5 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו  (מערכת ONE)
אנסטסיה גורבנקו  (מערכת ONE)
אנסטסיה גורבנקו (מערכת ONE)
(מינה קסאפוגלו, ISL)
איגוד השחייה הציג את התכנית המקצועית השנתית של לקראת 2022, שצפויה להיות שנה מאתגרת ועמוסה במיוחד עבור שחייני נבחרת ישראל. בעונה הנוכחית מתקיימות ארבע תחרויות גדולות ולוח הזמנים יהיה צפוף, כי לאחר שאליפות אירופה בבריכות קצרות הסתיימה בחודש שעבר, בשבוע הבא תתקיים אליפות העולם בבריכות קצרות באבו דאבי, ולאחר מכן, ב-22 במאי תערך אליפות העולם בבריכות ארוכות בפוקאוקה וב-11 באוגוסט תתקיים אליפות אירופה בבריכות ארוכות ברומא.
“זה משהו שאף פעם לא קרה. דחסו את כל התחרויות לעונת 2021/22”, אמר אהוד סגל, המנהל הספורטיבי ומאמן נבחרת ישראל, שנאלץ להתמודד עם סיטואציה מורכבת בניהול השחיינים הבכירים, משום שיש באיגוד מעל 40 שחיינים שנמצאים במכללות, בהם תומר פרנקל שנמצא באינדיאנה, דניאל נמיר שחי באריזונה, לאה פולונסקי נמצאת בקאל ברקלי, מיכאל לייטרובסקי שוהה בדרום קרוליינה, רון פולונסקי בסטנפורד, גל כהן גרומי במישיגן, אביב ברזילי בטקסס ובר סולובייצ’יק במינסוטה.
5 צפייה בגלריה
אהוד סגל - מאמן בנבחרת ישראל
אהוד סגל - מאמן בנבחרת ישראל
אהוד סגל - מאמן בנבחרת ישראל
(נעם מורנו)
“יש לנו הרבה שחייני מכללות וזו סיטואציה חדשה כי הם במערכות אחרות, אבל הם יצטרכו להתאים את עצמם גם ללוח התחרויות בעולם”, הוסיף אהוד סגל. “אנחנו מצידנו נרצה להגיע בכושר טוב לאליפות העולם בבריכות ארוכות ושם נבחן כיצד כל אחד מהם יוכל להצליח ברמה האישית, כאשר המשימה העיקרית שלנו הוא להגיע לאליפות אירופה בקיץ עם נבחרת שלמה שתהיה יציבה וטובה. לאורך העונה הקרובה תהיה חפיפה גם עם שחייני נוער שישחו בבוגרים בארץ”.
בסוף החודש אנסטסיה גורבנקו, היהלום של השחייה הישראלית, תתגייס לשירות בצה”ל. למזלה, זה יקרה בתקופה בה לא יהיו תחרויות חשובות, אם כי המשימה של האיגוד תהיה להחזיר אותה למסלול בכושר אחרי הטירונות: “עד מאי יש לה פרק זמן לחזור לכושר שיא. השחיינים הכי טובים בעולם מתחרים הרבה, ברמה גבוהה ובצורה איכותית. נצטרך לנהל אותה נכון, להקפיד על הדברים הקטנים ונצטרך לדעת להתמודד עם נפילות. זו תהיה שנה אינטנסיבית. גם דייב מארש יפקח עליה באופן צמוד ונעבור שלב אחר שלב. באולימפיאדת טוקיו היא הגיעה לגמר ולחצי גמר, ואנחנו רוצים להתקדם לקראת אולימפיאדת פאריס. המטרה של אנסטסיה תהיה להתמודד עם כל האתגרים שיש בדרך, ויהיה לה רצף של שנתיים וחצי עמוסות בהצלחות וההתמודדויות עם אתגרים”, ציין סגל.
5 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין
(איציק בלניצקי)
השחיין הוותיק יעקב טומרקין החליט להמשיך לקמפיין אולימפי נוסף. עבורו זה יהיה “הריקוד האחרון” והפעם הוא יעבוד תחת מאמן הנבחרת אהוד סגל, שהתייחס לתוכנית המקצועית שלו: “המטרה היא לקחת את מה שיעקב עשה עד עכשיו ולנסות להחזיר אותו לרמה העולמית הגבוהה ביותר”, ציין אהוד סגל. “עבדתי עם גל נבו אחד על אחד לקראת אולימפיאדת ריו, כך שצברתי ניסיון בעבודה עם שחיינים בוגרים בעלי משפחה וילדים, והדרישות מהם הן קצת אחרות לעומת שחיינים צעירים כמובן. בינתיים הסבב בגביע העולם היה מוצלח מאוד מבחינתו ונעשה הכל כדי לעשות אותו טוב יותר ולהתקדם קדימה”.
בקמפיין האולימפי הקודם טומרקין עבד יותר על המשחה ל-200 מטר מעורב, בו רוב השחיינים האולימפיים שיפרו את השיאים האישיים שלהם באופן משמעותי, כך שבקמפיין הקרוב בכיר השחיינים הישראלים צפוי לחזור ל-200 גב. מאמן הנבחרת אישר זאת ואמר: “יעקב טומרקין יחזור להתחרות יותר בסגנון הגב. אומנם נשמור על סגנון המעורב כי זה בסיס טוב לעבודה, אבל דווקא בגלל שבסגנון הגב בעולם קו ההתקדמות לא השתנה הרבה, זה יכול להעניק לו יתרון משמעותי ונרצה להמשיך להשתפר שם לקראת אולימפיאדת פאריס”.
5 צפייה בגלריה
מתן רודיטי
מתן רודיטי
מתן רודיטי
(שחר גרוס)
כמו כן, שיטת האימונים של מתן רודיטי, הולכת להשתנות בשנה הקרובה. רודיטי, שרשם הישג שיא לשחיין ישראלי לאחר שסיים במקום הרביעי באולימפיאדת טוקיו במים הפתוחים, ישחה יותר בבריכה, לצד השחייה בים. בחודש הקרוב, לדוגמה, הוא יעשה טריפל מיוחד - ישחה 10 קילומטרים ביום ראשון בתחרות מים פתוחים באילת אליה יגיעו ארבעה מתוך ששת השחיינים המובילים בטוקיו, בשישי הוא ישחה עוד 10 קילומטרים באבו דאבי וביום ראשון יתחרה ב-1,500 מטר בבריכה. בתוך שבוע, הוא ישחה 21.5 קילומטר, לא כולל אימונים.
“זה טריפל שהוא אף פעם לא עשה”, אמרו הגורמים המקצועיים באיגוד השחייה והוסיפו: “חשוב לנו שמתן רודיטי יתחרה בבריכות כי כל השחיינים החזקים במים הפתוחים הם גם שחייני בריכה. אנחנו מתחילים את ההליך בזירה נוחה, באליפות העולם בבריכות קצרות שתתקיים בשבוע הבא. גם באליפות העולם בבריכות ארוכות הוא יתחרה בבריכה”.
5 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין עם דייב מארש
יעקב טומרקין עם דייב מארש
יעקב טומרקין עם דייב מארש
(נעם מורנו)
היועץ המקצועי של איגוד השחייה, דייב מארש, התייחס למטרות הקרובות: “רוב השחיינים הטובים בעולם יהיו באליפות העולם בשחייה לבריכות קצרות ובתחרויות הגדולות הבאות בשנה הקרובה. אני מצפה מהשחיינים לעשות את התוצאות הטובות ביותר שלהם ולנסות להיכנס לגמרים, כי שם אפשר לשפר את המיקום ואולי אפילו לאיים על מדליות, אבל בשורה התחתונה המטרה היא להציג יכולת טובה בזמן הנכון”.