2 צפייה בגלריה
ההסכם שלא פורסם
ההסכם שלא פורסם
ההסכם שלא פורסם
(רויטרס)
ההתאחדות לכדורגל, עם משלחת מנופחת של שמונה אנשים, חתמה כבר לפני למעלה משבוע וחצי על הסכם שיתוף פעולה עם ההתאחדות המקבילה של מרוקו, אך המארחים ברבאט דרשו שלא תצא הודעה רשמית על כך עד שהם יתנו אור ירוק.
על יציאת המשלחת לקראת החתימה פרסמנו ב-ONE והסברה בהתאחדות לכדורגל היא כי בגלל הגביע הערבי שמתקיים בימים אלו, המרוקאים רוצים שההסכם יהיה מחוץ לרדאר, כדי לא להרגיז חלק מהמדינות שאין להן יחסים עם ישראל. לכן, כאשר במשרד החוץ פרסמו על ההסכם עם דגלי ישראל ומרוקו, התגובות מהמדינה בצפון אפריקה היו זועמות, והם אף איימו בפיצוץ.
יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, הזדעק והרים טלפון לאנשי משרד החוץ כדי שיורידו מהר את הפוסט, רק לא להרגיז את החברים החדשים. בהתאחדות לכדורגל ממתינים לאיתות ממרוקו כדי שיוכלו לפרסם על ההסכם.
2 צפייה בגלריה
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
(שחר גרוס)
כאשר הכדורגל הישראלי נמצא באחת התקופות הקשות שלו, כנראה שבהתאחדות חושבים שההסכמים עם מרוקו ואיחוד האמירויות הם הדבר החשוב כרגע לקידום הענף. מי שהיה במרוקו לא מפסיק לספר בשבחי מתקן האימונים שיש לנבחרת מרוקו, המדורגת במקום ה-28 בעולם. "לא ראינו מתקן כזה מפואר באף מקום, איזה תנאים יש להם", מספרים חברי המשלחת.
ברור שהמרוקאים הרבה צעדים קדימה לפני ישראל, ברור גם שאין שם פטנט להפוך מנהל מקצועי למאמן לאומי. בטוח ששם הנבחרת הלאומית היא לא קרקס נודד שכל פעם משחקת באצטדיון אחר. אך נשאלת השאלה: איך המתקן, התנאים והאירוח החם והלבבי שנתנו המארחים לאנשי ההתאחדות לכדורגל, יקדמו את הכדורגל הישראלי? לאן הם יובילו אותנו? איך יוסי שרעבי המנכ"ל, החשבת רו"ח טלי אורביטו, הסמנכ"ל אבי לוי והסמנכ"ל הנוסף רונן הרשקו, יקדמו את ההתאחדות והכדורגל שלנו בזכות הביקור? אולי אלי אוחנה ואלון חזן שגם היו במשלחת יקדמו את הכדורגל הישראלי, או את בית"ר ירושלים? חוץ מיחסי ציבור טובים להתאחדות, יש ספק במה ההסכם יקדם את הכדורגל שלנו ויפתור את הבעיות שלו.