1 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
(רויטרס)
התדמית של ברצלונה חטפה לא מעט מכות בשנים האחרונות, בעיקר תחת ניהולו של ז'וזפ מריה ברתומאו. אז אמנם הוא כבר לא הנשיא, ז'ואן לאפורטה תפס את מקומו וזה לא שלקטלונים חסרות בעיות, אבל בין כל הצרות, הם נדרשו להתייחס לחשדות החמורים נגד אלברט בנאייג'ס, לשעבר בכיר בלה מאסיה, שמואשם בהטרדה מינית של קטינים.
הסיפור נחשף בעיתון 'Ara' הקטלוני ביום שישי ומטבע הדברים, בבארסה מנסים להרחיק את עצמם מהמעשים שבהם חשוד בנאייג'ס, שנחשב למי שגילה לא מעט מכוכבי המועדון לאורך השנים, בהם אנדרס אינייסטה ואחרים. בנאייג'ס עזב את בארסה, חזר אחרי שלאפורטה נבחר מחדש לנשיא ועזב שוב לפני מספר ימים.
"אם היינו מגלים שהוא עשה דברים כאלה, לא היינו מחזירים אותו", אמר לאפורטה, "הוא עזב מסיבות אישיות ומה שהמועדון עושה הוא לאסוף את כל המידע וכשיהיה לנו אותו, נשחרר הודעה רשמית, אבל אם יערבו את ברצלונה בפרשה הזו, נגיב בעוצמה. צירפנו אותו בשל יכולותיו לזהות שחקנים מוכשרים".
כזכור, בנאייג'ס שהיה מורה לחינוך גופני במשך 38 שנים בעיר ברצלונה, נחשד בכך שהטריד והתעלל מינית בילדים בבית ספר שבו לימד. שנים רבות אחרי האירועים, אותם ילדים החליטו להתלונן והפרשה, כאמור, נחשפה בתקשורת הקטלונית. מאז, 15 אנשים נוספים יצרו קשר עם 'Ara' והתלוננו על התעללות מצדו של בנאייג'ס - טענות שחוקרת המשטרה הקטלונית.