1 צפייה בגלריה
ארשבין ומארקטי
ארשבין ומארקטי
ארשבין ומארקטי
(רויטרס)
המבוכה הגדולה בתולדות אופ”א התרחשה היום (שני) כאשר הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות נפסלה. ההתאחדות האירופית הודיעה כי ההגרלה תתקיים מחדש וזה מה שאכן קרה. לא פחות מארבע טעויות בוצעו במהלך ההגרלה והובילו לפארסה עצומה. באופ”א הוציאו הודעה רשמית אחרי שעה סוערת במיוחד בה הודו בטעויות וטענו כי הייתה שגיאה טכנית בתוכנה שמספקת את ההוראות למנהלי ההגרלה.

הפארסה – שלב אחרי שלב

מיד עם פתיחת ההגרלה, אנדריי ארשבין שלף כיריבה של ויאריאל את מנצ’סטר יונייטד, שילוב שאינו יכול להיות מוגרל אחרי ששתיהן שיחקו ביחד בשלב הבתים. אלא שמכאן זה הופך להזוי עוד יותר. מיד אח”כ הוגרלה אתלטיקו מדריד ומנהל ההגרלה, ג’ורג’ו מארקטי, טען כי אתלטיקו אינה יכולה לקבל את ליברפול ואת יונייטד, ש”כבר הוגרלה”.
אולם, כפי שכבר הבנתם, יונייטד לא הוגרלה באמת. הכדור השגוי שהוכנס לכדורים שהוגרלו מול ויאריאל, הוצא, ההגרלה שלה נערכה שוב ונשלפה מנצ’סטר סיטי. לכן לא הייתה כל מניעה לכלול את יונייטד בקבוצות שאתלטיקו מדריד יכולה לקבל. מי שהקולצ’ונרוס קיבלו לבסוף היא באיירן מינכן, בעוד השדים האדומים הוגרלו בהמשך מול ליאו מסי ופאריס סן ז’רמן.
ברחבי אירופה צצה מיד הדרישה הברורה לערוך את ההגרלה מחדש בעקבות הטעות הקשה של אופ”א, כאשר בווידאו שצף ברשתות, נראה כי לא רק שהמנחה הכריז על טעות אלא גם מי שסידר את הכדורים בכלי, פעל לפי הטעות של המנחה ולא הכניס את הכדור של יונייטד לרשימת היריבות האפשריות של אתלטיקו מדריד.
בשלב מסוים מי שהערימה קשיים על הסיפור היא ריאל מדריד שדרשה כי ההגרלה שלה מול בנפיקה תישמר, שכן היא התרחשה לפני הטעות. אתלטיקו מדריד ו-ויאריאל לצורך העניין, דרשו הגרלה חוזרת ולבסוף אופ”א קיימה את ההגרלה לגמרי מהתחלה. הבלאנקוס זעמו על כך, באופ”א תירצו את הטעויות כטעות טכנית בתוכנה של ספק של שירות חיצוני שהורה למנהלי ההגרלה אילו קבוצות יכולות להיפגש ביניהן.
בהמשך הובהרו כל הטעויות שבוצעו: הכדור של יונייטד נכלל באופציות של ויאריאל (שתיהן לא יכולות להיפגש). הכדור של ליברפול היה בין האופציות של אתלטיקו (שתיהן לא יכולות להיפגש). הכדור של יונייטד לא הוכנס לקערה שמול אתלטיקו. הכדור של ריאל מדריד, שכבר הוגרלה עוד קודם לכן, הוכנס לקערה שמול ויאריאל למרות שקבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשמינית. מביך. האם זה עוד צעד בדרך לסופר ליג?