4 צפייה בגלריה
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו
(נעם מורנו)
הבצורת של הפועל תל אביב נמשכת והלחץ במועדון הולך וגדל. אחרי פתיחת עונה טובה, החבורה של ניר קלינגר סיימה אמש (שבת) את הסיבוב הראשון בקול ענות חלושה עם 1:1 בחוץ מול מכבי נתניה. זה היה המשחק השישי ברציפות של הקבוצה מת”א ללא ניצחון והיא צברה רק שלוש נקודות מ-18 האחרונות, שממקמות אותה במקום השמיני בטבלה עם 17 נקודות, נקודה אחת בלבד מהכניסה לפלייאוף העליון.
"ניקח מהמשחק הזה את המחצית השנייה, אבל יוצאים מאוכזבים כי היינו חייבים שלוש נקודות", אמרו בהפועל תל אביב, "חזרנו למשחק בזמן טוב והגענו למספיק מצבים במחצית השנייה כדי להפוך את התוצאה, אבל זה לא הספיק. המחצית הראשונה הייתה חלשה ועשינו כמה שינויים שגרמו לקבוצה להיות טובה יותר, נתניה שיחקה רק במטרה לעקוץ במתפרצות ואנחנו גם עזרנו לה להגיע למצבים עם איבודים מיותרים שלנו".
במועדון מרגישים את הלחץ שיש בקבוצה לאור ששת המשחקים האחרונים. הלחץ מצד האוהדים הולך וגובר לאחר עוד משחק בו קראו לניר קלינגר להתפטר. מאמן האדומים זוכה לגיבוי מהבעלים, למרות המהלך שהחלו להריץ חלק מהם בהדלפת הכוונה לקדם את עומר בקוסנבוים לעמדת המנהל המקצועי של הקבוצה הבוגרת. קלינגר מבחינתו לא התרגש והכין את חניכיו למשחק, כשביקש מהם להתרכז אך ורק במכבי נתניה ובמטרות של הקבוצה.
"הדיבורים האחרונים לגבי עתיד הקבוצה גורמים לבלבול", שיתפו בקבוצה את התחושות שהיו בשבוע האחרון, "יש לנו כמה מטרות ואנחנו לא רחוקים מהן, צריך להתרכז בזה ולא בדברים שיכולים לגרום לשחקנים להרגיש חוסר ודאות. הייתה השקעה בקיץ, אבל עדיין לא נחתו כאן שחקנים מהשורה האחרונה של הכדורגל הישראלי. אם ניכנס לפלייאוף העליון זו מטרה אחת, ואם נסיים גבוה יותר זה ייחשב הישג גדול".
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
(נעם מורנו)
לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר, הדברים עדיין לא ברורים. מצד אחד, ניר קלינגר רוצה לעשות כמה שינויים משמעותיים בהגנה ובחוד ההתקפה לבקשתו, אבל מצד שני לא בטוח שהוא יקבל את התקציב המתאים לכך בכפוף גם לשחרור של שניים או שלושה שחקנים כדי לפנות כמה שקלים נוספים. יתרה מכך, צריך לזכור את דחיית תשלום הבוררות למאור בוזגלו ואחמד עאבד. לפי דרישת נציגם של בוזגלו ועאבד, אי התשלום לשניים גוררת נכון לעכשיו הקפאת העברות בחלון ההעברות הקרוב על ידי הבקרה התקציבית, כך שלא יוכלו בהפועל תל אביב לצרף או לשחרר שחקנים.
מבחינה מקצועית, קלינגר גער על היכולת של חניכיו במחצית הראשונה. רק בכניסה של עידן ורד ושלומי אזולאי החלוץ במחצית השנייה היה אפשר לראות את הקבוצה שלו משחק הרבה יותר ומגיעה להזדמנויות טובות, כולל השער שחילק את הנקודות. "בחצי הראשון היינו חלשים צריך להודות, אבל גם בו יכולנו להבקיע אם היינו מרוכזים. צריך לקחת את הדברים הטובים מהחצי השני, ככה אנחנו צריכים לשחק", אמר שחקן בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(ראובן שוורץ)
בקבוצה מעודדים מכך שהחלוץ לוסיו מרינאו והבלם אדי גוטליב חזרו להרכב. גוטליב, שחזר מפציעה שארכה כמעט חודשיים, סיים את המשחק באפיסת כוחות ויופחת ממנו עומס באימונים הקרובים. לגבי הברזילאי, בקבוצה שמחים שחזר, אבל הוא שוב החמיץ כמה מצבי הבקעה שהבליטו את חוסר החדות שלו. קלינגר הסביר שהסיבה לכך היא שלוסיו לא שיחק זמן רב, אבל במועדון ציפו ממנו להרבה יותר. הקרדיט הגדול שהחלוץ מקבל ממאמנו עשוי להיגמר לקראת פתיחת החלון והמשחקים הקרובים יהיו קריטיים מבחינתו.
דווקא מברזילאי שהגיע אלמוני יותר, בחודורוב הרבה יותר מרוצים. הקשר פארליי רוסה היה זה שנתן להפועל תל אביב את הנקודה היקרה עם שער אדיר, ובכלל היה המסוכן ביותר בשורותיה. רוסה הקדיש את השער למאמנו ניר קלינגר והחמיא לו בסיום על התקופה שהוא עובר: "הוא יודע כמה אני אוהב אותו ואני יודע מה הוא עובר. זה לא קל, צריכים לתת לו ולנו כקבוצה סבלנות. אני חושב שגם אנחנו כשחקנים צריכים לקחת אחריות ואנחנו חייבים להביא את הדברים הטובים שאנחנו עושים באימונים גם למשחקים".
4 צפייה בגלריה
פארליי רוסה חוגג עם ניר קלינגר
פארליי רוסה חוגג עם ניר קלינגר
פארליי רוסה חוגג עם ניר קלינגר
(נעם מורנו)
הבשורה הטובה שמקבל ניר קלינגר היא לגבי חזרת דורון ליידנר לכשירות. המגן השמאלי ששוב לא נכלל בסגל בגלל פציעה מתמשכת בשרירי הבטן, יחזור לאימונים מלאים השבוע. הבלם שי אליאס ששוב פתח את המשחק בתור בלם, נפצע במחצית השנייה והוחלף, אך כנראה שמדובר בכיווץ בלבד. אליאס החליף את מוחמד קליק טראורה שבאימון האחרון הרגיש כאבים במפשעה ולכן לא נכלל ב-20.