4 צפייה בגלריה
רונית תירוש ואבי לוזון
רונית תירוש ואבי לוזון
רונית תירוש ואבי לוזון
(נעם מורנו, שחר גרוס)
רונית תירוש תסיים בעוד כארבעה חודשים, בחודש מרץ, את הקדנציה שלה כיושבת ראש איגוד השופטים. בינתיים, תירוש התראיינה על האירועים האחרונים שהיו באיגוד וכמובן דבריו של יו”ר מכבי פתח תקווה, אבי לוזון, שעוררו סערה.
רונית, מה דעתך על הדברים של אבי לוזון, שאמר שלא היה צריך לשלוח למשחק של בני סכנין שופט רביעי מהמגזר הערבי? ”אמירה לא ראויה, אני בטוחה שהוא לא התכוון אליה. הוא עשה טעות שהוא מבעיר שריפה. לוזון הוא לא אדם גזען, יש הוכחות בשטח לכך. אמירה שיש בה ריח של גזענות שלא מאפיין את אבי לוזון, כדאי שיתנצל ויעשה לזה סוף".
4 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
אבי לוזון
(דן יידוב)
את מצפה שיעמידו אותו לדין? ”לא מצפה לכלום, יש דו”ח שיפוט ויש תובע שצריך לקבל החלטות".
פרשת הדגלים שנשכחו והקוון מתי יעקובוב שדחף את אלישע לוי לא הוסיפו לאיגוד. ”מה שקורה פה זה שתקופה נהדרת שהייתה לאיגוד השופטים נהרסה תדמיתית ע"י שני אירועים מיותרים לגמרי שלא היו צריכים להיות. אירוע הדגלים הכי מטופש שיכול לקרות, אף אחד לא אומר לשופטים להגיע עם מדים וגם כך בעניין הדגלים. דבר שהוא נדיר ולא יקרה יותר. אין מה לדבר עליו כי לא צריך.
האירוע של יעקובוב נראה רע, אבל כאשר שומעים אותו מסביר מה היה, כששומעים הסבר ורואים הילוכים חוזרים, הייתה לו פעולה אינטנסיבית כאשר הוא היה ממוקד מאוד בהתקפה ומאמן עוצר אותו בדרישה לפנדל. ברגע שראה את המאמן ועוזריו, הוא דחף אותו שלא יפריע כי הוא היה ממוקד בריצה שלו קדימה. לא מדובר בשופט אלים חלילה. למרות ההסבר המלומד כשהוא מסביר את העניין, האיגוד מצא להרחיק אותו מארבעה משחקים, לא מסוג עונשים קלים".
4 צפייה בגלריה
אלישע לוי ומתי יעקובוב
אלישע לוי ומתי יעקובוב
אלישע לוי ומתי יעקובוב
(רדאד ג'בארה)
למרות שרצו לראות אותך הולכת הביתה באמצע הקדנציה, את עומדת לסיים אותה. ”ברור, אני לא מרימה ידיים. בסיום הקדנציה אכתוב דו”ח מסכם על החזון, יעדים, מטרות, מה הושג, מה לא הושג. זה יוכל לשמש להמשך, ליו"ר או יורי"ת שייבחרו. היו שלוש שנים די אינטנסיביות עם הכנסת ה-VAR, ויכוחים שלי כמי שבאה מבחוץ מול צוות מקובע פחות או יותר או לא מקובע. אני מביאה דעות, מה שביקשתי היה להקים נבחרת שמתעסקת ב-VAR והיא תקבל יותר השתלמויות וזה יצא לדרך, מו”מ לשמוליק שטייף גם זה נמצא".
היחסים שלך עם המנכ"ל יריב טפר, ידעו עליות וירידות? "עכשיו היחסים בעליות וירח דבש".
4 צפייה בגלריה
רונית תירוש
רונית תירוש
רונית תירוש
(רדאד ג'בארה)
בגלל סוף הקדנציה? ”כל מה שרציתי קורה, מדיניות של ההנהלה מתבצעת. הוויכוחים היו על רקע תפיסות עולם ורקע של ראיית הדברים. כיום אנחנו רואים עין בעין את הדברים לשמחתי".
ממש ימות המשיח. את וניר קלינגר שתבע אותך כבר עשיתם סולחה? ”אני לא ברוגז איתו, עניין שלו מה שהחליט".