3 צפייה בגלריה
טר שטגן מאוכזב \ עיתוני ברצלונה
טר שטגן מאוכזב \ עיתוני ברצלונה
טר שטגן מאוכזב \ עיתוני ברצלונה
(רויטרס\צילום מסך)
אחרי 21 שנים, ברצלונה הודחה אמש (רביעי) משלב הבתים של ליגת האלופות אחרי ששוב הובסה 3:0 על ידי באיירן מינכן וראתה כיצד בנפיקה תופסת את המקום בשמינית הגמר של המפעל. כעת, הקטלונים ימתינו ליום שני, אז יגלו מי היריבה שלהם בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית אשר על פי הפורמט החדש שלו, המודחות מהצ’מפיונס (מקום שלישי בבתים) מוגרלות מול הקבוצות שמסיימות במקום השני באירופית והן נאבקות על הכרטיסים הנוספים לשלב שמינית הגמר, אליו יעפילו כל ראשי הבתים במפעל השני בחשיבותו באירופה.
לאחר המשחק, צ’אבי הצהיר כי צריך להתאקלם במהרה למצב ולהבין שזהו המפעל בו ברצלונה משחקת העונה. אז אלו היריבות שכרגע לפחות נמצאות בעמדה לסיים במקום השני בבית: ריינג’רס, פ.ס.וו איינדהובן של ערן זהבי (אם לא תודח הערב לקונפרנס ליג וכך גם תרד יריבה אפשרית שכן את המקום השני תתפוס קבוצה מספרד), לסטר או ספרטק מוסקבה, נאפולי או לגיה ורשה, פרנקפורט או אולימפיאקוס, גלטסראיי או לאציו, הכוכב האדום בלגרד או בראגה או מיטיולן, ודינמו זגרב או גנק.
3 צפייה בגלריה
מוסאילה ומולר חוגגים
מוסאילה ומולר חוגגים
מוסאילה ומולר חוגגים
(רויטרס)
לצד שמות שללא ספק יכולים לעשות נזק גדול ואף להדיח את הקטלונים כבר בשלב הנוקאאוט, יש כמובן מועדונים שבארסה פוגשת במקרה הטוב כאלו שמדורגים בדרג האחרון של ליגת האלופות לאורך השנים, אולם המציאות אכן השתנתה והמכות המשפילות ממשיכות לנחות על המועדון של ז’ואן לאפורטה. נשיא בארסה הנבחר אומנם החזיר את צ’אבי, אך גם המאמן לא הצליח למצוא פתרונות לנחיתות העצומה של הקטלונים.
“עכשיו מבינים כמה מסי היה חשוב וכמה הוא השפיע על ברצלונה”, נכתב בתקשורת הקטלונית על זוכה כדור הזהב. צ’אבי ניסה לענות על הנושא ואמר: “אנחנו יוצאים היום לעידן אחר, שונה, יש היום הרבה ייאוש אבל נעשה הכל כדי להחזיר את ברצלונה למקום שאליו היא שייכת”. על פערי הרמות מול באיירן אמר: “עשינו הכל. לחצנו אותם גבוה, הצלחנו לקחת להם את הכדורים אבל בכל פעם שעשינו את זה, הם הראו לנו כמה הם חזקים ופשוט זכו בו מחדש”.
3 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מינכן חוגגים, דה יונג שבור
שחקני באיירן מינכן חוגגים, דה יונג שבור
שחקני באיירן מינכן חוגגים, דה יונג שבור
(רויטרס)
צ’אבי עצמו מצפה לשתיים או שלוש החתמות בחלון ההעברות שייפתח בחודש ינואר, חרף ההפסד הכספי שהמועדון ספג. השם החם הוא כמובן של פראן טורס והשאלה הגדולה מי הם השחקנים הנוספים שיגיעו אם בכלל. לגבי הקיץ, העיתונאי פבריציו רומאנו דיווח במהלך הלילה כי עוד אין שום החלטה מצידו של קארים אדיימי לגבי העונה הבאה והוא יקבל אותה רק במהלך החודשים הקרובים, כאשר בורוסיה דורטמונד רואה בו כיורש של ארלינג הולאנד שצפוי להימכר הקיץ, בעוד בארסה רוצה את כוכב זלצבורג להתקפה שלה.
מי שניסה להעביר מסרים לוחמניים לקטלונים הוא לאפורטה שאמר: “אני קורא לכל אוהדי ברצלונה, היום יותר מתמיד, אנו נמשיך באותו הכיוון אשר התחלנו. נשקם את המועדון מבחינה כלכלית וספורטיבית. אנחנו, הקטלונים, נעשה את בארסה גדולה שוב”. בעיתונים אגב לא ריחמו על המועדון חרף הקריאה של לאפורטה כאשר הכותרת ב”מונדו דפורטיבו” הייתה: “מתחת לאפס”, בעוד ב”ספורט” כתבו: “פרידה עצובה” מליגת האלופות והוסיפו: “שלב בתים שכולו אסון אחד גדול”. ואם לא מספיקות הצרות, ג’ורדי אלבה שנפצע במהלך המחצית הראשונה, כפי הנראה לא יחזור לשחק בחודש הקרוב וישוב רק ב-2022.