפסדים רצופים. אלא שאז הגיע הניצחון המרשים על שיקגו בולס והחבורה של סטיבן סילאס יצאה לריצה פנטסטית. הלילה (בין ראשון לשני), רשמו הרוקטס ניצחון שישי ברציפות, 108:118 על ניו אורלינס פליקנס. בכך הפכו לקבוצה הראשונה אי פעם בכל הליגות ה”בכירות” של ארה”ב (כדורסל, פוטבול, הוקי ובייסבול), שמנצחת שישה משחקים ברציפות לאחר 15 הפסדים.
“בהתחלה, למען האמת לא ממש ידענו מה אנחנו עושים. היה לנו מחנה אימונים ואז משחק רדף משחק. שחקנים שלא חוו את הרגעים האלו”, אמר מאמן יוסטון סטיבן סילאס. “אבל אז השתפרנו, אנחנו משחקים הגנה חזקה ובהתקפה שומרים על מנטליות חזקה ומשחקים בלי אנוכיות”. בצד המפסיד ברנדון אינגרם קלע שיא עונתי של 40 נקודות עבור הפליקנס, הכי הרבה מאז צלף 40 נגד ברוקלין ב-4 בנובמבר 2019. "פשוט קיבלתי כמה זריקות חופשיות והגעתי לנקודות שלי. חבריי לקבוצה מצאו אותי בכל פעם שהייתי פתוח", אמר אינגרם.
3 צפייה בגלריה
גריסון מת'יוס. הצטיין במאני טיים
גריסון מת'יוס. הצטיין במאני טיים
גריסון מת'יוס. הצטיין במאני טיים
(רויטרס)
ברשתות החברתיות חגגו את הניצחון של יוסטון שהפך אותה לקבוצה בעלת רצף הניצחונות הפעיל הארוך בליגה. “לשפשף את העיניים”, כתבו בארה”ב. הקבוצה, שכבר ראתה את העונה מתרסקת לנגד עיניה, רחוקה כעת שלושה משחקים וחצי מהמקום שמוביל אל הפליי-אין בסיום העונה, כשנותרו עוד 59 משחקים.
מי שיצאה מאוכזבת מאוד מהלילה האחרון היא וושינגטון וויזארדס, קבוצתו של דני אבדיה, ששיחק עם חום גבוה וסיים ללא נקודות ב-16 דקות. הקבוצה מהבירה הפסידה 102:90 לטורונטו ראפטורס, עבורה היה זה הניצחון ה-11 מתוך 13 המפגשים האחרונים בין הקבוצות. הקבוצה הקנדית סופרת משחק שלישי ברציפות בו היא עוצרת את היריבה על פחות מ-100 נקודות. "יש לנו שחקנים עם הרבה יכולות והם נהדרים בהגנה. אנחנו רק צריכים להתאמץ בכל ערב", אמר פסקל סיאקם.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה ודאוויס ברטנס מנסים לחטוף לקווין לאב
דני אבדיה ודאוויס ברטנס מנסים לחטוף לקווין לאב
דני אבדיה ודאוויס ברטנס מנסים לחטוף לקווין לאב
(רויטרס)
הרבע הראשון היה הרע ביותר של וושינגטון העונה מבחינה התקפית והיא קלעה רק 12 נקודות. “הזריקות פשוט לא הצליחו לנו”, הסביר קנטביוס קלדוול-פופ, שהוביל את קלעי המפסידה עם שיא עונתי של 26 נקודות. “זה הכתיב גם את משחק ההגנה שלנו, לא שיחקנו אגרסיבי והם עשו כל מה שהם רצו”. ברבע השני הוויזארדס שיפרו את ההתקפה וקלעו 30 נקודות, אך ספגו 40 בצד השני, במה שהיה הרבע ההתקפי הטוב ביותר העונה של טורונטו. "לא עזרנו לעצמנו ברבע השני הזה", סיכם זאת היטב מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג’וניור בירידה למחצית.
“אנחנו בכדור שלג וזה מדכא”, אמר המאמן בסיום. “בתחילת העונה ידענו לחזור ממצבים קשים, זה בהחלט מבחן עבורנו”. הוויזארדס רשמו הפסד שני ברציפות ושביעי מ-11 משחקים, מאז השיגו חמישה ניצחונות רצופים במהלך אוקטובר-נובמבר. “אין לנו ברירה, אנחנו צריכים להתאחד ויחד למצוא דרך לצאת מהתקופה הרעה”.