5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
(רויטרס)
הסדרה על הפורמולה 1 בנטפליקס קצרה אינסוף תשבוחות, אבל מה שקרה היום (ראשון) בצהריים באבו דאבי ראוי לסרט משלו: מקס ורסטאפן עשה היסטוריה וזכה באליפות ראשונה בקריירה אחרי דרמת ענק שרואים באמת רק על המסך. בתפריט: תאונה, מהפך מפתיע וטוויסט שלקוח מתוך תסריט הוליוודי.
ורסטאפן זינק מהפול פוזישן, אבל המילטון הגיע לפרק הסיום של העונה הזו כמו מלוע של תותח. כבר מהרגע הראשון אפשר היה לראות שאלוף העולם בארבע השנים האחרונות היה נחוש מאוד לשבור את שיאו של מיכאל שומאכר עם אליפות שמינית בקריירה, הוא עקף את ורסטאפן כבר בהתחלה ולא הביט לאחור.
5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
(רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
(רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
מקס ורסטאפן חוגג
(רויטרס)
לפרקים המרדף האינסופי אחרי המילטון נראה כמו משימה בלתי אפשרית. אחרי הכל, הבריטי הוביל במשך כל המירוץ וככל שהוא התקדם, הפער שלו מוורסטאפן רק הלך וגדל. סרחיו פרס עוד ניסה לסייע לחברו לרד בול והצליח לעכב מעט את המילטון, אבל הבריטי לא נבהל, עמד בלחץ ונראה בדרך הבטוחה לעבר זכייה נוספת באליפות.
השניים שהגיעו למירוץ הסיום עם אותו ניקוד, כבר ראו את קו הסיום - לא רק של המירוץ, של העונה כולה - אבל אז רק החלה הדרמה: ניקולאס לאטיפי עשה תאונה, למסלול נכנס רכב הבטיחות ו-ורסטאפן טס להחליף צמיגים, בעוד המילטון הבהיר לצוות שלו שהוא לא יוכל לעמוד בקצב עד לסיום. כשחזר, ורסטאפן היה שישי, אבל אז הוחלט ששלוש מכוניות יוכלו לעבור את רכב הבטיחות וההולנדי הרוויח מההפקר והגיע להקפה האחרונה עם צמיגים הרבה יותר טובים מאלו של יריבו.
מאחד שרואה את הגב של המילטון, ורסטאפן קיבל הזדמנות פז בהקפה האחרונה ונלחם עם הבריטי ראש בראש על האליפות. הדרמה המשוגעת הגיעה לשיא כשההולנדי נתן כל מה שיש לו, ניצל את יתרון הצמיגים וברח להמילטון ההמום בדרך לניצחון. הבריטי היה כה מאוכזב בסיום שלקח לו כמה דקות עד שיצא מרכבו.
בסופו של דבר ורסטאפן שזכה באליפות ראשונה בקריירה, הפך להולנדי הראשון שעושה את זה. על הדרך ורסטאפן גם הפך לנהג השלישי הכי צעיר שזכה באליפות, שכן המילטון וסבסטיאן פטל עשו את זה בגיל 23.

מהלך המירוץ

ורסטאפן החל את המירוץ מהפול פוזישן, אבל המילטון זינק טוב יותר, עקף אותו ופתח פער של יותר משנייה מיריבו. ההולנדי לא ויתר כל כך מהר, ניסה ליטול מחדש את ההובלה ופגש את המכונית של המילטון, מה שאילץ אותו לצאת מהמסלול. הבריטי חזר ושמר על ההובלה, בעוד ורסטאפן היה עסוק בעיקר בשיפוט ברשת השידור, אך לבסוף הוחלט לא להתערב.
ורסטאפן התקשה במיוחד ברגעים הראשונים של המירוץ, ולא רק שהוא לא הצליח למזער נזקים, להיפך - המילטון כבר פתח פער של 2.5 שניות מיריבו. המגמה נמשכה ודווקא הבריטי הגביר את הלחץ, המשיך בשלו והשאיר אבק לוורסטאפן שמצא את עצמו בפיגור של כמעט 5 שניות בהקפה ה-12 של המסלול.
ורסטאפן שכבר היה במרחק 10 שניות מהמילטון, עצר להחלפת גלגלים בהקפה ה-14 ויצא ממנה כשהוא חמישי. המילטון עצר בהקפה הבאה, חזר ממנה שני כשהוא מפגר ב-11.5 שניות אחרי המקום הראשון, אך חשוב מכך - היה ביתרון 5 שניות מוורסטאפן. בשלב זה סרחיו פרס - חברו של ורסטאפן לרד בול - הוביל את המירוץ, האט כדי לאפשר להולנדי להתקרב ועיכב מעט את המילטון, אך לבסוף הבריטי חזר למקום הראשון.
5 צפייה בגלריה
לא זינוק שהוא ירצה לזכור. ורסטאפן
לא זינוק שהוא ירצה לזכור. ורסטאפן
לא זינוק שהוא ירצה לזכור. ורסטאפן
(רויטרס)
ברד בול אהבו את העבודה של פרס, שפינה את הבמה לוורסטאפן בסופו של דבר, אך המירוץ חזר לקדמותו כשההולנדי המשיך בניסיונות הרדיפה אחרי המילטון והפער התקרב ל-4 שניות בהקפה ה-28. בינתיים קימי רייקונן נאלץ לפרוש בשל תקלה במנוע במירוץ האחרון שלו בפורמולה 1.
בחלוף 31 הקפות של המסלול, המילטון לא נראה כמישהו שמתכוון להוריד את הרגל מהדוושה והפער מווסטאפן המאוכזב רק הלך וגדל. הרחק מהמאבק על המקום הראשון, אנטוניו ג'ובינאצי הפך לנהג השני של אלפא רומאו שפורש מהמירוץ, אחרי רייקונן. בינתיים, בהקפה ה-34 ורסטאפן עצר שוב וחזר עם צמיגים טריים, חזר כשהוא מפגר ב-17 שניות אחרי המילטון שנשמע מודאג, 20 הקפות לסיום.
ברשת השידור שוב הבריטי הזהיר שלא יוכל לשמור על אותו קצב בשארית המירוץ כשבשלב זה הוא הוביל בכמעט 15 שניות על ורסטאפן בהקפה ה-42. בארבע ההקפות הבאות ההולנדי היה מעט מהיר יותר מהמילטון, שנהג עם צמיגים שחוקים יותר, אך לא ברמה כזו שתאיים על אלוף העולם.
פחות מעשר הקפות לסיום העונה, היתרון של המילטון עמד על 11 שניות, אבל אז ניקולאס לאטיפי עשה תאונה ולמסלול נכנס רכב הבטיחות, מה שצמצם פערים ונתן לוורסטאפן צ'אנס אחד אחרון. ורסטאפן ניצל את זה כדי להחליף צמיגים וזה השתלם לו כשמצא את עצמו במאבק ראש בראש עם המילטון ממש בהקפה האחרונה אחרי יציאת רכב הבטיחות. ורסטאפן השאיר אבק ליריבו, ברח לו וניצח במירוץ המכריע ובעונה כולה ממש ברגע האחרון בדרך לאליפות.