8 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(רדאד ג'בארה)
50 ימים ללא מאמן ראשי שהסתיימו עם מינויו של מלאדן קרסטאיץ’, פתיחת עונה רעה בליגה ועוד שורה ארוכה של שאלות בוערות על הפרק. על כל אלו, והרבה יותר, מיץ’ גולדהאר ענה הערב (רביעי), כאשר הוא שובר שתיקה ארוכה (מאז הזכייה האחרונה באליפות) ודיבר במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב, בה הוצג המאמן החדש, באמצעות הזום. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר ובערוץ ONE.
גולדהאר אמר: “אחר צהריים טובים, נחמד לראות את כולכם. אני שמח להציג בפניכם את המאמן החדש שלנו, מלאדן. לפני שאתייחס לשאלות, אני רוצה לדבר על התהליך שלנו בבחירת המאמן. לא חיפשנו מאמן בזמן שהיה לנו מאמן, אחרי שהחלטנו לעשות שינוי, בחנו מועמדים שהביעו עניין או שפנינו אליהם. היו הרבה פניות ומספר מועמדים, בהמשך גם אני השתתפתי והיו מספר ראיונות. זה לא עניין של רגע, זה תהליך של שבועות. אחרי ששוחחנו עם מלאדן והצוות שלו, הרגשנו שיש לו את האיכויות שצריך ושהוא מתאים”.
“הייתה למלאדן קריירה אדירה בסרביה ובגרמניה, והוא ווינר מוכח. הוא מביא רעב לניצחון ויכולת לעבוד עם שחקנים מכל הגילאים. הוא יכול לפתח לנו את הסגל ולגרום לנו לשחק את הכדורגל שאנחנו רוצים לראות. אני רוצה להודות לברק יצחקי, שהיה מאמן זמני כשביקשתי. אין לי אלא לשבח אותו, הייתי משוכנע שהוא יכול היה למלא את התפקיד, שהיה חדש לו, אך הגיע תחת לחץ רב. אנחנו עדיין צריכים לעבוד, עונה ארוכה עוד לפנינו”, הוסיף הקנדי.
8 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
(רדאד ג'בארה)
לאחר מכן, גולדהאר התייחס לסחבת שמאפיינת את המועדון בהחתמת שחקנים ומאמנים: “יש הרבה דברים שקורים מאחורי הקלעים, היינו רוצים להביא שחקנים מוקדם יותר, היינו רוצים למצוא את המאמן החדש קודם, אתם יכולים לצאת מנקודת הנחה שאנחנו עושים כל שביכולתנו מדי שנה. אתם ואני יודעים שישראל בטוחה ושיש פה חיים טובים ונוחים, אבל העולם לא יודע את זה, אז התהליך לגייס אנשים חדשים למכבי ת”א מסובך לפעמים. אנחנו לא רוצים לעגל פינות, אז לפעמים זה לוקח יותר זמן. לפעמים גם שחקנים מעכבים ורוצים לראות אם יוכלו להשיג הצעות אחרות. אז כשיש שקט, זה לא אומר שלא עובדים”.
“כמובן שהיינו יכולים להיות טובים יותר אם היינו מביאים מאמנים ושחקנים מוקדם יותר, אבל זו המציאות בישראל. זה קורה כל שנה, השנה זה היה אפילו יותר קשה. זה היה מתסכל, אבל זה מה שזה” הסביר הבעלים הצהוב.
8 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(ראובן שוורץ)
גולדהאר, שלא מגיע לישראל לעיתים תכופות כמו בתחילת הדרך, פירט את הסיבות לכך: “אני חושב שזה מוגזם, כשקניתי את מכבי ת”א, העסק המרכזי שלי היה במצב אידאלי, ומכבי ת”א לא כל כך, אז הייתי יכול להגיע הרבה לישראל. הרגשתי שיש לי את החופש, נהניתי מזה ומהאתגרים האלה, אז באתי. כיום, כל מה שמכבי ת”א יכולה לעשות קשור גם בעסק המרכזי שלי. יש לי עוזר אחד שבאופן טרגי נפטר לאחרונה, הוא היה העוזר שלי ויד ימיני במשך 22 שנים או יותר, ואין לי עוד עוזר. יש גם עוד דברים”.
“זה היה לטובתה של מכבי ת”א שגם הקדשתי זמן לעסק המרכזי שלי, אבל זה לא אומר כלום על רמת האהבה והמחויבות שלי לקבוצה ולבעלות המועדון”, הבהיר גולדהאר. “ההיעדרות שלי לא קשורה ברמת המחויבות שלי, אלא למצב של העסק המרכזי שלי. המצב בסדר גמור, אבל יש שינויים ומעברים ברחבי המדינה. אני מקווה שבקרוב אוכל להגיע לישראל, אבל שום דבר לא השתנה”.
8 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(נעם מורנו)
על השאלה האם היעדרותו הפיזית משפיעה על המועדון, ענה: “הימים שלי ארוכים יותר, אני קם מוקדם יותר והולך לישון מאוחר יותר. אני חושב שזה חשוב להיות בישראל, אני כן חושב שזה יכול לעזור לקבוצה, לא אכחיש, אבל היו מכשולים בשנה וחצי האחרונות, אז צריכים לקחת את זה בחשבון. יש בעלים שחי בצד השני של העולם, יש וירוס שמשפיע על הכול ובמיוחד על הטיסות, אז זו סיטואציה הזויה. אני כן בקשר עם כולם במועדון, גם עם השחקנים באופן קבוע. אני עושה את הטוב ביותר להיות שם מבחינה וירטואלית, אבל זה לא אידאלי. כשהמצב יהיה נורמלי יותר, תראו שלא יהיה הבדל עם נושא הנוכחות שלי. יש בידודים בישראל ובידודים בקנדה, אני מחכה לנורמליזציה כדי להיות עם הקבוצה פיזית”.
הקנדי התייחס גם לעזיבה המתוקשרת של דור מיכה ועומר אצילי בעקבות פרשת הקטינות: “תאמינו או לא, יש דברים יותר חשובים מהיכולות כשחקני כדורגל. יש כאן תרבות בקבוצה, מבחינתי הסיפור הזה הוא היסטוריה, אני לא רוצה להיכנס לנושא הזה, אבל אנחנו שומרים על תרבות מסוימת שמבוססת על ערכים, הבעיות הגדולות סביב הנושא היו קשורות בערכים שלנו. אנחנו מגנים על הערכים שלנו, נקודה. זה מי שאנחנו וזה כל מה שאגיד על כך”.
8 צפייה בגלריה
דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי
(רדאד ג'בארה)
לאחר מכן, גולדהאר שוב נשאל על המאמן החדש, הפעם בנוגע לשפה האנגלית: “המאמן התייחס לנושא השפה, היו לנו מאמנים נוספים שהאנגלית שלהם לא הייתה טובה. אתם תופתעו מהאנגלית שלו, הוא מבין טוב, הוא אולי מעדיף לא לענות באנגלית אבל יש לו מספיק אנגלית כדי לתקשר ישירות עם השחקנים. הוא איש חכם מאוד. זה איש שהצליח להבין הרבה דברים בחיים לאורך הדרך. אל תמעיטו בערכו, זאת בעיה מאוד מינורית”.
“האליפות? ללא ספק אנחנו הולכים על האליפות”, הצהיר הבעלים באופטימיות. “נחשוב ממשחק למשחק, נתכונן כמה שיותר לכל משחק, נרים את הראש ונעשה הכול כדי להתחרות על הליגה. אני אגיד לכם מה יהיה כישלון – אם לא נמצה את הפוטנציאל שלנו. אנחנו במצב קשה, אבל זה הזמן של השחקנים להגיב והתוצאות יגיעו”.
8 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(רדאד ג'בארה)
גולדהאר לא שכח גם הודות לפטריק ואן לוון ואמר: “פטריק הוא איש נהדר, הוא היה מנהל מקצועי מצוין במחלקות הנוער, לא בנינו מהתחלה על כך שיהיה מאמן. חייו של מאמן הם קשים, איבדנו אותו כמאמן וכמנהל מקצועי. יש לנו מזל כעת כי הרווחנו מנהל המקצועי חדש מצוין למחלקות הנוער (קלאודיו בראגה). פטריק עשה עבודה מצוינת עם השחקנים בעונה הקודמת. הכימיה הייתה מצוינת בעונה שעברה, ואן לוון ראוי לכל המחמאות”.
“אני לא חושב שאפשר להביא מישהו שמשחק כדורגל בשכונה ולהגיד לו לבוא לאמן, מישהו צריך לראות בבנאדם פוטנציאל לתפקיד מסוים ולהציע לו, וראינו בפטריק פוטנציאל לעמדת המאמן”, המשיך גולדהאר בנוגע להולנדי. “זה לא פשוט להביא מישהו בלי ניסיון לאימון, אבל האמנתי בו. הוא עשה עבודה נהדרת כשאף אחד לא ציפה ממנו. היו אנשים שהיו סקפטיים בהתחלה אבל הוא עשה עבודה מצוינת. העונה השנייה הייתה סיפור אחר. הוא בנאדם נהדר והוא עשה את הטוב ביותר שלו. זה מאכזב שאיבדנו אותו לארגון שלנו”.
8 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
(רדאד ג'בארה)
בנוגע לאפשרות שערן זהבי ישוב ללבוש את המדים הצהובים, גולדהאר צינן את ההתלהבות: “אני אוהב את ערן, אני לא מרגיש בנוח לדבר על זה, הוא משחק בקבוצה אחרת ויש לו חוזה, זאת לא סתם קבוצה בשלב הזה כי אנחנו פוגשים אותה בקרוב. ברור שערן הוא שחקן שאנחנו אוהבים ומכבדים מאוד אבל אם מישהו היה מדבר על שחקנים שלנו לא הייתי מכבד את זה”.
8 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(רויטרס)
לסיום אמר גולדהאר: “כשהגעתי למכבי חשבתי על לעבור לישראל, שמעתי דברים טובים. העסקים שלי גדולים ומשתנים עם הזמן, אבל אף פעם אי אפשר לדעת, העסקים שלי אמנם בקנדה אבל ישראל זאת האפשרות השנייה שלי וזה דבר אפשרי שאעבור לגור בישראל. אני ארצה ליהנות מהשפה ומהתרבות, המדינה הזאת זה משהו שהוא חלק ממני בתור יהודי. זה אומר הרבה מאוד עבורי. הכי חשוב עבורי זה לנצח ולזכות באליפות, אני לא אוהב להפסיד, כמובן שזה אתגר עבורנו, אבל אני נחוש להביא את מכבי להצלחות גדולות”.