1 צפייה בגלריה
החגיגות והעצב. ורסטאפן והמילטון בסיום
החגיגות והעצב. ורסטאפן והמילטון בסיום
החגיגות והעצב. ורסטאפן והמילטון בסיום
(רויטרס)
משחק וידאו או מציאות? אין ספק שלואיס המילטון היה שמח לחזור שמירה אחת אחורה ולשנות את גורל המירוץ המכריע של עונת הפורמולה 1, במהלכו איבד את האליפות, אבל לפחות בתקשורת האנגלית שאבו מכך השראה. "Grand Theft Auto", נכתב בשער של עיתון 'דיילי מייל' כמשחק מילים על משחק הווידאו הפופולרי, 'GTA', "האליפות השמינית נשדדה מלואיס ומרצדס הולכת לבית המשפט כדי לשנות את ההחלטה".
כל זה מגיע אחרי הדרמה המופרעת שליוותה את סיום העונה: המילטון שפינטז על שבירת שיא האליפויות של מיכאל שומאכר, עקף את מקס ורסטאפן כבר בפתיחה עם זינוק מושלם והוביל לאורך כל המירוץ. ארבע הקפות לסיום, הפער עמד על 11 שניות, אבל אז ניקולה לאטיפי עשה תאונה, רכב הבטיחות נכנס למסלול, ורסטאפן החליף לצמיגים חדשים במהירות, בעוד במרצדס הוחלט שהמילטון יישאר על המסלול.
מנהלי המירוץ הודיעו שהרכבים בין המילטון לוורסטאפן בזמן התאונה, אותם הבריטי עקף ביותר מסיבוב, יישארו במקומם, אך לאחר מכן שונתה ההחלטה וכך הנהג של רד בול מצא את עצמו ראש בראש עם אלוף העולם בארבע השנים האחרונות כשהוא נהנה מצמיגים טריים יותר. לבסוף ורסטאפן עקף את המילטון ממש בהקפה האחרונה ובמרצדס זעמו על ההחלטה, מה שבא לידי ביטוי באופן בולט בעיתוני אנגליה.
גם ב'דיילי אקספרס' השתמשו במשחק מילים על משחק וידאו וכתבו בכותרת: "מקס פיין" כשב'דיילי טלגרף' נכתב: "המילטון נשדד". במרצדס הגישו שני ערעורים על ההחלטה בניסיון לשנות את הכרעת האליפות, אך הטענות נדחו. "אליפות מוצדקת שהוכרעה בהחלטה שנויה במחלוקת", נכתב ב'BBC' הבריטי. בהולנד, מטבע הדברים, זה נראה קצת אחרת וב’טלחרף’ נכתב: “ורסטאפן הוא הנהג הטוב ביותר ב-40 השנים האחרונות”.
ואיך הגיב ורסטאפן עצמו? “זה לא היה טוב ללב שלי”, הוא אמר אחרי החגיגות. בחשבון האינסטגרם שלו כתב ההולנדי: "אלוף עולם! זה בלתי ייאמן. התחלתי לנהוג עם אבא שלי (יוס ורסטאפן, אף הוא נהג פורמולה 1 בעברו) לפני הרבה שנים וחלמנו לזכות באליפות העולם. תודה לכולם ברד בול ובהונדה, לצ'קו פרס (עמיתו של ורסטאפן לרד בול שסייע לו במהלך המירוץ) ולמשפחה ולחברים על התמיכה לאורך השנים".